• vänat

Gbp=Gastric bypass

Blackbutterfly skrev 2009-03-02 21:11:26 följande:
    Bara att använda stavmixern då eller?? he he..snyggt att ha den i partyväskan!!
    Vist funkar utmarkt med stavmixer. kanske smartare ha de i en separat vaska elelr pase brevid.
  • vänat

Moj Katile skrev 2009-03-02 22:28:05 följande:

Ja som du ser i mitt tidigare så skrev jag att hon ska kolla upp vilka sjukhus runt henne som tar imot egenremiss
    Oj sjukhus inom de lansting man bor annrs far man betal varden sjalv. dar av skriv jag att inte all lansting tar emot egen remiss ex vis gor inte vasterbottenslanslantingde!!!
  • vänat
    Nuttans Mamma skrev 2009-03-03 15:01:18 följande:
    vänat: Nu kan du komma in på min sida
    Hur mår du gumman?Hur mår ni andra tjejer..? Grattis till er som förlorat alla dessa kilon och för er som fått tid till op!!!
    Ni som inte blivit beviljad exempelsvis bukplastik är det för att ni haft så lite bukskinn då?
    hej tittde just in hos dig!
  • vänat

Moj Katile skrev 2009-03-03 15:11:05 följande:

Konstigt... Jag bor i landskrona och sökte mig till ljungby och varberg. Ljungby hade alldeles för lång tid men varberg väntar jag på op nu och ska inte betala själv....Det enda e att de inte står för mina resekostnader!!
    jo om man bor i ett lansting som inet tar emot egenremisser och da skickar en egen remiss till narliggade lansting sjalv far du sta kosntden.

jag bor i vaterboten opdes ipa karnsjukhsuet skovde eftersom de var lang ko hemma men de var far att jag fick de bevijlat genom lanstinget hemma sa de skriv pa en betlningforbindlse denna information fick jag fran lycksle att man far betal sjalv om man skriver en egnremiss utan for sit eget lan och lycksele eller vasterbottenslan tar overhutaget inte emot egeremisse eller ratt sagt de raknas endast som ett brev och at grades inte alls pa nagot vis. Da sager at de finns inget som kalls egen remiss!!
  • vänat
    lycktan skrev 2009-03-04 11:43:43 följande:
    Hallå alla som opererats eller ska!Nu är det bara 26 dagar kvar innan det är dags för mig. Är så orolig att för att dö, läser inne på viktop om vissa som planerar sin begravning innan och skriver personliga brev till alla, gjorde ni som opererats det innan?
    Kommer at ga super bra Grattis til opartionen!

nej jag skrev inge brev,testa menten och palnderde ingen begravning tec.

Risken att do vid en opration ar minder an att do av evtuella foljdsjukdommar som opad.

De ar 00,5% risk att do vid ev overviktopartion sa de ar inte alls specillt stor
  • vänat

Moj Katile skrev 2009-03-04 13:37:09 följande:

Får man det??? Det ska ju ätas inom 10 min för att annars försvinner näringsämnen.
    Da det galer modefast sa dietsen pa kss att de kunnde frysas och att de var ok!! Sen hur de ar med andra pulver och hur andra dietiser sager och resonera har jag ingen anning om.
    Och vet inte hellr hur de funkar med naringsamna som du skrev?!
  • vänat
    Felicia6 skrev 2009-03-04 22:18:39 följande:
    I Västerbotten så bryr dom sig inte om man är opad öht utan har andra "krav". Tex så ska man ha ett häng på 6-7centimeter för att få betalt via landstinget. Problem med svamp osv "hjälper" till att få open betald
    Ok hur har du fatt den informationen?? undrar bara for at jag i flertalet ar forskot fa veta? Och inget svar nagon stans.
  • vänat
    Felicia6 skrev 2009-03-05 20:18:46 följande:
    Har kompisar som har gjort bukplastik
    OK! tack for ditt svar! Varfor jag farga ar for att pa en arbetsplast jag var fanns en vardtager som varken fick remiss til plasti opertioen och vi ur personalen eller vardtager fick aldrig veta nagar kritere den person hade ett BMI pa 30-32 och hang som var 9-9cm och jate problem med svamp.

Men som sagt helt omojligt att fa fram information om kriterena i vasterbotten.

Sen har jag nu sett detta for en stund sedan i en annan trad.

www.tillgangligvard.nu/remository&id=33

Dar av blir jag ananu mer konfunderad nar jag sag de du skrev tigare men jag betivalar inte de du skrivet.

Snare man yttreligar bevis pa dalig information man far fran vasterbotenslansting och hur godtyckligt de verkar var med sa remisser som att fa saker och ting beviljat.
  • vänat
    Felicia6 skrev 2009-03-05 20:38:38 följande:
    Det kan vara så att i vissa fall så säger dom åt en att gå ner i vikt innan om man uppenbart är väldigt stor, men i mina kompisars fall så har dom inte frågat något om vikten iaf utan bara mätt hänget
    OK men de har vareke nat nagon om hang eller vikt da de galler remiss til den person jag tanker pa!!

Men som sagt verkar beror pa vem man kommer i kontkat med.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass