Gbp=Gastric bypass

Sitter just nu och tittar på en föreläsning om Blodet! Även om jag förstod innan vikten av att ta mina vitaminer och framför allt B12 vitaminen så kommer jag vara ännu mer noga nu efter denna föreläsning.
Någon mer än jag som har fått "biverkningen" att tänka mer på vad maten innehåller nu efter operationen? Tänker inte bara på kalorier utan på vitaminer, antioxidanter osv.... Jag älskar att läsa om hur maten påverkar oss och vad man kan göra med små medel. Just nu är jag bra insnöad på messmör på mackan då det är både ganska fett snålt och innehåller ganska mycket järn för att vara ett pålägg. Och kanel/krossad linfrö/solroskärnor samt skalade sesamfrön på yohgurten på morgonen med alla dess effekter. Ser jag inte upp så kommer jag sluta som en hälsoguru snart
Jenny Jens - Jag hade precis samma problem när jag började med flytet, första dagarna höll jag mig hemma av många skäl. Tror ärligt talat att det tog ca en vecka innan magen vande sig. Sen var det inga problem, flöt i fyra veckor.
Kanske tråkigt men ack så nyttigt - så vida man är ärlig På sätt och vis skulle jag vilja göra det samma, kanske kunde man få lite vettiga tips och synpunkter.
Känner igen det där med att vardagar går bättre än helger, även om helgerna inte brukar bli några katastrofer så är de inte som vardagarna. MEN samtidigt är det väl så livet är för de flesta, ovsett vikt!