• Peand

Gbp=Gastric bypass

Jennnie skrev 2009-01-06 22:44:44 följande:
    Peand skrev 2009-01-06 22:40:56 följande: Härligt, det är alltid roligt att få lite bekräftelse
    Ja, ibland vill man få det och ibland vill man mest låta allt vara och inte få då mycket uppmärksamhet. Men idag kändes det väldigt bra och jag växte - dock ej kroppsligt Skrattande
    Min chans till en omstart i livet började den 29/9 2008!
  • Peand
    Jennnie skrev 2009-01-06 22:49:44 följande:
    Peand skrev 2009-01-06 22:48:02 följande: Nej kroppsligt vill vi ju inte växa om det inte är på längden förståss Eller att taxöronen ställer sig rätt ut i stället
    Haha, det som numera verkligen är taxöron skulle gärna få växa lite. Min 3 åring tittade på min BH häromdagen och undrade vad det var. Sa att det var för att hålla i tuttarna. Då tittade han med stora ögon på mig och utbrast
    - Är de lösa?????
    Bävar liiiiite för vad dagis ska få höra i morgon, fast som det känns nu är det inte såååå långt från sanningen då de känns väldigt lösa och sladdriga Skrattande
  • Peand
    Anna Paulita skrev 2009-01-06 22:54:39 följande:
    Jag tycker också att det är kul att få den positiva uppmärksamheten men ibland blir det jobbigt, vi hadefest här för ett gäng veckor sedan och då har det mycket focus på mig och min man då det var en försenad bröllopsfest. I vilket fall gick alla på så mycket om hur fin, vacker och smal jag hade blivit och till slut blev det för mycket. Jag kan inte säga mer än tack men när folk går på så blir jag obekväm och generad. Tycker i det stora hela det är jobbigt med så mycket focus på mitt utseende, tidigare gömde jag mig ju gärna och nu ska jag visa upp mig för folk. Jag tycker iallafall att det är skitjobbigt.Men visst är det kul när ngn tycker jag är fin, bara det inte blir för mycket bara.
    Håller helt med dig om att ibland kan det bli för mycket och nästan lite påtvingat. Och det är svårt att veta hur man ska bemöta vissas kommentarer. Fast vissa dagar känns det väldigt bra och helt naturligt. Svårt!
  • Peand
    medow skrev 2009-01-06 22:57:25 följande:
    Peand skrev 2009-01-06 22:55:50 följande: hahahahahahahaha ärliga är de i alla fall.
    Hmmm jo det kan man ju säga Skrattande
  • Peand

Sitter just nu och tittar på en föreläsning om Blodet! Även om jag förstod innan vikten av att ta mina vitaminer och framför allt B12 vitaminen så kommer jag vara ännu mer noga nu efter denna föreläsning.

Någon mer än jag som har fått "biverkningen" att tänka mer på vad maten innehåller nu efter operationen? Tänker inte bara på kalorier utan på vitaminer, antioxidanter osv.... Jag älskar att läsa om hur maten påverkar oss och vad man kan göra med små medel. Just nu är jag bra insnöad på messmör på mackan då det är både ganska fett snålt och innehåller ganska mycket järn för att vara ett pålägg. Och kanel/krossad linfrö/solroskärnor samt skalade sesamfrön på yohgurten på morgonen med alla dess effekter. Ser jag inte upp så kommer jag sluta som en hälsoguru snart Skrattande

• Peand

Jenny Jens - Jag hade precis samma problem när jag började med flytet, första dagarna höll jag mig hemma av många skäl. Tror ärligt talat att det tog ca en vecka innan magen vande sig. Sen var det inga problem, flöt i fyra veckor.

• Peand
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-08 10:50:41 följande:
    Så där ja.. 1 år48,7 kilo borta65,4 kilo totalt borta.1,6 kilo kvar till mitt mål4,6 kilo kvar till BMI 24,8 Riktigt najs faktiskt!!!
    GRATTIS Skrattande Sååååå nära målet du är nu - vilken känsla!

Ang viktmål så har jag ett mål just nu på 70 kilo till mina 167 cm. I dagsläget känns det som ett väldigt bra mål, får väl se hur det blir när det närmar sig. För det hoppas jag att jag kommer få uppleva.
  • Peand
    Anna Paulita skrev 2009-01-08 20:00:24 följande:
    Missa inte 4:an+ nu. Big Medicine kl 20.
    NEJ!!! Nu missade jag det IGEN!!!! Hur ska jag lära mig vilken dag det är???
    Fast förra avsnittet såg jag reprisen på häromdagen när jag stog på crosstrainerna. Kunde ha stått hur länge som helst då det var väldigt intressant!
  • Peand
    Tessilessan skrev 2009-01-09 15:39:14 följande:
    Hallå tjejer!Måste bara få ställa nån fråga till er som varit op:ade ett tag!Blir man någonsin hungrig och mätt igen efter op:en?Jag är aldrig hungrig och blir aldrig mätt och är därför rädd att jag ska äta för mycket då jag inte känner nått stopp, försöker att bara äta ca: 2 dl max/g. Sen blir jag så trött varje gång jag ätit lunch eller middag, är det dumping? För då jag dumpar blir jag fruktansvärt illamående.Mvh Therese
    Jag opades den 29/9 2008 och känner ingen hunger alls men mättnad dock inte alltid. Försöker hålla mig till ca 2 del per gång jag äter och iblan kan jag sluka allt utan probelm men ibland kan jag inte äta allt. Mycket beror på vad det är jag äter.
  • Peand
    Snuffelgumman skrev 2009-01-10 19:01:53 följande:
    Nu väger man 2 siffrigt
    Grattis vännen Skrattande
    MelvinMeja skrev 2009-01-10 18:18:16 följande:
    Sitter och skriver matdagbok till dietisten. Det är så tråkigt. Ska skriva 3 vardagar + i helgdag och sen skicka in det till henne. Sen ska hon utvärdera det jag äter. Jätte roligt. Hoppas att hin tycker det ser ok ut. Helgerna tycker jag det är så svårt att följa mina rutiner när familjen är hemma. På vardagar har jag mitt egna mönster jag följer men på helgerna är det jätte svårt. Är det någon mer som har samma problem?

Kanske tråkigt men ack så nyttigt - så vida man är ärlig Skrattande På sätt och vis skulle jag vilja göra det samma, kanske kunde man få lite vettiga tips och synpunkter.

Känner igen det där med att vardagar går bättre än helger, även om helgerna inte brukar bli några katastrofer så är de inte som vardagarna. MEN samtidigt är det väl så livet är för de flesta, ovsett vikt!

trollsanna skrev 2009-01-10 18:03:19 följande:
    Tips!!För er som missat programet om GBP operationer på TV4+ så börjar det nu kl.18Reprisen av Big medicine på kanelen TV4+ kl.18
    Jag såg det i morse och planerade nästan min dag efter detta. Eller så här, jag bestämd då att jag skulle ställa mig på crosstrainerna när programmet började. Perfekt att träna till intressanta program. Så vips försvann 45 minuter Skrattande
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass