Inlägg från: Sparkle |Visa alla inlägg
  • Sparkle

Gbp=Gastric bypass

medow skrev 2009-01-22 20:23:13 följande:

Glömde fråga er.Blev ni alla måttade runt midjan innan op ??Mig glömde de men i måndags så hade jag 97 cm runt midjan .Vill minas att jag hade 122 cm innan op hemma måttet.
    dom mätte min midja vid bedömningen o då låg den på 126 cm o sist jag mätte (28/12) så låg den på 96cm så minus 30cm där
  • Sparkle

Peand skrev 2009-01-29 08:47:13 följande:

Tjooooo hoooooo!Idag är det exakt 4 månader sedan jag opererades. 38,6 kg har nu totalt försvunnit  Men mest häftigt tycker jag allt är att BMI har sänkts från 53,8 till 40  Och vet ni vad??? Om några hekton är jag under 40 i BMI vilket innebär att jag har gått från svår fetma till kraftig fetma. Ett litet steg för mänskligheten men ett jätte steg för mig Livet är ganska härligt.... Trots tenta stress
    Åh vad härligt Grattis!! Imorn är det 4mån sen jag opades hehe..
  • Sparkle

jenn06 skrev 2009-02-09 16:37:30 följande:

åh idag har jag kommit under mitt första del mål :) så jätte glad och gjorde genast det jag väntat på i snart 2års tid, kunde ringa till infertilitetsmottagningen och säga att jag kommit under bmi:t, så nu kan dem kan skicka remiss för ivf, kön är ju 1år så det blir precis lagom.. åh det känns som jag svävar på moln...Va tvungen att skriva av mig lite...
    Va härligt.. Jag får ta o säga grattis till dig
  • Sparkle

MissMarie84 skrev 2009-02-09 23:58:31 följande:

Ska operera mej i skövde...... verkar som det tar en evighet här (tycker iaf jag) min remiss skickades i september 08 och skulle få en kallelse till första kirurgmötet nu i början på 09- jag väntar o väntar.... sen efter det tar det ju ytterligare en tid..
    Be dom skicka vidare genom att åberopa vårdgarantin.. Jag gjorde det o inom 1mån så vart jag opad
  • Sparkle

Sparkle skrev 2009-02-10 06:34:51 följande:

MissMarie84 skrev 2009-02-09 23:58:31 följande:
    Be dom skicka vidare genom att åberopa vårdgarantin.. Jag gjorde det o inom 1mån så vart jag opad
    Glömde skriva att jag skulle egentligen gjort den på kss
  • Sparkle

MissMarie84 skrev 2009-02-10 23:10:36 följande:

Hur går man tillväga då?
    Ring till kirurgen på kss o säg att du vill nyttja din vårdgaranti o att du hört att dom skickar folk upp till sophiahemmet(det var där jag opades) om du med skulle kunna få en plats där. o säger dom ja så skickar dom i stort sett på en gång så då kan du ringa sophiahemme veckan efter o få en tid för bedömning..
  • Sparkle

MissMarie84 skrev 2009-02-10 23:05:31 följande:

Okej, när var detta då? som du opererade dej aldså
    Det var förra året. Skicka in remiss i jan 08 inget hände under hela våren skulle vart på beömning april/maj men dom hade fullt upp. Ringde ofrågade hela tiden hur det gick men dom kunde inte svara på nåt.. i början på sept08 så skickade dom mina papper till sophiahemmet(precis köpt upp platser där) eftersom jag sa till att nu e jag trött på att vänta. Var uppe på bedömning veckan därpå och efter 2 v flyt så vart jag opererad 30/9
  • Sparkle

Peand skrev 2009-02-12 20:11:32 följande:

Måste fråga hur era ärr ser ut? Hur långt tid tog det innan de bleknade och är de insjukna eller ligger "ovan på huden"?Det är nu 4½ månad sedan jag opades och de är fortfarande alldeles röda och några av dem känns som om de ligger ovan på huden. Alltså de känns genom kläderna.  Nu har jag bestämt mig för att detta med ärren är inget att bry sig om efter open, de är en påminnelse om vad jag har varit med om. Men så träffade jag en tjej som varit opade i ett år och de syndes knappt. Kanske ser jag likadan ut om 7 månader men jag är lite nyfiken på hur det är/var för er andra.
    Så har jag det med.. illröda små titthålsärr.. hoppas me att det försvinner, för dom verkligen lyser känns det som o de syns tydligt..
  • Sparkle

LykkesMamma skrev 2009-02-13 08:04:35 följande:

jaha, nu e det inte många dagar kvar till op 5dagar!!! Börjar bli nervös nu, men vet att detta är det enda rätta....Har faktiskt haft några "dåliga" dagar under min flyt tid....Då jag bara haft sånt godis begär.....=( Då har jag tagit en godisbit o sen har jag haft så dåligt samvete så jag börjat gråta.....Nån annan som kännt eller gjort samma sak......Känns liksom jag lever i ett måste, hoppas det försvinner med op.......
    Det kommer att gå bra ska du se.. De e normalt att vara nervös.. Lycka till om nåågra dagar..

Själv så står jag nu på 74.9 att komma så långt är ju riktigt härligt. Målet är 19.9kg till men till BMI25 är bara 15,6kg
  • Sparkle

har oxå problem med kyckling, visst det är väl gott men inte på samma vis. O pizza som min sambo älskar känns inte intressant längre o det smakar blä.. Nåt som jag tycker är gott nu är fläskfilé mmed potatis o brunlöksås.. mmm.. nu vart ja ju sugen på det me..

har förresten lite påklädda nya bilder i ny frissa på bloggen.. wondersparkle.blogg.se

• Sparkle

Melvin vill se me

Har vart på stan idag o köpte mig byxor i storlek 40?? Fattar ni i stl 40 e i himmelriket

• Sparkle

Opades 30sept08 har gått ner 29.5kg tills idag.. Det var en fantastisk upplevelse..

• Sparkle

MelvinMeja skrev 2009-02-23 13:41:50 följande:

Jag har lagt till er.
    Vilken skillnad det är på dig Vad härligt
  • Sparkle

vänat skrev 2009-02-24 18:59:04 följande:

jenn06 skrev 2009-02-24 16:06:45 följande:
    OK Trist! for val vanat da till jafg ar hemma i sverige i gen och kan ringa aven om de nu drojer anda till 4 maj och da kanske jag har missat min ettarkoll menmen bara gilla laget inget annat gora at saken.
    Detta stod på deras hemsida. Så du kan ju välja o skicka dit.

E-post
    Meddelanden som sänds till oss via webbplatsens e-postadressen diariet.skas@vgregion.se kommer att tas om hand dagligen (vardagar). All post, såväl traditionell som i elektronisk form, är att betrakta som allmän handling och kommer därför att diarieföras. Det innebär bland annat att materialet blir offentligt och att allmänheten och massmedia kan få rätt att ta del av innehållet. Diariet kommer att vidarebefordra e-postmeddelandet till den som ansvarar för det aktuella ärendet. Skaraborgs Sjukhus använder för närvarande inte e-post för att skicka medicinsk information till dig som är patient/vårdsökande - detta oavsett om du själv kontaktat sjukhuset och begärt att få svar via e-post.
  • Sparkle

Nya bilder på bloggen Har idag tappat 30.2kg

• Sparkle

Tack för alla grattis igår!!

Operationen var den hemskt jobbig?

Nej, det enda var att jag mådde illa ett dygn innan det släppte. Men annars var jag nog oförskämt pigg.

Hur upplevde du själv operatione(dygnen efter)?

Had inga problem med självaste operationen, tyckte det var så skönt att jag äntligen hade gjort den

Vad var det värsta efter operatione?

Illamåendet.

Hur klara man av att äta som man ska?

Man är illa tvungen annars säger kroppen ifrån o då mår man inte så där jättebra-

Ångrat dig?

Neä detta är verkligen det bästa jag har gjort för mig själv genom tiderna.

• Sparkle

jenn06 skrev 2009-02-27 19:41:54 följande:

Hejsan alla som är opade, när äter ni era järn tabletter??,varje dag eller bara till mensen?fick aldrig någon info om det och läst lite olika på nätet...
    Jag äter endast vid menstider.. Men det är olika har jag hört.. en del får äta dem varje dag o en del vid tantbesöken Bara svar jag gav dig. hihi det är nog bättre o ringa o fråga farbror doktor om hur ofta han anser för dig..
  • Sparkle

Åh jag måste bara får säga en sak Inte nog med att jag nu har tappat 30kg så har jag enligt måttbandet kommit under 88cm i midjan som är max så nu visade det sig att jag har bara 84cm runt om *jippie* Totalt runt midjan så är det 42cm som är borta sen bedömningen

• Sparkle

Hejsan! Har inte skrivit här på ett tag har jobbat så jag storknat *nästan* iallafall.. Har iallafall klivit under BMI 30 idag så nu klassas jag inte längre som fet hihihi.. Kram på er ska iväg o jobba nu

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass