• Peand

Gbp=Gastric bypass

Felicia6 skrev 2008-12-26 22:19:40 följande:
    Peand, jag brukar fråga min man då jag får ont om det är så det känns att vara smal *asg*Han bara suckar o skakar på huvudet åt mig
    Hahaha Skrattande Så rätt så rätt....

Själv jämförde jag mage med makens i går. Hans är hård och kompakt medan min numera är mjuk, dallrig och som värsta bulldegen. Även om jag har massor kvar att gå ner så märks det att huden är större än magen och det blir ett väldigt skvalpande. Gäller att hitta rätt trosor som liksom håller i och in allt Skrattande
    Kan inte låta blir att fundera på hur jag kommer se ut när resterande 60% av övervikten är borta, för jag har faktiskt tappat 40% av det jag ska gå ner Räcka ut tungan
    Min chans till en omstart i livet började den 29/9 2008!
  • Peand
    MelvinMeja skrev 2008-12-28 14:47:22 följande:
    Jag la in det i mitt bildgalleri under starka bilder. Vad konstigt. Vad kan jag ha gjort för fel.
    Syns jätte stor skillnad, grattis Skrattande

I morgon är det tre månadersdagen av min operation och dags för fotografering igen. Har hittills tagit kort varje månad på själva "månadsdagen". Kul att ha och bra att jämföra med när man tycker att allt står stilla...
  • Peand
    HelenN skrev 2008-12-29 18:31:26 följande:
    Nu e jag nervös... Min doktor kommer ringa imorgon. Då ska vi se om hon säger ja eller nej till att skicka remiss till kirurgen... Jag vet att det inte innebär operation direkt men det är i alla fall ett steg i rätt riktning. Sen får vi se vad kirurgen säger... Om jag nu kommer så långt! ************************************************** ************************Jag har fått en idé! Hade man inte kunnat starta en tråd som lixom hör ihop med denna där de som vill (så klart) kan uppdatera med bilder och så. Det är ju så kul och inspirerande att se hur bra det går för er! Ja, som sagt det är bara en idé. Själv är jag ju inte opad så mina bilder vill man inte se... Men om nån tycker det verkar va kul så Go for it!
    Håller tummarna för dig i morgon Glad
    Idén om en bildtråd tycker jag låter riktigt bra också. Då kan man hinta i denna tråd när man har lagt in nya bilder.
  • Peand
    Sparkle skrev 2008-12-30 06:10:30 följande:
    Jag e med i 70kgsklubben 79,9kg stanna vågen på idag -23,1kg..
    Grattis Skrattande
    jenn06 skrev 2008-12-30 09:58:33 följande:
    En allmän fråga när ni flöt, blev era läppar torra?? & sprang ni på toa och kissa var och varannan timme??
    Inga problem med läpparna men toan var min bästa vän, blir dock bättre efter ett tag. Kroppen vänjer sig - eller så är det så att vi vänjer oss Fundersam
  • Peand
    HelenN skrev 2008-12-30 17:30:25 följande:
    Hmm, undrar varför det blev så dimmigt i mitt förra inlägg....
    Spelar ingen roll, vi såg iallafall Flört Och till fredag är det ju inte så långt, bara nästa år Skrattande Japp, har sovit dåligt i natt och det börjar nu märkas på den dåliga humorn.....
    icekizz skrev 2008-12-30 14:02:29 följande:
    Hej! Jag går runt och funderar på att göra en magoperation och har tid hos en läkare i januari där vi ska prata om jag får göra den eller inte. Båda mina föräldrar har gjort den, min bror väntar på en tid hos läkaren på sjukhuset som ska ev göra operationen och jag hoppas verkligen att jag får göra den med!Någon som vill prata med mig om det här, vad det egentligen innebär, vad som händer med kroppen & knoppen, ni får gärna inboxa mig då det är enklare där än här på forumet..
    Hej!
    Du får gärna inboxa mig med frågor om det är så. Är svårt att skriva i din inbox när man inte vet vad det är du vill veta och hur mycket du redan vet. Då dina föräldrar har gjort denna op tror jag nog att du känner till mycket redan men hojta om det är något!
  • Peand
    sussiesnus skrev 2008-12-30 18:50:48 följande:
    Hej allihopa!Jag har läst här ett tag, men inte givit mig tillkänna... Men nu vill jag vara med.Jag ska opas 26 jan. Som det är tänkt. Jag ska göra det privat på Sophiahemmet i Sthlm för här i Uppsala får jag vänta 2 år till (redan väntat 1 år). Nån mer som gjort det på Sophia, eller känner nån som gjort det där?Ska börja med flytande efter nyår, typ 2-3 januari. Vilka alternativ finns? Jag trodde det bara var Nutrilett...Mer om mig finns i min info.
    Hej!
    när jag flöt så sa landstinget att jag skulle dricka modifast, fast jag tog mest Cambridge och några modifast. Man ska kunna leva under dessa veckor också Flört
    Dock är ju smaken väldigt individuell...
  • Peand
    trollsanna skrev 2008-12-31 09:28:36 följande:
    Hej i tråden! Har också läst här en hele del. Har börjat mitt flyt och är inne på 4:e dagen (dock med en j-la huvudvärk) vet ju att det beroro på flytet och att det går över. Ska opas den 20:e.
    Prova att dricka mer vatten och se om huvudvärken släpper. Vet att man ofta tycker att man redan dricker ganska mycket vatten men öka lite till. När jag flöt låg jag i snitt på 3 liter vatten om dagen. Och ja, jag sprang på toa i början....
    lilarina skrev 2008-12-31 08:27:05 följande:
    hej åh va kul att höra,,,precis samma här har med funderat på varför dom säger så.kommer vi se sjuka ut när vi nåt det mål vi vill nå.jag hoppas med på att gå ner ca20kg till.konstigt,,dom ser ju inte sjuka ut,varför skulle vi göra det,,jag måste få fråga innan jag tappar vettet med, hihitappar ni hår,,jag tror jag snart blir flintskallig,,herregud bara rasara av,vågar inte klippa mej just nu,när man duchat ser det ut som man lånat hundebs hand duk,,nån mer?sköt om er alla o önskar er ett riktit gott nytt år,kram mejlivet från ljusa sidan skrev 2008-12-30 23:07:58 följande:
    Peppar peppar peppar peppar och 1000 peppar till, men jag har inte börja tappat hår än. Var och klippte mig i går och då konstaterade vi att än finns inga tecken på att det börjar lossna. Dock har det ändrat karaktär och blivit mer fett.
    Minns inte riktigt hur länge du har varit opad, men är jag helt fel ut om jag tror att du också är opad i september?
    Min frisör sa att en sakta viktminskning kan kanske påverka håravfallet. Men det vet jag inte. Dock hade hon haft en kund som hade gjort samma op som oss och hon hade rasat i vikt och tappat nästan allt hår. Och det bara någon månad efter open.
    Själv har jag för mig att man kan tappa upp till ett år efter open och roppar med andra ord inte hej ännu!
  • Peand
    lilarina skrev 2008-12-31 12:29:21 följande:
    Peand villket minne du har vännen,japp jag e op 15septeber,,ja vi får väll se vad hårlös jag blir av detta,en dag i taget,sköt om er alla kramar från mej
    Imponerade eller Flört Nä då, har bara för mig att det inte skiljer så mycket på våra opar, alltså datum. Jag gjorde min den 29:e, så du ligger två veckor före mig. Återkommer om två veckor och berättar hur mycket hår jag har kvar då Skrattande
    NussNuss skrev 2008-12-31 13:59:36 följande:
    Hur farligt är de att bli gravid efter en op? Jag gjorde min op 10/12-08 och nu har olyckan vart framme!måste jag göra en abort??

Om jag vore som dig skulle jag ringa läkaren på fredag och kontrollera. Fast det har du nog redan tänkt skulle jag kunna tro. Spontant skulle jag säga att det borde inte vara risk för abort, sen är det ju inget de skulle rekommendera att bli gravid så fort. Men ibland händer saker bara. Det blir ju en stor stor stor omställning för kroppen med både en nyopererad kropp och en gravid. Men inget är väl omöjligt.

Återkom och berätta vad som händer. Och du, grattis även om jag förstår att allt just nu är omtumlande....

Och till er alla, ett riktigt

Gott Nytt År

• Peand
    HelenN skrev 2009-01-01 17:34:27 följande:
    Gott nytt år till er alla! Kom hem idag efter att vi firat nyår på annan ort och sovit över, och upptäckte att någon försökt bryta sej in i vårt hus!!!  Känns inte alls kul. Men man får ju försöka hålla god min, vill ju inte skrämma barnen. Men man lär ju ligga och sova med ena ögat öppet inatt! Imorgon ska vi ordna larm, byta dörr mm. Lite pinsamt att man jobbar på Securitas och ännu inte har larm..... Men, bättre sent än aldrig! 08.15 imorgon ska jag iväg till min doktor. Hon kommer då bestämma om jag ska skickas vidare till kirurgen för ev GBP. Jag har läst på och funderat mycket fram och tillbaka. Jag Vill verkligen få detta gjort. Så nu hoppas jag på att det blir Ja till OP!

Usch vad obehagligt! Men du, det är inget att skämmas över, min make jobbar på en bildelsfirma och jag kan lova dig att är det någras bilar som inte startar - ja då är det våra. Det är ju det där med skomakrens fru osv Flört
    Och nu när du känner att du verkligen vill ha denna operation, ja då kommer du utstråla detta till läkaren och förhoppningsvis blir det ett stort JA!

Här hade en rejäl dumpningskänsla i går, bara väntade på att den skulle starta men den kom aldrig. Satt till och med och hade koll på pulsen Flört Men det var obehagligt att bara sitta och vänta på att det skulle bryta ut. Så, vis av denna erfarenhet blir det inte varma smörgåsar mer. Vet inte om det var det vita brödet ( troligtvis denna orsak) eller om det var osten. Hur som helst. Det var inte värt det! Även om det inte blev någon dumpning....

Fler än jag som börjar ett "nytt liv" med mer motion i vardagen idag?

• Peand
    Anna Paulita skrev 2009-01-01 20:18:08 följande:
    Ni missar väl inte Big Medicine på 4+ just nu!
    Shit, jag kollar ju in vad kungen har gjort under det gångna året!!! Är det bra???
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass