• vänat

Gbp=Gastric bypass

Nuttans Mamma skrev 2009-02-27 07:46:50 följande:
    Godmorgon, jag orkar inte försöka somna längre. La mig direkt efter Lyxällan igår. Har ont i hela jävla ryggen, så in i helvete.
    Har mått illa hela kvällen.. spytt och spytt.. så jäkla ont i magen och förstoppad.. Gör ont långt nere i magen. Jag är ju som er, magsäcksopererad, men har aldrig åkt på magsjukan innan. Är det vanligt att man får sååååå ont i magen för att man inte får upp något?Frågan är ganska akut =)
    Ha en underbar helg tjejer..
    Hej sag du undrar var jag tagit vagen forsokte titta in till dig och skriva lite men tydligen inte inbjuden.
    Dess varre ingen svar pa din fraga.
  • vänat

Luttan01 skrev 2009-02-27 16:15:19 följande:

Idag har jag äntligen fått kallelse till mitt 2:a möte med läkare på Akademiska *wieee* Hur många möten med läkare ska man gå på innan man får veta om man får operationen och ett datum??
    Vare era for sjukhus tillsjukhus jag hade et mote med lakren pa karnsjukhuset skovde fick da besked pa en gang at jag beviljades opartaionen.
  • vänat
    Anna Paulita skrev 2009-02-27 16:30:24 följande:
    Min mage är under omständigheterna helt okej, men jag har ett litet häng ändå... www.babyboom.nu/forum/download.php?Number=637...www.babyboom.nu/forum/download.php jag har gjordens värsta och jobbigaste klåda  under hänget ändå. :( Orsaken till att det ser ut som det gör, ojämt och fult är ju så klart dels viktminskningen i sig men även också att jag har ett operationsärr sedan innan som är rätt fult. :( Och det är där, vid operationsärret som jag har sådan klåda. Funderar på om det ä rngt förstadie till svamp eller så.Vad kan jag göra åt det? På nätterna smörjer jag med typ inityolsalva och på dagarna använder jag talk men jag tycker inte det hjälper. :(
    Kolla med dirsrikskoterskan hon bor ju veta om de forstade till svamp eler om de ar nagot annat hon kan formodligen ocksa ge dig tips pa vad du kan gora at de. Ar de svamp finns ju medel att anvada sig av vist brukar dock inte ta bort besvar enligt min erfarnehet men atminstodne lindra lite. Lycka till!!
  • vänat

jenn06 skrev 2009-02-27 19:41:54 följande:

Hejsan alla som är opade, när äter ni era järn tabletter??,varje dag eller bara till mensen?fick aldrig någon info om det och läst lite olika på nätet...
    Jag ater jarntableter jamnt.
  • vänat

Mollsan06 skrev 2009-02-27 22:59:06 följande:

när ni ändå pratar om mediciner, äter ni inte mot gallsten, o folsyra som jag gör?
    Vad ater du mot gallsten da? Ar de nagot som ska forbygga fgal sten eller?
    jag ater jarn,calsipos D,betolvx,familjeviatmineral ar de som jag blivigt ordinera.
  • vänat
    Anna Paulita skrev 2009-02-28 12:30:19 följande:
    Jag har ju varit lite gnällig och putt över att jag ansett att jag inte gått ner något de sista 2-2½ månaderna men idag väger jag 80,4 och i början av december vägde jag typ 86 så det går faktiskt neråt men det tar lite tid. Vilket förmodligen är fullkommligt normalt efter så här pass lång tid och med tanke på att jag "bara" hade ett bmi på 37 från början. :)Om 5,5 kg har jag ett bmi på 25, helst skulle jag vilja gå ner 10,5 kg till och då ha ett BMI på 23, 4, men vi får se om det blir så eller ej.
    Kul att du tapp sa pass mycket da ar du ju snart i mal trots allt!

Tydligen ar de normalt att de gar langsamre i slutte eler om man sa vill snabbre i borjan da man tappar vikt detta eftersom de finns mer at att av i borjan an i sluttet och du har ju troligtvis inte heller andra kosten sa radikalt nu somi borjan gissar jag de brukar man naligen inte gora. Sa ar den information jag fatt i all fall. nar var de du opades?
  • vänat

myskatt skrev 2009-02-28 16:11:21 följande:

Nja, 130 är inte så högt, 120 är normalt för en icke gravid kvinna.Jag hade 148 på inskrivningen och fick inte äta tabletter. Hade jag haft över 150 hade jag fått börja med järnreducerande kost.
    Slutar jag med jarn tabletter sjunker jarn vadert de gar ratt snabbtfor min del under 110 pa 0 sa sattes jarn tabellert na i i gen sa jag behover inte fundera pa om jag bor ata dom eller ite kollar dock regelbundet jarn vardet hur som helst sa med jarn tbleter ligar jag melan 119-123.
  • vänat
    Anna Paulita skrev 2009-02-28 21:02:06 följande:
    Ja, det är overkligt att jag om 5,5 kg är normalviktig om man utgår från BMI iallafall. :) Jag opererades den 16:e juni. Så det är 8,5 månader sedan.
    Jo de har ju verkligen gatt snabbt da for dig att tapat din kilon men klart du hade ju inte sa hogt BMI som mig som lag pa over 49 och har annu intekomitner pa 30 liger pa 31,2 eller nagot sadant. Och oapdes 2 mander inna dig als den 16april
  • vänat
    Anna Paulita skrev 2009-03-01 11:35:56 följande:
    Har något som haft högt blodtryck som överviktig gått till att få lågt blodtryck när ni gått ner? Den sista tiden har jag mått så konstigt, är yrslig som satan rätt mycket. Världen bara snurrar hela tiden. :(Jag måste gå till en distrikssköterska och kolla men jag kan ju int egöra det idag direkt. Tänkte höra om någon annan fått en biverkningen av viktminskningen?
    jag hade hogt blodtryck ater blodtrycksmedicn och hade exat de symtom du beskriver sa jag hlverde da dosen medicn vagar inte sluta helt nu da jag ar i Brasilien tja far jag samma symtom med halvadosen ina jag ar hemma i genblir de val att sluta.
  • vänat

Mollsan06 skrev 2009-02-28 22:29:18 följande:

vänat skrev 2009-02-28 18:13:59 följande:
    ska förebygga gallsten, de heter Ursofalk
    OK! Har aldrig hort tals om att de gar at forebygga galsetn dar av min frag. men tack for ditt svar!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass