Inlägg från: faster fia |Visa alla inlägg
  • faster fia

Gbp=Gastric bypass

jag flyter i 1vecka till sen ska jag börja med pureat.

Peand skrev 2009-01-22 19:07:10 följande:
    Flyter du efter open eller äter du mat? För flyter du efter open tycker jag det låter mycket med minst 1½ liter vatten utöver det du "dricker/äter". Men äter du fast föda, ja då är det mer normalt. Och du, det kommer allt efter som. Det är tufft i början.
  • faster fia

hej jag är opererad med öppen fast dem började med titthål. ,itt öppna har läkt bra och de gör mer ont med öppen än titthål. såret menar jag. När du höstar har du en kudde framför och trycker. för om du har de så gör de inte lika ont. Jag opererades den 14januari..

sussiesnus skrev 2009-01-24 10:11:27 följande:
    Anna: tycker det låter som om du äter väldigt bra just nu! Men är det inte så att när man ska gå ner i vikt så måste man avstå från "det där lilla extra" ? Glassen och godiset alltså... Helt. Kanske har du tidigare lyckats gå ner trots lite bonus på helgen? Men det blir ju svårare och svårare ju längre ner på viktskalan man kommer. Tillslut hjälper det inte bara med bra kost utan man måste motionera. Efter den nivån så hjälper inte bara bra kost och motion, då krävs bra kost, motion och träning osv.... Jag menar bara att när man börjar stagnera så får man lägga in lite extra "effort".Och visst kan mängden vätska påverka viktminskningen!Jag skulle aldrig börja på VV igen. Varför tror du att de kan gå runt ekonomiskt? Jo, för folk misslyckas gång på gång och kommer tillbaka ;)Ff sjuk här. Diagnos: influensan. Dottern var hos läkaren igår, hon är ju så liten... Fick då diagnosen influensan och jag har ju samma... Trist. kan inte låta bli att tänka på att "tänk, i övermorgon skulle jag ha opats...."
  • faster fia

det är bara bra med mig. sjönt är det faktist att det är gjort nu. hur är det med dig?

Tinzi skrev 2009-01-25 09:08:31 följande:
    faster fia skrev 2009-01-24 16:57:10 följande:
    ojj, nyligen då!Gick allt bra? ja men det ger ju mig lite mera hopp ang. väntetiden iaf :)
  • faster fia

med mig är det bara bra men saknar vanlig mat. äter ju bara flyttande änsålänge.

Maddisen80 skrev 2009-01-25 10:22:47 följande:
    Svar på #1409Hejsan allihopa, hur går de för er som har blivit opererad, hoppas att det går bra för er .
  • faster fia

till mig sa dem att jag skulle känna mig fram till villket som kändes bäst. var har du gjort din operation?

Mollsan06 skrev 2009-01-26 11:17:23 följande:
    jag måste bara få fråga en sak, det är en vecka sen jag opades nu. De ville gärna att man halvsitter när man ska sova, men hur länge behöver man göra det??
  • faster fia

pkej men börjar tröttna på soppor. jag äter heller inte så mycket. kan sä att de har bara blevit 3gånger i dag. frukost lunch och nu kvällsmat sen blir de väl ett kvällsmål.
    tyvär får jag inte i mig tillräkligt med vatten i dag har jag inte äns drukit 0,5L. hur går det för dig. har du något tipps till mig hur jag kan få i mig mer vatten. jag har de redan i en vattenflaska.

Maddisen80 skrev 2009-01-26 20:27:57 följande:
    Faster fia, jag äter ungefär 0,5 -1 dl mat 2 ggr om dagen har ingen aptit alls att äta
  • faster fia

jag dricker 1dl mjölk till lunchen och kvällen. men de ska jag försöka. är bara så rädd att jag dricker för mycket på en gång. så att något händer.

• faster fia

okej får väll försöka med de.
    livet från ljusa sidan skrev 2009-01-26 20:43:42 följande:

faster fia: sätt mobilen på att påminna varannan timma och ät ngt litet, det är mitt bästa tips. Hur man dricker mycket vatten har jag inga tips på för det är jag urkass på själv.
  • faster fia

nu fatta jag inte

Maddisen80 skrev 2009-01-26 20:45:11 följande:
    Faster fia om mdu äter enligt lchf får du inte dricka mer än 2 dl mjölk
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass