Inlägg från: sininen |Visa alla inlägg
  • sininen

Gbp=Gastric bypass

Jag har en fråga, jag älskar vitlök men är det något man borde vara försiktig med efter operationen?

Och är det mycket slem man hostar upp efter operationen? Och så en till, har någon åkt hem kommunalt efter operationen?

• sininen

Härligt! För jag överlever inte utan vitlök. XD

Ehm, det är jättedyrt att åka taxi hela vägen men det är två byten om jag ska åka hem kommunalt. Får se hur jag löser det.

• sininen

Ja, men precis. Vitlök måste man ha ju.

Skönt att ni inte hade problem med slem. Det låter läskigt att man måste träna lungorna och hosta upp slem.

Det är titthål.

• sininen

Jag ska ta det lungt emellan så det ska inte vara några problem. Dessutom så kommer min sambo med mig om jag skulle må illa eller nåt, så jag skulle inte göra det själv.

• sininen

Snissi, ajdå. :S Attans då, då får jag se hur vi ska göra. Visst får man åka sjukresa efter operationen?

• sininen

Okej, 100kr låter helt klart överkomligt. Och bra med vitlöken. 3 veckor efter operationen? Med vad äter du det med om man får fråga?

Förresten, tog ni med er egna kuddar till sjukhuset? Är det något särkilt som kan vara bra att tänka på innan dagen D?

• sininen

Åh, gott! Vad gott det ska bli med mat!

Ja, men då låter jag bli att ta med kudden, det ska gå bra ändå.

4 timmar efter operationen? Det låter jättebra. Sedan står det på pappret att man ska försöka sova på sidan och så, gör det ont i magen om man testar sig på något sånt?
    Kisseriet ja haha. Det vill jag inte ens tänka på, men det är bra att ha det i bakhuvudet. Jag är mest rädd för katetern man ska ha haha.

Tack så mycket Lottaros!

• sininen

mia76, åh, tack för svaret! Då borde jag orka med mina byten. Det tar en halvtimme, 40 minuter hem fast utan byten inräknade.

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass