Inlägg från: Blackbutterfly |Visa alla inlägg
  • Blackbutterfly

Gbp=Gastric bypass

Lycka till du med Mollsan!!

• Blackbutterfly

Hej på er alla!!

Idag träffade jag en läkare på kirurgmottagningen på S:t Göran....hon tyckte att jag var en perfekt kanditat till op:en!! Jeeeij!!! jag ska träffa Kirurgen nästa gång (hon trodde att det skulle bli i mitten/slutet av feb) sen gissade hon på op mars/april....jag e så glad!! samtidigt som jag blir väldigt rädd...det är ju liksom "på riktigt"!! Dom har det ganska bra med flyt/puré perioder oxå...två veckor innan op, 2 veckor flyt efter, sen 2 veckor puré....
    På SÖS så har dom 4 veckor av varje!!

Men efter op:en så sa hon att man blir sjukskriven 6 veckor...
    Hur länge har ni andra blivit sjukskrivna...jag tyckte att det lät mycket, men det kanske bara är något jag fått för mig???

Stooooooooor lycklig kram på er!!!

• Blackbutterfly

Tack Jenny N.....du är så fin...håller tummen så hårt det bara går för dig på ons!!!

PUSS till dig och din fina familj!!

• Blackbutterfly

Ååhh....tack för grattiset och tack för svaret!!
    Vart blev du op:ad någonstans??
    Hur har det gått för dig??

Känns helt overkligt att man snart ska vara "på andra sidan" som ni i tråden beskriver det!! Att så småningom kunna köpa kläder och tycka att det är roligt igen!! Åååh, jag längtar så!!

faster fia skrev 2009-01-22 09:54:57 följande:

Hej jag har precis blevit opererad och jag skulle flytta 2veckor efter och 2veckor pureat. inan operationen fick man själv välja men man skulle gå ner 4-5kg snabbt bara. jag blev sjukskreven 6veckor. Grattis till operationen.
  • Blackbutterfly

Ok....gick allt bra??

faster fia skrev 2009-01-22 10:15:01 följande:

Jag blev opererad på värnamos sjukhus den 14januari. 2009-01-22 10:05:21 följande:
  • Blackbutterfly

Det beror nog helt och hållet på sjukhuset!! Jag träffade ju läkaren igår...hon sa att jag kunde förvänta mig en op i mars/april...men då ska jag träffa en kirurg typ i slutet på feb!!

lindarius skrev 2009-01-22 11:05:36 följande:
    Har en fråga. Hur lång tid tar det när man träffat sköterskan och läkaren tills man får operation ungefär?
  • Blackbutterfly

G R A T T I S Jenny!! Måste kännas skönt att ha det "avklarat"
    Har du ont?? Gick allt bra??

• Blackbutterfly

Vad skönt... glad för din skull...
    Jag går ju och väntar nu på att få op-tid..blev godkänd efter kirurgmötet!!

jenny jens skrev 2009-01-22 16:26:36 följande:

blachbutterfly :: allt gick strålande bra... blödde lite mer på vänster sida och det är där jag har mest ont.... känns hur bra som hellst nu när det är över !!! (själva operationen och sjukhusvistelsen )
  • Blackbutterfly

Grattis grattis grattis Jenny N!!

• Blackbutterfly

Ni med för-och efter bilder....vilka snyggingar ni är!!!
    Jag längtar tills jag själv kan sätta in några!!

I fredags damp det ner ett brev för återbesök, nu ska jag alltså träffa den jag antar ska göra min op!!?? så den 9/2 ska jag röntga buken och den 18/2 ska jag träffa kirurgen....Hmmm, undra hur lång tid det är kvar till op sen?? Nån annan som har op:at sig på S:t Göran??

Jenny N....SKIT i alla som snackar en massa skit...
    Jag tycker oxå att du är helt fantastiskt snygg och inte alls tjock...men jag vet varför du vill göra det...jag har alltid tyckt att du är fin!! :-*

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass