Inlägg från: Moj Katile |Visa alla inlägg
  • Moj Katile

Gbp=Gastric bypass

Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-09 17:52:25 följande:
    Jahaja.. I går hade jag varit opad i 13 månader.i dag vägde jag in mig på 70 blankt.Vilket resulterar i att jag plockat bort 70 kiloJag har halverat mig själv och att jag "är i mål".BMI 24,8 alltså 'normalviktig' Jubel jubel!!!!
    STORT grattis till dej!!! *avundsjuk som fan*
  • Moj Katile
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-09 17:52:25 följande:
    Jahaja.. I går hade jag varit opad i 13 månader.i dag vägde jag in mig på 70 blankt.Vilket resulterar i att jag plockat bort 70 kiloJag har halverat mig själv och att jag "är i mål".BMI 24,8 alltså 'normalviktig' Jubel jubel!!!!
    Ska du inte ta och fira med att lägga in en ny före och efterbild så vi kan få se! Kyss
  • Moj Katile
    vampyria2 skrev 2009-02-09 18:33:26 följande:
    Ahh hoppas att de kan ta bort bandingen samtidigt som de gör bypassen skulle vara jobbigt att behöva göra två OP.Ush sitter och läser tråden och blir ju så sjukt sugen på OP nuuu men man måste ju snällt vänta. fast jag tror inte att vi har så lång vänte tid här, träffade en vän i förra veckan hon behövde bara vänta 2 månader, så jag hoppas desperat på det   Är det så att man måste visa att man kan gå ner innan OP? Eller har jag missuppfattat när jag har läst runt i tråden?
    I VARBERG är det så...... Inte på alla ställen tror jag inte.... Men här blir man nekad om man inte gör det! TUFFT!!!
  • Moj Katile
    vampyria2 skrev 2009-02-09 19:06:00 följande:
    Men det är ju sjukt har man mindre problem om man inte går ner i vikt, borde ju vara tvärt om kan man inte gå ner så behöver man ju verkligen hjälpen ju
    Jag svarade läkaren på grupp informationen att om jag hade KLARAT att gå ner 10% av min övervikt och hålla det i lite drygt ett år så hade jag fortsatt och INTE valt en operation. Han svarade då att de sett bäst resultat ju mer man går ner innan....eeeh jaha???
  • Moj Katile
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-09 19:14:29 följande:
    Moj Katile skrev 2009-02-09 19:10:51 följande: Så är det även här i Falun. Man måste gå ner för att bla visa kirurgen att man är motiverad att lägga om sitt liv....
    Ja många ställen har det nog så...Har kontakt med några som ska opereras ungefärsamtidigt som mig och mycket pratom hur man kan "fuska" ner sin vik genom div laxermedel, vattendrivande och pulver är det! Hade det varit som vi alla uppfattade det på första mötet att man ska gå ner inför grupp info så hade det vart lättare men målet blir sååååå diffust när det spänns upp över ett år!
  • Moj Katile
    nilisen skrev 2009-02-09 20:04:15 följande:
    Moj Katile!Hennes namn är Åsa
    nilisen skrev 2009-02-09 20:05:45 följande:
    Jag hade haft möjlighet att styra min remiss till skövde istället, funderar om det hade varit bättre.......Någon som kan berätta hur turerna går där?Kramizzzzzzzzzz

Nästan helt säker på att det var hon. Hon är en söt tjej med mörkt hår.

Jag skickade min till värnamo samtidigt som varberg dvs febriai 2008 och fick en kallelse den 19 januari att jag skulle komma den 20e?!?!

Ringde å sa att jag inte behöver komma alls.

• Moj Katile

Haha vill bara påpeka att jag INTE har skrivsvårigheter men håller på att vänja mig vid nytt tangentbord!!!!

• Moj Katile
    nilisen skrev 2009-02-09 20:11:16 följande:
    Min läkare säger att man bara får ha en remiss aktivrad??????
    Jasså? Jag hade 2 å ingen sa något om det! I varberg sa de bara att då får vi se vem som får operera dig!
  • Moj Katile

Jag har lite "efter OP tankar" haha

Jag vet att man kan få hjälp med bukplastik men hur är det med armar? Lår (vet dom som har kassar på benen med hud! Tror jag är en av dem som får det)? Brösten? Mina lär vara tomma och hänga till naveln efter viktnedgången!

• Moj Katile

Ni är så fina allihopa!!! *avundsjuk!*

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass