• Josse B

Ridning

Hej, har en fråga ang ridning när man är gravid. Är det säkert, kan det påverka att man får missfall? menar nu ridning på en häst som ej slänger av en
    Hade ett uppehåll medans jag ruvade..men funderar nu på att starta om igen, eftersom det är ett stort intresse för mig. Hur har ni andra gjort? har ni ridit hela tiden? började ni rida igen när ni plussade, eller väntade ni några veckor till?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Ridning
  • Josse B

Tack allesamman för era svar!
    Ja, jag kommer nog att börja om med ridingen snart pga att det är en del av mig. Osså ska man ju göra det som man mår bra av, visst?
    Men lite orolig är man och helst efter en IVF för nu hoppas man att man slipper göra fler sådana...men om det skulle bli missfall så borde det bero på något helt annat. Det gäller bara att våga sig upp i sadeln igen.

Kram på er!

• Josse B

LovelyMeLovelyYou: Det har du rätt i, man skulle inte förlåta sig själv om något sådant skulle hända.

• Josse B

Ja, nog kommer det att bli ridning för min del med. Man avstår endå från så mycket när man är gravid och detta är som sagt ett stort intresse och det ska man ju endå kunna hålla på me. Och som sagt det är min egen häst, så han känner jag utan och innan. Och hoppning blir det inte tal om utan det är western som är min grej.
    Men det är klart att man ska tänka sig för....för om det nu skulle hända något, oj så rädd jag skulle bli då

• Josse B

Vill inte vänta: Du var snabb upp i sadeln igen! 2 veckor efter födseln, ja det är inte illa!
    Va bra att du tog upp detta ang magmusklerna, för både de och ryggen arbetar ju ganska kraftigt under ett ridpass. Då kanske du inte fick några problem med ryggen pga att du red så pass mycket.
    Jo, jag har också hört att det är svårare att föda barn när man rider mycket pga att bäckenbotten musklerna är så tränade..är det något som stämmer??

Svar på tråden Ridning