• Mikah

Skidsemester

Jag provar igen och ser om fler vill diskutera mitt nya intresse.
    Kan vi inte samlas här och utbyta tips och erfarenheter. Jag har själv lärt mig åka slalom för snart 2 år sedan och verkligen fastnat.
    Våra barn är 6 och 7 år i år och till vintern blir det tredje säsongen vi ska åka till Fjällen.

• Svar på tråden Skidsemester
  • Balehead

Jag är i ungefär samma sits, fast jag åkte slalom även som barn. Sedan låg det i träda i 20 år, och nu har jag återupptäckt det. Jag längtar mig blå till nyårsveckan då det blir dags för vinterns första fjällresa! Hoppas bara att det inte blir 30 grader kallt som vanligt...

• figurehead

Jag åkte lite slalom när jag var i 10 årsåldern. Men sen låg det helt stilla tills jag som 23 åring åkte med ett gäng kompisar till Österrike. Väl där så åkte jag snowboard en hel vecka och fan vad kul det var.

• mia maria

Nu är vi hemkomna från Sälen, har haft en jättelyckad semester, förutom vädret som var riktigt kass alla dagar utom en!
    Nu har sonen (4½ år) lärt sig åka slalom iaf!

• Mikah

Men åhh Mia maria var det redan? Förra året ena veckan vi var där hade vi 6 dåliga dagar av 8. Hur bodde ni? Tyckte sonen att det var roligt.

• Anbe

Jag har också fastnat helt för skidåkning. Ska iväg till Sälen på lördag och sedan har vi en resa inbokad vecka 14.
    LÄNGTAR!!!

• mia maria
    Mikah skrev 2008-12-18 18:14:49 följande:
    Men åhh Mia maria var det redan? Förra året ena veckan vi var där hade vi 6 dåliga dagar av 8. Hur bodde ni? Tyckte sonen att det var roligt.
    Vi bodde mitt i Tandådalen, i deras sportvåningar, i samma byggnad som poolariet. Kostade 345:- för 4 nätter, helt OK!! Alldeles nedanför barnbacken!
    Sonen tyckte det var jätteroligt, vi tog sittliften upp till toppen borta vid Hundfjället sista dagen, o sonen åkte ner utan problem.
    Ska åka nå'nstans över da'n o åka nu under januari eller februari tänkte jag.
  • Anbe

Hemma från en underbar vecka i Sälen.Bodde i Timmerbyn i en kanonfin stuga.Hade 4 sovrum, 3 toaletter,2 duchar samt bastu och öppenspis.Jag ville inte åka hem, speciellt inte som det var så soligt och fint när vi skulle åka.Jag ville ut i backarna igen.Ett litet minus för Salen 360 tv och hemsidorna som inte uppdaterade att stolsliftarna var stängda ena dagen men annars var allt kanon.
    Lilleman gick skidskola (Fräsarna) och hade jättekul.Jag åkte den svarta backen för första gången och kände mig riktigt stolt!
    Nu längtar jag bara till v. 14 när vi ska dit igen!

• Mikah

Åhh Vad roligt Anbe. Tmmerbyn har jag varit riktigt sugen på att bo i men nu v 5 ska vi bo i gula byn. Jag tjatar på min man att vi ska åka v 14 också och jag förstår din känsla. Jag tänker också försöka våga en svart backe. Hur kändes det?

• Anbe

Det var en härlig känsla att klara av den.Jag åkte Adam men Eva var nog den roligaste backen.Tyvärr var den lite isig i mitten men jag klarade av det utan att trilla så jag var ganska stolt över det med.
    Sista dagen vi åkte gjorde jag en praktvurpa i en röd backe men jag slog mig inte alls, däremot såg staven ganska rolig ut.
    Jag tappade kontrollen totalt när lillkillen kom bakom mig och ropade se upp mamma...du har en fräsare i familjen!!!
    Jag började asgarva och skrattade så jag tappade kontrollen och for omkull!Där låg jag sen och skrattade åt mig själv.Måste ha sett ganska roligt ut.
    Har förresten redan bett om ledigt nästa år v2 för skidåkning...bäst att vara ute i god tid!
    Har ni bott i gula byn innan?

• zophija

annars så e det ganska shysst väder i sälen nu.. Eller i tandådalen. är väl cirka 15 minus nu. Å snökanonerna bara sprutar ut snö.. Underbart!!

Svar på tråden Skidsemester