Inlägg från: Mrs Kaffelatte |Visa alla inlägg
  • Mrs Kaffelatte

Gbp=Gastric bypass

Trinity78 skrev 2009-01-12 09:01:54 följande:

Mej, frikortet gäller inte för mediciner. Jag betalade runt 1000kr för mina mediciner så det skiljer sig nog mellan landsting.
    Det finns ett annat kort på apoteket, högkostnadskortet.
    Men sen är det ju en del grejor som tex vitamintabletter och näringsdryck som inte går på det högkostnadskortet.

Ang detta med platå...
    Hur vanligt är det egentligen och hur länge kan man stå där.
    Jag har haft max 2 veckor och då har det väl mest varit i samband med mensen eller något annat knas som jag mer eller mindre stått still...
    För mig så har jag fått en bakvänd platå.. Har rasat ner 6 kilo på 1 månad utan att ha förändrat något. Och det nu nyss precis innan jag passerade 1 år..
  • Mrs Kaffelatte

Jag ställer mig till er som är glada över mensen.
    Jag har åxå fått i gång den även om den är bra jävla oregelbunden, 60 dagar eller nått sånt mellan...

Fast då har jag aldirg haft 'egen' mens tidigare och har fyllt 32..

• Mrs Kaffelatte

xcuseme skrev 2009-01-12 15:19:11 följande:

hejsan har en fråga som ni kanske redan har pratat om,men jag undrar en sak. Jag är gravid nu i vecka 15 och kommer få barn i juli..hur länge efter måste man vänta innan man gör operationen? dom har skcikat remiss till kirurgen så ska dit i feb..hoppas ni vet hur länge efter förlossningen man måste vänta innan dom utför den..mvhsandra
    Jag frågade min kirurg om detta och han ville inte göra det när man var småbarnsförälder för han ville att man skulle kunna ge sig själv 100% fokus.
    Men tror han talade om att barnet i allafall skulle vara så pass stort så det mer eller mindre klarade av sig sjävl.. Typ ett par år eller så.
    Men det är såå olika från kirurg från kirurg. Så det är nog bara att kolla med just din kirurg.
  • Mrs Kaffelatte

Felicia6 skrev 2009-01-12 12:48:28 följande:

Jag är föresten snaaaart med i 70KILOS klubben (*flinar mot kaffelatte*
    Äh.. Vaddå? Skiter du i mig nurå??
    Det heter ju TALS-klubben... Det är mycket roligare..

Ja själv har jag 60-TALS klubben inom räckhåll så..
    Helt sjuuuukt....
  • Mrs Kaffelatte

Maddisen80 skrev 2009-01-15 18:44:33 följande:

Vill också ha operation ,men jag får inte ://///////////////////////
    Snälla söta Maddisen vi vet det..

Och ja det kan vara synd om dig men det finns en anldening varför alla inte får en op.
    Har man för lite övervikt så fungerar inte operationen som den gör på de som har mer övervikt.
    Dummt att försätta sig i den sitsen om man "bara" går ner 25 kilo liksom.
    Detta är långt i från någon mirakelmetod. Man får kämpa soch stånga sig blodig..
    Att aldrig kunna äta som man en gång gjorde och dessutom behöva avstå en massa trevligt gott..
    Jag ahde ALDRIG gjort detta för 30 kilo. ALDRIG!!!
    Men för 67 kilo är det garanterat värt det.

Dessutom så tycker jag det är lite elakt mot dem som har större övervikt än dig att du beklagar dig hela tiden, du som ändå inte har den "fetman" som vi andra har/haft.

Men det finns ju alltid möjlighet att ta ett lån och göra operationen privat.

Ha en trevlig kväll!!!
  • Mrs Kaffelatte

Sannaa skrev 2009-01-16 10:41:03 följande:

Nu vet jag ju att alla kämpar till sin målvikt. Och vi gör ett strålande jobb...men när jag var nere på 68 kilo och stod i hissen på IKEA och såg mig i spegeln kände jag "näe, vissa passar inte att väga såhär lite..." Har någon annan känt att du skulle vilja gå upp ett par kilo iaf för att inte se så "sjuklig" ut?Jag var helt glåmig, svart under ögonen och såg mager ut...
    Inte denna gång.. Men för många många år sedan så vägde jag omkring 65 kilo och tyckte det var lite lite. Så då förpassade jag mig upp till 70-73 och där mådde jag bra.
    I dag vet jag inte. Är nere på 72.5 nu och det verkar som jag fortfarade rasar så vi får väl se vart det stoppar någonstans.

Med tanke på att jag tagit bort 10 kilo sen slutet på november så tycker jag det börjar bli lite läskigt.. Av någon anldening så går det skitfort nu.. Och itne gör jag något annorlunda heller nu så..
    Men men som sagt var än så länge är det ju ingen "fara".
  • Mrs Kaffelatte

justmystica skrev 2009-01-19 10:04:19 följande:

. Ni opererade, när började ni tappa vikt?
    Jag tappade på en gång... Först nästan 5 kilo på sjukhuset och sen fortsatte det neråt bara...
  • Mrs Kaffelatte

la luna skrev 2009-01-22 11:19:57 följande:

Vill inte vara tjatig men slänger ut frågan igen få se om man kan få lite mer svar!Undrar om man kan ställa en "bajs" fråga..Ni som varit opade ett tag... Hur fungarar era magar med tömning? Bajsar ni som förr, är konsistensen annorlunda, doft mm?Anledningen till att jag frågar är för att lugna mig själv samt för att jag ska tillbaka till Kir på fredag och diskutera mina mag problem. Om det är fler som har det som jag så måste jag acceptera att det är så det är men är ni andra helt som vanligt i magen så har nog jag ett problem.
    Min mage funakr mycket bättre nu efter open än före.
    Jag går i regel en gång om dagen och det efter frukost.
    Fast i bland kan det dröja 2-3 dagar åxå.
    Upplever mig själv som mindre lös än vad jag var tidigare.
    Men så har jag haft prolblem med magen i hela livet innan åxå... laktos bla..
    Dock lutar det fortfarnde skit!

Kram och lycka till min vän!
  • Mrs Kaffelatte

Myskatten:

Man har rätt till ett snaskarsle..

Du är så vacker min vän men det vet du att jag tycker. Puss!!!

• Mrs Kaffelatte

Maddisen80 skrev 2009-02-01 17:59:48 följande:

Jenny N jag har magsår, jag har ibs = irritable bowel syndrom,buksmärtor,feber,illamående
    Ja men feber, illamående och buksmärtor är inga fetmarelaterade sjukdommar. Låter mer som magsjuka..
    Inte heller IBS är inte heller fetmarelaterad sjukdom.
    Dessutom så kan IBS vara en orsakt till att Inte operera..
    Och har du konstanta buksmärtor så förstår jag om läkarna inte vill in och rota.

Hade du haft högt blodtryck, diabetes, fibro ect så är det ju en annan sak...
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass