Inlägg från: Moj Katile |Visa alla inlägg
  • Moj Katile

Gbp=Gastric bypass

Petra; Är det så längesen du opererades nu?!?!?!
    Gud nu känns min egen väntan plötsligt ännu längre!!!
    Hr mycket ahr du gått ner?

• Moj Katile
    sussiesnus skrev 2009-02-16 11:45:18 följande:
    Det dumma för mig var ju att jag var så himla säker på att jag ville göra denna op innan jag ens kontaktade läkaren. Så all väntetid är bara plågsam. Jag fick första kontakten i börja på mars 2008, så snart 1 års väntan. Blir kanske 1 år och 3 månader totalt...
    Så känner jag med!!
    Väntade ju i 5 år innan jag sökte och hade gått igenom ALLA tänkbara scenarion redan innan! Det gör väntan sååååååååå plågsam!!
    Jag har väntat exakt ett år nu och budet ligger på operation i april/maj OM jag klarar att gå ner typ 10% av min vikt till i början av april!!! Pulver?
  • Moj Katile
    nudelbumsan skrev 2009-02-16 22:54:21 följande:
    jag kan berätta att efter min op har d inte gått en dag utan att jag kräks mest på morronen o förmiddagen.. Ingen vet vad d beror på ja äter inte för fort jg tuggar väl osv osv men d är väl en bieffekt o den får jag leva med, som felicia säger d finns en baksida men d e d ingen som vill prata om då d väger mer att bli av med alla dessa kilon.. Jag ångrar inget men jag kämpar fortfarande nio mån som opad o jag kämpar även psykiskt..
    min mamma spyr dagligen fortfarande och gjorde en gbp 1989
  • Moj Katile
    nudelbumsan skrev 2009-02-16 23:36:53 följande:
    usch då kan vi ta varandra i hand då.. fy d e inge roligt alltså men man vänjer sig på nått sätt.. Har dom sagt nått till henne om varför?
    nej de har de inte... De säger bara att hon inte SKA kunna spy så. Men hon är idag 47 år och tänderna ramlar ut ur munnen pga magsyra! **Kul**
  • Moj Katile

Usch sitter här sååååååå kluven!
    Vet ju inte när jag ska opereras. April eller maj har de sagt TROR DE iallafall....
    Jag studerar ju. Skulle vilja söka arbete över sommaren men vet inte från vilket datum!!!
    Är ju viss skillnad på om jag blir opererad i början eller slutet av maj till exempel.

Hur lång tid tig det innan NI varit tillbaka på arbetet!?! Detta är inom vården kanske jag ska påpeka! LSS omsorgen helst!

• Moj Katile
    nudelbumsan skrev 2009-02-17 00:55:23 följande:
    Jag tycker du ska ta sommarjobb hur eller hur mitt op datum sköt dom upp hela hela tiden tillslut hade d gått öer ett halvår.. Jag jobbar med inom vården & gjorde öppet snitt så en månad prick va jag hemma men skulle kunnat gå te jobbet efter 3 veckor, dom som gör titthål får vara hemma 2 veckor tror jag..
    Bara 2 veckor!? Då karar jag det galant! De opererar inte efter första v i juni sa sköterskan så jag borde vara fit for fight i mitten av juni med andra ord

Hoppas INTE de skjuter upp. Jag ahr fått veta att jag är uppskriven på kirurgbesök i april och operation sker 2-4 veckor efter det. Sköterskan jag pratade med sist sa att de itne kan garantera något eftersom operationsschemat sträcker sig till mars och hon jag prataade med gången innan sa att hon lovar att det blir operation innan sista maj om inget liknande strejken eller ant dyker upp!
  • Moj Katile
    nudelbumsan skrev 2009-02-17 01:20:36 följande:
    sista maj menar jag inte mars =)
    Förstod det! hahaha Hade vart lite kul!!
    Återkommer när jag vet!!

Nu ska jag skicka in ett par ansökningar!
  • Moj Katile

Åh vad alla får tider
    Hur många e vi som inte fått tider ens!?!?

• Moj Katile

Vad trevligt att se att jag inte är sååå ensam som jag trodde!!!

• Moj Katile
    sabina1983 skrev 2009-02-21 01:16:27 följande:
    Nån av er som vare på en gruppträff innan tid me doktorn sj? vad gjorde ni???
    Varberg har kirurgbesök, grupp, kirurg.
    På gruppträffen fick vi massa information om operationen, livet före, livet efter vård i samband med operation. Plus dietist sm informerade om maten före/efter/under
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass