Inlägg från: faster fia |Visa alla inlägg
  • faster fia

Gbp=Gastric bypass

hej alla. nu har jag blivit opererad. vad sjönt det är. hur är det med er?

• faster fia

japp de är jag och de är sjönt. Synd om du måste avboka din tid. De va jag med rädd för. För någon dag innan så började jag kräkas och var lös i magen men jag hadde ätit något som magen inte tålde tror jag för de varade bara en dag. Jag var nog med nervös jag tängte mycket på täng om jag inte vaknar upp utan dör. men så får man inte tängka. man ska tängka allt kommer gå bra.

sussiesnus skrev 2009-01-21 09:05:37 följande:
    Grattis faster fia! Nu är du också på andra sidan.Sitter här och antar att jag måsta avboka op på måndag... Ska vänta lite in på dagen + att mamma ska komma hit och bedöma om det är en förkylning jag blir frisk ifrån till på mån... Det är ju ändå 5 dgr kvar och jag har redan varit förrkyld i 3. Men det blir ännu inte bättre, ff lite feber och hostar slem (mest på morgonen). Inte så ont i halsen förstås... Men jag orkar ju ingenting här hemma, knappt klä på mig. Hur ska jag då orka åka till Uppsala och genomgå en op???Jag återkommer under dagen...
  • faster fia

Hej jag har precis blevit opererad och jag skulle flytta 2veckor efter och 2veckor pureat. inan operationen fick man själv välja men man skulle gå ner 4-5kg snabbt bara. jag blev sjukskreven 6veckor. Grattis till operationen.

Blackbutterfly skrev 2009-01-21 13:26:56 följande:
    Hej på er alla!!Idag träffade jag en läkare på kirurgmottagningen på S:t Göran....hon tyckte att jag var en perfekt kanditat till op:en!! Jeeeij!!! jag ska träffa Kirurgen nästa gång (hon trodde att det skulle bli i mitten/slutet av feb) sen gissade hon på op mars/april....jag e så glad!! samtidigt som jag blir väldigt rädd...det är ju liksom "på riktigt"!! Dom har det ganska bra med flyt/puré perioder oxå...två veckor innan op, 2 veckor flyt efter, sen 2 veckor puré....På SÖS så har dom 4 veckor av varje!!Men efter op:en så sa hon att man blir sjukskriven 6 veckor...Hur länge har ni andra blivit sjukskrivna...jag tyckte att det lät mycket, men det kanske bara är något jag fått för mig???Stooooooooor lycklig kram på er!!!
  • faster fia

Jag blev opererad på värnamos sjukhus den 14januari.

2009-01-22 10:05:21 följande:

Ååhh....tack för grattiset och tack för svaret!! Vart blev du op:ad någonstans??Hur har det gått för dig??Känns helt overkligt att man snart ska vara "på andra sidan" som ni i tråden beskriver det!! Att så småningom kunna köpa kläder och tycka att det är roligt igen!! Åååh, jag längtar så!!faster fia skrev 2009-01-22 09:54:57 följande:
  • faster fia

grattis jag är med myopererad och jag tycker med man har en sked för jämmna. Får du i dag allt vatten du ska. jag får inte i mig allt och undara hur jag kan göra för att få i mig de. jag har i en vattenflaska.
    jenny jens skrev 2009-01-22 14:04:50 följande:

hej alla glada !!ja nu har jag klarat av operationen och är " på andra sidan " ...känns enormt skönt att vara opad... allt har gått jätte bra och har 5 titthål på magen..sitter och har en sked i munnen för jämnan tycker jag.. men det ska gå långsamt att äta...många kramar jenny!!
    [/citat]

Hej vet inte om jag kan täknas med för jag opererades nyligen och äte hjärntlabbleter. min mage är hård och så åt jag katrinplommonppure i går och så ändrdes de. jag blev lös i stälet men bara den gången jag var på toa. jag bajsar som regel 1gång om dagen. tyvär får jag heller inte i mig tillräkligt med vatten.
    la luna skrev 2009-01-22 11:19:57 följande:
    [citat]
    Vill inte vara tjatig men slänger ut frågan igen få se om man kan få lite mer svar!Undrar om man kan ställa en "bajs" fråga..Ni som varit opade ett tag... Hur fungarar era magar med tömning? Bajsar ni som förr, är konsistensen annorlunda, doft mm?Anledningen till att jag frågar är för att lugna mig själv samt för att jag ska tillbaka till Kir på fredag och diskutera mina mag problem. Om det är fler som har det som jag så måste jag acceptera att det är så det är men är ni andra helt som vanligt i magen så har nog jag ett problem.
  • faster fia

Hej vet inte om jag kan täknas med för jag opererades nyligen och äte hjärntlabbleter. min mage är hård och så åt jag katrinplommonppure i går och så ändrdes de. jag blev lös i stälet men bara den gången jag var på toa. jag bajsar som regel 1gång om dagen. tyvär får jag heller inte i mig tillräkligt med vatten.

la luna skrev 2009-01-22 11:19:57 följande:

Vill inte vara tjatig men slänger ut frågan igen få se om man kan få lite mer svar!Undrar om man kan ställa en "bajs" fråga..Ni som varit opade ett tag... Hur fungarar era magar med tömning? Bajsar ni som förr, är konsistensen annorlunda, doft mm?Anledningen till att jag frågar är för att lugna mig själv samt för att jag ska tillbaka till Kir på fredag och diskutera mina mag problem. Om det är fler som har det som jag så måste jag acceptera att det är så det är men är ni andra helt som vanligt i magen så har nog jag ett problem.
  • faster fia

japp de gick bra kan man sä. förutom att de va planerat titthål och dem började med de och fick öppna för att dem inte kunde avsluta med titthål så jag har ett stort sträk på magen med men de gör inget.

Blackbutterfly skrev 2009-01-22 10:29:14 följande:
    Ok....gick allt bra??faster fia skrev 2009-01-22 10:15:01 följande:
  • faster fia

Jag säger Grattis till alla som har gjort den. Det är så sjönt att de är gjort nu. Jag gjorde min den 14/1 detta året

• faster fia

okej då är det bara att vänja sig. Får jag fråga hur gjorde du för att få i dig tillräkligt med vättska. kan man hälla i citron i vattnet?

Peand skrev 2009-01-22 18:41:31 följande:
    Grattis alla ni nyopererade och välkommen över till den andra sidan  Första tiden känns det som om man äter konstant men det är lika bra att vänja sig, för det fortsätter så sen med. Ibland får jag dåligt samvete för att jag tycker jag äter så ofta, men så inser jag att det är ju så här livet kommer att vara.Lycka till nu!
  • faster fia

okej jag ska ha i mig ca 2liter vatten men mins 1½liter vatten plus maten. men tyvär harj ag inte äns fått i mig 1liter vatten i dag.

Peand skrev 2009-01-22 18:55:24 följande:
    Visst kan du prova med citron i vattnet.Själv har jag en ½liters flaska som jag bär och bar med mig överallt. Det gäller att ha den med sig så man kan sippa lite titt som tätt. Sen kommer det mer och mer efter tiden. Men i början var det jobbigt. Vet inte vilka riktlinjer du har fått. Men jag hade 1,5 liter vätska om dagen, inkl vätskan man "åt" per dag. Nu, snart 4 månader efter open så dricker jag i snitt 1,5 - 1,8 liter om dagen. Och det funkar bra. Men nu kan jag också dricka klunkar och mängden minskar snabbt. Värre när det är sippar som gäller. Men var envis. Du har igen det senare. Lycka till!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass