Inlägg från: MelvinMeja |Visa alla inlägg
  • MelvinMeja

Gbp=Gastric bypass

jenn06 skrev 2009-01-08 16:51:49 följande:
    hej hej alla... kommit på en fråga, När la ni in er inför operationen,?? skall opas en måndag & bortrest till söndagen..
    Jag opades en tisdag på morgonen. Lades in på måndagen vid 15 tiden. Innan dess skulle jag ha varit på labbet och tagit massor av prover.
    Livet känns underbart. 1hg kvar till 80-tals klubben.
  • MelvinMeja
    Jippi. idag gick jag med i 80-tals klubben. Det var 9 år sen sist som jag vägde så lite. Jag är så lycklig
    Bästa dagen på länge
  • MelvinMeja
    lilarina skrev 2009-01-09 08:50:28 följande:
    stort stort grattis,, åh va gött,,,får man fråga när du op dej, kram mej
    Tackar
    Jag opade mig den 9/9-08. Så det är exakt 4 månader sen idag. Jag började med flyt den 18/8. Så på nästan 5 månader är det -30kg. Känns helt underbart.
    Kram Sara
    Bästa dagen på länge
  • MelvinMeja
    Hjärtat 2005 skrev 2009-01-09 09:10:39 följande:
    MelvinMeja skrev 2009-01-09 08:39:05 följande: Grattis!!! Ha ha ha... måste bara skratta lite .. 80-TALS klubben.. bara 80 tal där då...*s* Eller hur är det härligt!!!! Jag är med i 70- klubben nu! Kram
    Hahaha Ja det har du rätt i. Det lät lite lustigt. 80-klubben givetvis. Grattis till att vara med i 70-klubben. Vilken känsla.
    Bästa dagen på länge
  • MelvinMeja
    Mollsan06 skrev 2009-01-09 17:17:18 följande:
    Jag är inne på min tredje vecka med flyt men har bara gått ner 8 kg. Denna veckan har jag inte gått ner ett gram, varför blir det så??? Hatar att flyta.............
    Det är väl inte så bara. Det är ju kanon bra. Vad duktig du är. Kroppen måste andas i mellan också. Annars hinner den inte med.
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-09 10:09:25 följande:
    MelvinMeja skrev 2009-01-09 08:39:05 följande: Hahaha Grattis.. Felicia6: Vi är inte ensamma om att komma in i x0-talsklubben!!! Välkommen!!
    Tack så mycket Jasså jag är inte den ända som tänker lite fel ibland
    Bästa dagen på länge
  • MelvinMeja

Sitter och skriver matdagbok till dietisten. Det är så tråkigt. Ska skriva 3 vardagar + i helgdag och sen skicka in det till henne. Sen ska hon utvärdera det jag äter. Jätte roligt. Hoppas att hin tycker det ser ok ut. Helgerna tycker jag det är så svårt att följa mina rutiner när familjen är hemma. På vardagar har jag mitt egna mönster jag följer men på helgerna är det jätte svårt. Är det någon mer som har samma problem?

• MelvinMeja
    nilisen skrev 2009-01-12 20:04:19 följande:
    Min läkare har skickat iväg en remiss till Varbergs sjukhus för ställningstagande för en gastric bypass op. Jag har kämpat med min övervikt sedan tonåren och har idag ett bmi på 40. Har nu fått en kallelse för ett första besök i Varberg. Skulle vilja höra ifrån någon som opererats där. Jag har haft en del kontakter från tidigare opererade där flertalet av dem har opererats i Skövde och enbart med positiva meriter, iform av duktiga läkare, gott bemötande mm. Funderar på att styra om min remiss, ja visst det hela kommer ta lite längre tid men vill bara att allt ska gå så bra som möjligt..... Sedan vet man ju inte om man har otur med ev komplikationer ändå osv. Kram från en villrådig
     Jag opades i Varberg den 9/9-08. Kan inte säga annat än att jag är super nöjd. Helt underbara läkare och sköterskor. De är väldigt måna om en. Kirurgerna i Varberg har väldigt gott rykte. Jag opades på en tisdag och åkte hem på fredagen. Allt gick jätte bra. Inga komlplikationer alls. Nu 4 månader efter op mår jag kanon bra. Har lyckats att tappa 30kg och mer ska det bli. Jag kan verkligen rekommendera Varberg.
    Lycka till med första besöket. Skriv och berätta hur det har gått.
    Livet leker
  • MelvinMeja
    finskaflikkan skrev 2009-01-13 13:58:09 följande:
    Får man fråga va plåta e?? För jag har inte den blekaste!
    Det är när viktnedgånegn står still.
  • MelvinMeja
    tofflisar skrev 2009-01-13 16:38:20 följande:
    Jag fick min optid idag! Ersta sjukhus den 10/3!! Exakt 8 veckor kvar!
    Grattis, vad roligt. Tiden går jätte fort så du är snart där.
    Livet leker
  • MelvinMeja
    Justmystica: Min mage kom i gång på torsdagen och jag opades på tisdagen. Så det gick rätt så fort. Men det var jätte jobbigt i början. Tänk på att dricka mycket, det hjälper. Jag blev tillsagd att ta lactulos i början för att få lite fart på magen.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass