• vänat

Gbp=Gastric bypass

FH Mamma skrev 2009-03-11 13:07:08 följande:

Ibland blir jag förvånad över hur mycket kroppen förändrats.Idag låg jag i sängen innan jag klev upp och blev förvånad över magen var under revbenen i läge. Alltså att revbenen var högre upp i luften än magen.Nästa vecka är det 3 år sen min op. Önskar jag får min bukplastik snart
    Vantar du enbart pa optid for bukplastik eller ar de bedommningen av bukplastiken?
  • vänat
    mamma2002 skrev 2009-03-11 18:19:28 följande:
    Uhhh, idag har varit en låååång dag! Hoppas flytet känns bättre i morron. Jag arbetar på förskola i södertälje och serverar god mat till mina små godingar på min avdelning till frukost, lunch & mellis, det är inte alltid jätte gott då med mina natur diets drinkar när de sitter och käkar gott. dessutom doftar det ju!!!Idag har jag varit såååå trött men hungern har faktiskt lagt sig lite! :)Bara 26 dagar kvar................. sen OP!Tur man har ett mål!!!! :)
    later tufft att sevara banen pa arbete alla dess mal och sjalv bara fa ta naturdiets drinkar! fra man farga hur langa du ska flytta inan opartioenn du skriver bara 26 dgara kvar till oprationen??

Lycka till pa arbete pa forskolan trost mat doft och din natur diets drink!!
  • vänat

Undrar ni som efter oprationen tagigt till flytt da ni hamnat pa palata! varfor inte vanta uta paltan ?for eller senare kommer viktminskingneg i gang!

Hur lange gar ni pa flytt til ni gatt ner et antal kilon eller flytt ett vist antal dagar??

Vist de ar frustrdende at ha en palta jag har sjalv haft flera korta som langa. Men unna inte tagit till flytt tror att platan kan vara ett satt for sa val kropp som knopp att fa hamnta sig lite och hanga med men de min terori.

Bara nyfiken och undrar.

• vänat
    mamma2002 skrev 2009-03-11 19:28:30 följande:
    väntat: Jag flyter en månad innan men jag startade inte för än i tisdags. bara min andra dag :)
    OK!! Da forstar jag upplevde sjalv de jobbigaste 3 dagen fore och efter det gicket rattbra trots allt flytt i tre veckor innan.
  • vänat

Usch maste bara for skriva av mig ar sa radd!! for att aka hem ar ca 7 veckor kvar tills jag aker hem igen.

har da vart borta i 6 mander.

Ar radd for alla fragor komenetarer sa val positiva som negativa nasta ingen sag at jag gat ner inna jag far trots att jag redan da tappa 39 kg och nu vet jag inte hur mycket jag tappat med jag vart bort.

Mest radd for de som knappt pratat med mig nagot alls innan vet ar erfarneht sen VBG att de kommer med fragor komentarer etc

Men vet att folk har ser de sa val grannar som expediter i butiker etc men de gar an pa att anna set de kanner jag inte och jag ingen portugiska ja en staka ord och nastan ingen har talar engelska men man gor sig forsttadd an da. Sen aker jag hem igen sa da spellar de fragor och komentarer jag fatt har inte sa stor roll.

• vänat

Usch maste bara for skriva av mig ar sa radd!! for att aka hem ar ca 7 veckor kvar tills jag aker hem igen.

har da vart borta i 6 mander.

Ar radd for alla fragor komenetarer sa val positiva som negativa nasta ingen sag at jag gat ner inna jag far trots att jag redan da tappa 39 kg och nu vet jag inte hur mycket jag tappat med jag vart bort.

Mest radd for de som knappt pratat med mig nagot alls innan vet ar erfarneht sen VBG att de kommer med fragor komentarer etc

Men vet att folk har ser de sa val grannar som expediter i butiker etc men de gar an pa att anna set de kanner jag inte och jag ingen portugiska ja en staka ord och nastan ingen har talar engelska men man gor sig forsttadd an da. Sen aker jag hem igen sa da spellar de fragor och komentarer jag fatt har inte sa stor roll.

• vänat

L i n n skrev 2009-03-12 12:26:03 följande:

Jag har verkligen inte varit aktiv här inne pga att jag räknade med en låååång väntetid.När jag ringde till koordinatorn innan jul förra året hade jag inte ens hamnat på någon kölista än för det var så många som väntade.För några veckor sen ringde jag och åberopade vårdgarantin men som enligt kvinnan i telefonen inte skulle hjälpa märkvärt, jag fick ändå räkna på över ett års väntan trots min kö på två olika sjukhus.Idag ringer en kvinna och säger att de har tid för en OP åt mej. Äntligen, tänker jag och förberedermej på att få ett datum i november eller så.Nädå, redan den 14 april i år har de tid för mej!GULP!Från och med idag ska jag börja tänka på att gå ner de här kilona som krävs och måste ringa och fixa med blodprov och gud vet allt.Det känns verkligen jättestressigt men oj så kul med en tid så nära inpå!Bara fyra veckor kvar ju!!Så spännande allt blev.En undran bara, min sambo kommer ligga ute på turné de dagar jag kommer ligga på sjukhuset och har ingen möjlighet att lämna/hämta barnen på dagis.Får mor-/farföräldrar vara hemma med någon ersättning eller blir det för dem att ta ledigt från jobb?GRATTIS till mej för tusan!
    Brukar kanna stressigt nar man val fatt tiden> men garttis til optiden.
  • vänat
    Maddisen80 skrev 2009-03-11 21:44:05 följande:
    vänat Hejsan har du varit borta i 6 månader där ser man,de va ett tag sedan. Grattis till din viktminskning,de är ju superbra jobbat .
    Ja hur mycket jag gat ner under tiden jag vart bort har jag ingen anning utan de var 39kg inna jag akte ivag. Har har jag ingen vag!!

Men kan konstatera att jag vager minder an jag gjort de senaste 21 aren.
  • vänat

L i n n skrev 2009-03-12 13:30:51 följande:

Tack! Med hur lång framförhållning brukar man få operationstiden?
    Kan saker variera jag fick veta tiden per brev ca 4veckor inan opartionen och da skulle jag flyta 3 veckor inan opartionen.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass