Inlägg från: faster fia |Visa alla inlägg
  • faster fia

Gbp=Gastric bypass

hej om man äter kycklingsalad hur mycket ska man ta då. ska man bara äta tills man är mätt eller mindre?

• faster fia

tack ska du ha för hjällpen ska man ta bröd till eller inte.
    Betty Boop skrev 2009-02-11 18:40:44 följande:

en halv normalportion borde vara lagom.
  • faster fia

tack för svaret.

LottaRos skrev 2009-02-11 21:00:22 följande:
    faster fia: jag tar ca 1 dl kyckling och lika mycket sallad, plus lite fetaost och några cashewnötter.Inget bröd.
  • faster fia

Lycktan: det kommer gå jättebra. jag började gråta kvällen inan open när nattpersonalen på sjukhuset kom för att fråga hur det var. fast dem såg de inte. sen fick jag be om en sömtablet för att somna. jag prattade jättemycket i tellefon med min mamma pratade några gånger med min sambo men mamma var den jag prattade mest med. hon stötade till 100% och har själv gjort den med bandet. när jag skulle åka ner dagen efter kl07.00 var jag lugn men i förberedningrummet var jag litte orolig. mina tangkar gick med tängck om jag inte vaknar upp i gen och inte får träffa min hund (hunda). Det var planerat att göra med titthål men dem fick öppna med. När jag vaknade och skulle sitta på sängkanten gjorde de så himmla ont. Man får morfin så att man inte ska ha ont. Nu i efterhand mår jag bra. Jag mådde illa av en speciel soppa på sjukhuset kunde inte äta den och fick då varmakoppen i stället. men anars under flytandeperioden var det okej. jag har några gånger mått illa nu och då har de varit av någon anledning som tex att jag ätit för fort för mycket eller smakat på något med socker i. Allt kommer gå bra för dig.
    Oj vad långt det blev.

Lils: det kommer gå bra för dig med. det är normalt att vara rädd att de ska hända något. När jag vaknade och skulle sitta på sängkanten gjorde de så himmla ont. Man får morfin så att man inte ska ha ont. Nu i efterhand mår jag bra. Jag mådde illa av en speciel soppa på sjukhuset kunde inte äta den och fick då varmakoppen i stället. men anars under flytandeperioden var det okej. jag har några gånger mått illa nu och då har de varit av någon anledning som tex att jag ätit för fort för mycket eller smakat på något med socker.

• faster fia

Kan medela att det kommer vara en träff i nässjö den 23februari kl 17.00 på thimons för oss som har och ska göra op. är det någon här som vill med så sä till så skriver jag upp er. det står på www.viktop.se är det många här som är medlem på den sidan?

• faster fia

jag hadde en fråga. är det någon mer här inne som har opererat sig på värnamossjukhus?

• faster fia

hej hej har en fråga. hur mycket gick ni ner den första månaden efter operationen. jag har bara gått ner 10kg och fick veta av kirurgen att jag skulle ha gått ner 5kg till alltså 15kg sammanlagt. är litte besviken och har tagit de till mig jag gör som det står att jag ska göra.

• faster fia

jag har okså hört de att de inte är bra att gå ner för fört. men blev faktist lässen inom mig och tängte jag gör kanske fel. hur mycket gick du ner den första månaden efter open?

jag har en fråga till ska man ta lihtprudukter eller inte?

mikalala skrev 2009-02-24 20:23:17 följande:
    Fasterfia: Det låter hel galet med krav på en viss viktnedgång efter en månad som opad, och dessutom en så stor så att det inte är bra för kroppen. jag har hört att man oftast går ner mellan 5-10 kilo första månaden och att det egentligen inte är "bra" att gå ner mer än ett kilo i veckan.Tycker inte att du ska lyssna till den kirurgen!
  • faster fia

okej de var häller inget som dem sa när man blev opererad utan i dag på återbesöket. men okej då behöver jag inte vara ledsen att jag bara har gått ner 10kg efter open. jag tycker vartända kg är bra.

vänat skrev 2009-02-24 22:05:58 följande:
    faster fia skrev 2009-02-24 20:12:49 följande:
    Jag gick ner 5-6 kg forst manden efter opratione ingen sa nagot om at de var for lite. tycker de later korkat att de krav pa att man ska ga ner vist mycket forsta manden.
  • faster fia

tack

MelvinMeja skrev 2009-02-24 22:44:46 följande:
    Plumpan och Fatster Fia: Jag har lagt till er. Välkomna in och titta på mina bilder.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass