Gbp=Gastric bypass

Nu är det ett program på TV4+ som heter "Extrem övervikt"
Snart kommer en dokumentär på Kanal 5 som verkar lite... hemsk.
14:05 Fet = dum?
Brittisk dokumentär från 2006. Alla vet att fetma är skadligt för hälsan. Hjärtbesvär, diabetes och astma är bara några sjukdomar som kan kopplas till fetma. Men de flesta har ingen aning om att fetma även kan orsaka dumhet.
Finns det nån ny "Vi i GBP-tråden"-tråd? Vore kul att se hur många som ska opereras snart.
Jag tror att jag har fått magkatarr. Jag provar just nu med Pepcid och det verkar funka.
PCO blir ofta bättre om man går ner i vikt. Själv har jag endometrios och den har också blivit bättre av min viktminskning.
Jag har aldrig varit så värst förtjust i stark mat så jag har inte det problemet.
Jag fick sprutor i en hel månad, jag! Känn på den!
Fan, vad trött jag blir! Nu har Aftonbladet publicerat den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article1569789.ab IGEN som om att den var en nyhet! Jättetragiskt men det är ju över ett år sen det hände!
Tipsar om seriestarten av Dr Åsa (24 april) som i första programmet handlar om övervikt och GBP:
20:00 Seriestart: Dr Åsa
Del 1 av 8: Tema: övervikt. Att jojobanta är farligt för hälsan och dessutom är risken stor att det slutar med viktökning istället för viktminskning. Men hur ska man då göra för att hålla en bra vikt? Läkaren Åsa Vilbäck ger dig kunskap och råd. Möt småbarnsmamman Sarah Wallgren som gick ned 25 kilo på ett år utan extrema dieter eller mirakelkurer. Vi får följa en överviktsoperation och veta hur fettceller egentligen fungerar. Claude Marcus, expert på barnfetma, ger råd om hur vi undviker att våra barn blir överviktiga. Programledare: Åsa Vilbäck.
* Även i SVT24 25/3, SVT2 27/3 och SVT2 28/3