Inlägg från: faster fia |Visa alla inlägg
  • faster fia

Gbp=Gastric bypass

de är precis lika dant här.

NussNuss skrev 2009-02-04 17:40:49 följande:
    Varför står jag stilla i vikt? äter eller dricker inte mycker mer än tidigare:(gör jag nå fel???
  • faster fia

det har varit lika dant för mig men sen började jag dricka mer vatten. jag dricker 2L om dagen som diatisten sa och sen jag började med de så har vikten börjat röra på sig igen. jag har börjat gå ner i vikt nu. dricker du tillräkligt?
    jag vet hur de känns att inte vikten rör på sig.

justmystica skrev 2009-02-07 10:05:51 följande:
    Anna sol. jag tycker inte att du är snål. min mamma fick köpa ett par byxor och en tröja av mi9g som var förstpora. jag hadde köppt de en månad inan och inte använt de mycket. jag tycker din svägerska kan köpa de av dig om du vill de eller så kan hon ju vara utan de. då kan hon gå och handla i afären och se hur mycket de blir. sen med att hon tycker att du inte ska gå ner mer i vikt de har hon inte med att göra. hon kan ju bry sig om sig själv och skitta i vad du vill. det är nog bara så att hon inte vill att du ska väga mindre än henne.
    I göteborg, på sahlgrenska säger dom att man ska flyta antingen 6 eller 3 veckor innan operation och sen en vecka efter. Vecka 2-4 äter man mat med mjuk konsistens. På måndag ska jag få börja äta riktig mat igen! Känns lite konstigt, jag lär vara väldigt konservativ i början. Jag börjar tycka att det är väldigt kasst att sjukhuset inte följer upp oss knappt alls. Nästa gång jag ska till sjukan är vid årskontrollen? Det finns liksom inget stöd när man nyligen gått igenom något som är menat att förändra ens liv. Jag har lite ångest för att jag har fått en platå så tätt inpå operationen. Jag gick ner 9kg den första veckan men nu har det stått stilla i tre veckor. Nu spökar tankar som att det kanske inte har fungerat på mig och jag kommer nog aldrig komma ens i närheten av att vara normalviktig. Efter operationen var det som semester från alla "måste"-tankar. Måste banta. Nu skulle man läka istället. På måndag får jag börja äta vanligt igen och jag har kännt av mitt enorma sug efter skitmat på kvällarna redan och är rädd att hamna i samma skit igen. Haha, det blev ett långt inlägg från mig. Men är det någon som känner igen sig?
    [/citat]
    Anna Paulita skrev 2009-02-07 10:07:51 följande:
    Tänker jag hel fel eller är det min svägerska som är ute och cyklar?Hon gjorde an gbp typ 6 månader efter mig. Nu börjar hon be att FÅ alla mina för stora kläder. Vissa kläder känns det som att det kvittar de kan hon få, men jag köpte en del lite dyare och nästan oanvända kläder när vi var i New York i höstas som har blivit för stora nu och de vill jag inte ge bort. Hon menar på att jag inte kommer använda dem igen ändå så det spelar väl ingen roll om jag ger bort dem eller om hon köper dem. De är ju ändå för stora.Är det jag som är snål eller tänker hon konstigt?
  • faster fia

vad söt du är på de kortet. villken skilnad.

nudelbumsan skrev 2009-02-08 14:14:05 följande:
    Här har ni mej, snart snart snart färdig=) e hon inte lite söt?? =)=)=)
  • faster fia

gud vad fint. de förstår jag att du måste skrytta över.

Felicia6 skrev 2009-02-08 22:31:32 följande:
    Jag måste få skryta lite om migsjälv Jag är såå nöjd över ett kort dom tog på mig i helgen då jag var på party så jag måste dela med mig
  • faster fia

jag sa bara till min husläkare att jag ville opereras för jag hadde tästat allt och varit överviktig hella mitt liv. så han skickade ne remis till kirurgen och jag sa lika dant till honnom att jag har tästat allt. lycka till med samtalet.

MissFörstånd skrev 2009-02-09 14:19:08 följande:
    Felicia - Vad snygg du är! Förstår verkligen att du vill skryta med den bilden! Ju mer jag läser i den här tråden, desto mer blir jag sugen att operera mig jag också eller sugen är jag hela tiden, men de stärker mig i att jag känner att detta är rätt. Vill gärna ha mer tips på vad jag kan säga när jag ringer och vill boka tid eller vad säger man när man kommer till samtal?
  • faster fia

grattis vad kul.

jenn06 skrev 2009-02-09 16:37:30 följande:
    åh idag har jag kommit under mitt första del mål :) så jätte glad och gjorde genast det jag väntat på i snart 2års tid, kunde ringa till infertilitetsmottagningen och säga att jag kommit under bmi:t, så nu kan dem kan skicka remiss för ivf, kön är ju 1år så det blir precis lagom.. åh det känns som jag svävar på moln...Va tvungen att skriva av mig lite...
  • faster fia

Jag vill också vara smal. jag har haft 1vecka då jag inte har gått ner i vikt men när jag läste här på tråden att de kunde ha med vetskan att göra så började jag dricka 2l som jag ska och nu har de börjat röra på sig i gen. längtar verkligen tills jag har gått ner om jag nu kommer att göra de. hoppas verkligen att jag når mitt mål. jag opererades den 14januari snart 1månadsedan.

gud villken skilnad.
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-09 19:08:35 följande:

Okej.. Nu finna det bilder på mig i mitt album. Dock är jag en fegis och suddar ansiktet... De riktiga kommer att finnas på Viktdropp sen..
  • faster fia

hej har ne fråga. kan man äta cashewnätter som mellanmål och hur mycket ska man ta då?

• faster fia

hej vad kul att se alla bilder på er. jag får såna krafter och kan kämmpa även när vikten inte rör på sig och de är svårt.

• faster fia

grattis

caropia skrev 2009-02-11 13:17:42 följande:
    27:e mars blir det operation!Nervös som attans är jag!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass