• vänat

Gbp=Gastric bypass

MissFörstånd skrev 2009-03-09 15:21:49 följande:
    Moj - Vad roligt för dig.JAg har ringt vc idag och fått dem att skicka om min remiss eftersom den skickades fel första gången...
    Trist att de skickas fel sa gjorde de med min remiss ocksa + att da hade drojt fyra ar att skriva den och fa i vag den.
  • vänat
    Trinity78 skrev 2009-03-09 18:34:10 följande:
    Tipsar om seriestarten av Dr Åsa (24 april) som i första programmet handlar om övervikt och GBP:20:00 Seriestart: Dr Åsa Del 1 av 8: Tema: övervikt. Att jojobanta är farligt för hälsan och dessutom är risken stor att det slutar med viktökning istället för viktminskning. Men hur ska man då göra för att hålla en bra vikt? Läkaren Åsa Vilbäck ger dig kunskap och råd. Möt småbarnsmamman Sarah Wallgren som gick ned 25 kilo på ett år utan extrema dieter eller mirakelkurer. Vi får följa en överviktsoperation och veta hur fettceller egentligen fungerar. Claude Marcus, expert på barnfetma, ger råd om hur vi undviker att våra barn blir överviktiga. Programledare: Åsa Vilbäck. * Även i SVT24 25/3, SVT2 27/3 och SVT2 28/3
    Synd att jag inte har mojlighet att se de programmen ar ju som sagt i Brasilien! Men vad gora at saken bara gilla laget.

Nagon som har mojlighet att spela in del antingen pa DVD eller VHs at mig dessa program? sa betalar jag givetvis matrial och frakt sen!!!

Kommer ju inte till sverige for i borjan av maj darfor blir de svart att se.
  • vänat

fröken Q skrev 2009-03-09 18:50:50 följande:

Ja alltså jag har exakt 30 kg övervikt kvar om man ser på BMI. Men ärligt talat, går jag ner 10 kg till så är jag i alla fall jäkligt nöjd känns det som NU. För så som jag kände mig då jag vägde 10 kg mindre än nu för många år sen så kändes det helt ok, och jag kände mig inte tjock och stor. En annan sak, måste man ha plus för att kunna välja vem som får se bilder man har i galleriet? Jag skulle vilja lägga upp bilder men bara för er på tråden ju
    Ok tack for ditt svar!! tror at om man maste vara + medlem omman ska valja vem som far komma in och titta sa har jag fortsatt da lagger man in i adress bok. men som sagt ingen expert eftersom jag inte har + sjalv men saker nagon ann som kan ge battre och tydligare svar!!
  • vänat
    Maddisen80 skrev 2009-03-09 19:00:05 följande:
    jag ska försöka få operationen på växjö lasarett :) för helsingborg sa att vi landskrona bor kunde få där,så ska ringa eller maila dem
    Ar de for at de kortare ko? Jag skulle ringa de sjukhus jag ville opas pa sen kontakt sjukhuset dar min remiss finns.
  • vänat
    Maddisen80 skrev 2009-03-09 19:07:59 följande:
    vänat jag vet inte jag tror de är kortare tid.
    Ring och kolla om de ar kortare tid? Be sedan att fa din remiss skickad dit ! Sa gjoirde jag da jag vill ha min opartion via vardgantin!
  • vänat

Nagon har som vet hur vida skaften ar pa ett par Cooby boots???
    Undrar eftersom jag funderar pa om jag nagonsin kommer at fa pa mig ett par!

• vänat
    Cattis86 skrev 2009-03-10 10:05:15 följande:
    Hej och hallå!Ni verkar så kunniga här så jag frågar samma sak här som i en tråd jag nyss skrev:Jag ska ev. göra en gastric bypassoperation..Grejen är den att jag ska på en körresa till St:Petersburg, och är rädd att operationen kanske blir bara några veckor innan (om väntetiden på operation nu stämmer)..Så jag undrar alltså: När får man ut och resa efter en gastric bypassoperation?
    Inget hinndar dig far at ut och resa efter en gastic by pass sa vida du mar bra och de fungerar med mat och dryck.
  • vänat

Undrar nagon mer an jag som har en konstig dalig smak i munnen? Efter opartionen? Vet dock inte om de opartions relaterat eller beror pa nagot annat!

vet inte hellre hur jag ska bli av med den forsoker dricka nagot fungerar inte,forsokt suga pa halstabletter funkar inte heller. Bortsa tander fungare inte etc etc.

• vänat

Jenny N skrev 2009-03-10 21:05:51 följande:

Idag har jag varit på inskrivning på Södertälje, tagit prover, ekg, träffat sköterskan samt narkosläkaren. Den 27/4 blir operationen Ska börja flyta 4 veckor innan, så drygt 2 veckor kvar med mat nu, här ska lagas favoriträtter varje dag Känns skönt att äntligen fått en tid, nu kan man äntligen börja planera.
    Skont att du fatt en tid!! ska se de kommer att ga bra med flytet ocksa aven om de kan kanns tufft och tungt mellan varven men de gar du har et mal framfor dig sikta pa de!!
  • vänat
    Cattis86 skrev 2009-03-10 22:56:42 följande:
    Vänat:Tack för ditt svar :)Grejen är den att om jag får opereras så blir det kanske så tätt inpå resan så att jag fortfarand äter "flytande" bara (alltså inom de fyra första veckorna efter operationen).. Vad säger läkarna om det, är det upp till mig bara jag klarar av att få i mig det jag ska? *hoppas*
    Men da jag opades frgade jag lakern pa utskrivningsamatalet hur snart man kunnde resa utomlands sa snart du orka opertion sig sig ar inget hinder lev som vanligt. Ovasett du ater flyt eller pure eller vanlig kost de var alls de svar kirugen gav mig.

Han sa du kan aka nu om du kanner for de!! Tja svade jkag tror inte riktigt jag orkar hade opas med oppesnitt var trott och sa . da sa han bara nej de snat men om en eller tva veckor till orkar du sakert.

Sen blev de ingen resa for mig nara in pa opertionen valde i stallet att goar en6mander lang resa ca 6 mander efter oprtionen.

Ja de den jag nu ar pa kommer hem i gen i borjan av maj.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass