Gbp=Gastric bypass
Hej!
I morgon bär det av till Stockholm! På tisdag ska jag träffa läkare, narkosläkare och ta en massa prover, sen är det operation på ONSDAG!!!!
Ha det så bra alla! Jag hör av mig när jag kommit hem!!
Hej!
I morgon bär det av till Stockholm! På tisdag ska jag träffa läkare, narkosläkare och ta en massa prover, sen är det operation på ONSDAG!!!!
Ha det så bra alla! Jag hör av mig när jag kommit hem!!
Tack för allt stöd! Nu ska jag gå o lägga mig så man orkar köra till Stockholm i morgon!
Hej hej!
Nu e jag hemma efter min op igen(opades i onsdags!)
Känner mig bra, har inte ont någonstans just nu, men visst är man trött...
Gjorde min op på Sofiahemmet, Och har aldrig någonsin blivit så bra bemött på ett sjukhus...Rekomenderas varmt om man har pengar och vill slippa vänta....jag väntade 3 veckor från första mötet till op!
Ni som blivit opade, hur har ni kännt det på morgonen? När jag stiger upp och ska gå ut i köket för att duka fram frukost så blir jag helt snurrig och måste sätta mig ner o dricka 2 dl vatten i små klunkar....sen kan jag fortsätta...konstigt....
hur länge har ní hållt på med flytande mat efter op...läkaren sa jag kunde äta puremat 1 vecka efter op....???
Ok....Kan ni ge mig lite mer tips på bra flyt mat med proteiner? Idag har jag ätit miniyoghurt utan tillsatt socker 1,5dl samt en god och mustig grönsakssoppa...Och druckit massor med vatten!
Tar gärna emot lite recept....men ska börja med puremat på torsdag....
melvinmeja
Får jag oxå titta?
hej hej
idag är det en vecka sedan op! har gått ner 2 kg sen dess och totalt 12 kg sedan den 26/1....
Har idag börjat med puremat, åt potatis, kassler och champinjonsås, mixade det i blendern och det va ok, åt 1,5 dl totalt utan att känna något!
Har även kommit av mig idag när jag drack idag då jag tog 4 ganska stora klunkar...men det hände inget med det heller....
men men, på vissa e det väl såhär...
Sparkle
Vilken skillnad!! Blir peppad!
Hej hej!
Nu va det ett tag sen jag skrev här...I morgon är det 2 veckor sedan jag opades, tiden går fort...Är inte sugen på någonting, inte ens hungrig på morgonen när jag vaknar....O hur ofta har man inta varit vrålhungrig på morgonen innan......????
Ska in till Lund o ta stygnen i morgon, ska väga mig här hemma innan jag åker och sen väga mig inne på vitaklinikerna när jag är där för att se hur mycket det skiljer på vågarna....Tror nämligen att min visar fel...
Men men det får vi se i morgon....
Va ute och shoppade i söndes, insåg att jag redan behövde ett par nya byxor:)
Va in på ZIZZI och hittade ett par skitsnygga jeans med snörning vid benslutet, O dom skulle jag bara prova, började med storlek 52 eftersom jag hade ett par storlek 54 på mig(oxå ZIZZI jeans) Men dom va alldeles för stora:) Så det blev ett par i storlek 50!!!
Jag är överlycklig!!
Hej hej!
Idag är det exakt 3 veckor sen jag opererades! har gått ner 14 kg totalt sedan flytstarten den 23/1! Känner mig helnöjd! Har inte börjat träna än, men ska ta tag i det på måndag...Går med stavar 40 minuter morgon och kväll i rask takt, riktigt skönt!
hej!
någon som haft problem med FK efter operationen?
Jag har stora problem, dom vill inte betala ut sjukpenning till mig eftersom jag är delvis arbetssökande och timanställd, och även om dom anser att jag inte kan gå tillbaka till jobbet som timanställd inom vården så anser dom att att jag kan vara arbetssökande till 100%....
Sjuk eller vad?