Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Gbp=Gastric bypass

caropia - grattis till op datum!

Jag ringde min vårdcentral idag och min läkare ska ringa upp mig den 18e. Ska till en annan läkare den 19e, men får iaf ett samtal dagen innan.

• MissFörstånd

Ohh, sånna där siffror vill jag inte höra! . Ska prata med min läkare på onsdag om remiss till kirurgen.

Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-15 20:07:56 följande:

Luttan01 skrev 2009-02-15 18:14:43 följande:
    Oj ja jag fick vänta i 3 år från at remissen skickades till själva op så. Och det var snabbt här i Falun. Myskatt som åxå opades i Falun fick vänta ca 3½ år om jag inte missminner mig...
    Melvinmeja - Hur ofta får man sånna s.k. stopp???

Då undrar jag en sak. En fråga till er som säger att man ska leta reda på och ta åt sig all information. Jag tycker att jag har kollat upp de mesta, inte helt och hållet självklart eftersom jag inte ens pratat med min läkare, men var är de ni tycker att man borde veta/läsa/kunna? Har kollat på länkarna här i tråden, men vad mer? Länka gärna eller bara svara
  • MissFörstånd

felicia - Tack för ditt svar! Jag förstår hur du menar och jag är jätteglad att du skriver som de är! Jag vill veta baksidorna också, men var ska man hitta folk som vill berätta om de?! Kanske men egentligen inte vill. De är ju alltidriskfyllt att göra en op, men är de mycket mer riskfyllt med denna?

Jag vet vad som kommer hända i min kropp och jag får op och de känns ok. De känns som att jag inte har något annat val. Jag har börjat få ont i kroppen som jag antar har med vikten att göra. Höfter, knän. Orkar knappt komma upp från golvet när jag lekt med min dotter. De känns så tragiskt och jag blir lika ledsen varje gång jag tänker på det. Kan inte sitta på golvet för jag är stel och de bara gör ont. Jag går ju på viktväktarna just nu och de går sakta med säkert, vill gå ner men är samtidigt lite skeptisk trots att jag är med för kanske femte gången.. tror jag att jag ska lyckas denna gånger eller är de en fasad jag visar upp utåt eller kanske att de är något jag gör till jag kan få en op.

Sorry, nu blev de långt..

• MissFörstånd

mamma - stort grattis till datumet!

Väldigt intressant att läsa om hur ni har mått efter open. Men vad är dumpning???
    Blir man extra känslig mot fett och sött efter open eller är de bara så att alla råkat bli de?
    Min läkare ska ringa mig imorrn och jag börjar faktiskt bli nervös för de

• MissFörstånd

melvinmeja - är de då efter att man ätit något speciellt?

Sitter och läser på viktdropp om Landstinget Dalarna och Jeeesus säger jag bara. Här verkar de inte vara speciellt lätt att få op. Verkar få vänta allt som allt ungefär 28 månader var de någon som skrev! Är de verkligen "mänskligt"? Att man ska också tvingas gå i grupp-utbildning...

Vad kostar en privat op på Sophiahemmet exempelvis??

• MissFörstånd

Mrs - Ja de där förstår jag inte alls faktiskt! De är ungefär fem månaders väntelista för att komma till skönvikt, men egentligen ska man vara där inom 90 dagar. Jag tycker de här med vårdgarantin också är lite knepigt. om man vill åberopa vårdgarantin, vart vänder man sig då?

Skulle ni så här i efterhand varit villiga att betala open om ni haft möjlighet till de?

• MissFörstånd

myskatt skrev 2009-02-17 21:28:00 följande:

Jag hade betalat den 2004 om jag hade 100 000 på fickan.Nu har jag lite slantar och satsar på en bukplastik nästa vinter .
    Ok
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass