Inlägg från: Mrs Kaffelatte |Visa alla inlägg
  • Mrs Kaffelatte

Gbp=Gastric bypass

Jennnie skrev 2009-01-04 21:45:45 följande:

Mrs kaffelatte: Huvudsaken är ju att man äter tills man är "mätt", tar det stopp för dig efter en knäcke så går det ju inte att äta mer. Tycker att det verkar väldigt olika hur mycket man kan få i sig. Om du äter annat än knäcke, får du i dig mer då?
    Ja helt klart.
    2 fiskpinnar och en golfbolls potatis och kanske lite grönt till det..
    ½ kotlett och potatis (golfboll) och sallad.
    1 dl ris och ca 1 dl gryta...

I regel en macka på morgonen med en kopp the.
    Mellis beror på vart jag är.
    Jobbar jag så är det en macka till och kaffe. Hemma blir det keso med frukt eller dylikt, mendans om jag är ute på äventyr så blir det en banan.
  • Mrs Kaffelatte

smultronsaft skrev 2009-01-06 00:02:12 följande:

Tänkte sticka in mde en liten fråga, hoppas det är ok:). Jag undrar hur lång tid era operationer tog?
    Tror våra tar 3-4 timmar men då har vi öppetsnitt...
  • Mrs Kaffelatte

Trinity78 skrev 2009-01-06 08:46:10 följande:

Herrejä....! Jag vägde mig nyss och vågen visade 69,4 kg!! *chockad*
    Grattis gumman!!!! Fan va roligt!!!

Själv har jag 1,5 kilo kvar till "min" drömvikt och 4,5 kvar till BMI under 25...
    Det är fan konstigt det där... Man blir såååå jävla chockad...
    Nu väntar jag tills jag är nere i din vikt då ska jag se mig som "klar".
  • Mrs Kaffelatte

Zizter skrev 2009-01-07 18:57:07 följande:

jomen jag tänker testa lite vin här hemma kvällen innan och se hur det funkar..men var du lättpåverkad innan op åxå eller har det blivit efter??alltså nå förstår jag att man inte kan eller ska supa skallen av sig så snart efter op.. vill bara känna mig som en människa nu när jag fått LIVSLUSTEN tillbaka! så.. några klunkar vin kan väl inte skada lixom.. aja.. pekpinnar finns ju överallt tyvärr.. å oftast på FL..
    Testa hemma före och ta det lugnt men vin är kul!!!
    Men ta det lugnt som sagt var.. Jag råkade bli lite väl full i höstas här på just vin.. Det slår till snabbt för mig...
    Snabbare än cider (som jag vispar ur kolsyran ur).
    Men vin har blivit så gott efter open. Tyckte inte om det före...
  • Mrs Kaffelatte

Så där ja..

1 år
    48,7 kilo borta
    65,4 kilo totalt borta.
    1,6 kilo kvar till mitt mål
    4,6 kilo kvar till BMI 24,8

Riktigt najs faktiskt!!!

• Mrs Kaffelatte

MelvinMeja skrev 2009-01-08 11:02:00 följande:

Mrs Kaffelatte: Grattis, det måste kännas underbart. Så nära målet. Jag längtar.Jag upptäckte nu när jag satt och räkna att jag har tappat 30kg av 53kg. Det är mer än hälften. Det känns häftigt. Och det bara på 5 månader.Sen maxvikt är det 34kg av 57kg. Nu kämms det faktiskt som att mitt mål är nåbart.Jag skulle vilja fråga er andra här på forumet. Vad har ni satt för målvikt och hur långa är ni? Skulle bli jätte tacksam för svar.Kram Sara
    Tack!
    Helt jävla sjukt... Gått så fort..
    Kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle gå så här bra.
    De säger ju att någonstans mellan 50-75% av sin övervikt tappar man. Och jag har tagit 93 % av min så...

Jag hade en önskan om att gå ner under 95 för att då skulle jag ha ett BMI så läkarna kunde hjälpa oss bli gravida.
    Hade en dröm att gå under 75.. För att för många år sedan vägde jag 73 och mådde skitbra. Då därför har jag satt 73 som "min" vikt.
    Fat BMI säger att jag ska väga 70 kilo för att vara i hamn och det känns inte så långt borta i dag så.. .

Jag är 168.
  • Mrs Kaffelatte

Jag blev opad på tisdag morgon och skulle skrivas in på måndagen kl 13 så det är nog väldigt olika det där..

• Mrs Kaffelatte

MelvinMeja skrev 2009-01-09 08:39:05 följande:

Jippi. idag gick jag med i 80-tals klubben. Det var 9 år sen sist som jag vägde så lite. Jag är så lycklig
    Hahaha Grattis..

Felicia6: Vi är inte ensamma om att komma in i x0-talsklubben!!!

Välkommen!!
  • Mrs Kaffelatte

Ang detta med anmälningar så är det faktiskt så att moddisarna själva är in i vissa trådar och kolla med så då kan det faktiskt vara så att de själva har sett det.
    Dessutom så är det inte tillåtet att länka till olagliga preparat...

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass