Inlägg från: LykkesMamma |Visa alla inlägg
  • LykkesMamma

Gbp=Gastric bypass

Någon som har opererat sig privat?
    På Sofiahemmet?
    Jag ska ju opereras på Sofiahemmet via vitaklinikerna...Han som ska operera mig opererade även Anna Book=-)
    Håller på med min flyt period nu, och det går bra, tog faktiskt ett brejk i fredags då jag åt en god kycklingsallad tillsammans med familjen, men i lördags va jag åter tillbaka på flytet=-)
    Denna gången känns det helt annorlunda när jag dricker dessa mindre goda "drinkarna" kanske e det för att man vet att det leder till ett "nytt" liv...vet inte...
    Någon mer som kännt att det varit annorlunda jämfört med tidigare när man försökt?

Jag tog några bilder förra måndagen för att se hur stor man va när man började med flyt för att sen ha och jämföra med=-)
    Men bilderna lägger jag inte ut förens om några månader...

Jenny N skrev 2009-02-01 11:33:53 följande:
    Innan jag blev godkänd nu i veckan visste bara min sambo, föräldrar, syster och ett par opererade vänner samt min chef om att jag hade ansökt om en viktoperation, ville inte berätta det för fler om jag ändå inte skulle bli godkänd. Nu blev jag ju det och då har jag berättat det för några fler, och har fått samma komentarer av alla; Men du är ju inte så tjock, du är ju så snygg som du är så det finns ingen anledning att göra något så drastiskt. MEN HALLÅ, inte fan gör jag det här för utseendemässiga själ! Vet inte vad jag hade hoppats på, lite stöttning kanske?! Som mitt liv ser ut just nu så tar jag värktabletter för att klara av att jobba, att stå upp 8-10 timmar om dan med 40 kilosövervikt har gett mig otroliga smärtor i knäna och ryggen. Fick en kommentar på gymmet igår: -Varför tränar du nu om du ändå ska opereras?! Du tar ju ändå lätta vägen ut, ingen idée att spendera tid här längre, du kommer ju rasa i vikt ändå. Men jag tränar ju för att jag tycker det är skönt, för att få bättre muskler i mina stackars knä, för att inte bli ännu större, även fast jag nu för tiden nästan bara tränar vibrationsträning då det är det enda som inte värker. Ångrar så att jag började berätta det för folk, känns som alla vet det snart, och vill inte höra massa negativa kommentarer Blir riktigt ledsen av det, det är ju min kropp mitt val, kan folk inte respektera det?
    Jag har inte berättat för någon mer än min sambo, mamma & pappa och min bästa väninna, tänker nog inte göra det heller(dom lär ju se det sen ändå förhoppningsvis) och frågar dom då så berättar jag givetvis!.
    Men försök att inte bry dig om det dom säger...Tänk att det är för dig egen skull du gör detta, för att du ska få ett bättre liv!
    Så tänker jag, det är för mig själv i första hand och för min dotter och familj i andra hand, för att dom ska ha en frisk mamma och sambo...
  • LykkesMamma

Héj alla!
    Usch jag e sjuk....Fy vad jag e gnällig....
    Jag har feber och e genomförkyld...Inte sugen på något....vatten har jag druckit men inget annat....Så jag får hoppas det går bättre med flytet i morgon igen...
    Ingen som blivit opererad på Sofiahemmet??

Felicia6:

Vilka snygga kläder du köpt!

Det e min dröm att kunna handla på veromoda och gina i framtiden!! Längtar!!!

Hoppas att jag kan köpa min något fint till sommaren!

• LykkesMamma

Ni som blivit opererade, hur mycket gick ni ner på flytet innan op?
    Jag har hållt på i 9 dagar nu, men tycker inte att jag gått ner något...(har ingen våg)
    Vad händer om man inte gått ner något på op dagen? Jag ska ju åka enda från skåne till Sofiahemmet, lite surt om man sen inte får op....

• LykkesMamma

Lägger fram den igen, ingen som kan svara???.........Tack

LykkesMamma skrev 2009-02-04 19:32:39 följande:
    Ni som blivit opererade, hur mycket gick ni ner på flytet innan op?Jag har hållt på i 9 dagar nu, men tycker inte att jag gått ner något...(har ingen våg)Vad händer om man inte gått ner något på op dagen? Jag ska ju åka enda från skåne till Sofiahemmet, lite surt om man sen inte får op....
  • LykkesMamma

Ok, läkaren sa ju att jag knappt hade något fett kring levern, så det ska väl inte va något problem....bara att kämpa på, tänk att om 2 veckor så här dax då e jag opererad!

• LykkesMamma

Hej!
    Idag har jag varit och pratat med min ssk inne på Vitaklinikerna i Lund....Just för att jag va lite orolig för att om jag inte skulle gå ner till operationen, men hon sa att det skulle jag inte oroa mig för, operationen blir av ändå eftersom jag inte hade så mycket fett runt levern.
    Så vägde jag mig och hör o häpna, men jag har gått ner 2,6kg! Jag som inte trodde jag gått ner något!
    Så, nu är det bara 13 dagar kvar till operation!!!!
    Jag har varit förkyld ett tag nu och det börjar gå över, men den övriga familjen e oxå snoriga, hur gör jag nu för att inte bli smittad igen?? Vill ju inte bli förkyld igen, då blir operationen uppskjuten....Nån som har nåt tips??

• LykkesMamma

Tack för hjälpen, ska gå ner på hälsokosten och kolla vad dom har för dundermedel där...

• LykkesMamma
    lycktan skrev 2009-02-08 17:44:03 följande:
    Hej alla!Jag vill GBP Op:a mig,har ett BMI på 35 och vill bekosta operationen själv, får jag en OP med BMI 35?Nån som vet vad det kostar på Sophia hemmet?
    Hej!
    Ja, visst får du opa dig med BMI 35! Jag ska opa mig på Sofiahemmet den 18! Är inskriven via Vitaklinikerna i Lund, men dom sammarbetar ju....Det kostar 115 000kr för op, här i Lund kostar det första besöket 1085:- och om man sen gör op så drar dom bort det från de 115 000.....Gör man inte op så har man förlorat dom pengarna....
    Bor du i Stockholm??
  • LykkesMamma
    lycktan skrev 2009-02-09 10:27:42 följande:
    Nu har jag bokat tid på sophiahemmet med
    Ok, bra!
    Jag åker upp till Stockholm nästa måndag, ska träffa narkosläkare och kirurgen Peter Loogna(Han som opererat Anna Book) För jag har ju inte träffat dom, utan bara den läkaren som finns här nere i Lund.....Börjar närma sig op dagen.....Börjar bli lite nervös faktiskt....
  • LykkesMamma

jaha, nu e det inte många dagar kvar till op 5dagar!!! Börjar bli nervös nu, men vet att detta är det enda rätta....
    Har faktiskt haft några "dåliga" dagar under min flyt tid....Då jag bara haft sånt godis begär.....=( Då har jag tagit en godisbit o sen har jag haft så dåligt samvete så jag börjat gråta.....Nån annan som kännt eller gjort samma sak......
    Känns liksom jag lever i ett måste, hoppas det försvinner med op.......

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass