• Mikah

Skidsemester

Jag provar igen och ser om fler vill diskutera mitt nya intresse.
    Kan vi inte samlas här och utbyta tips och erfarenheter. Jag har själv lärt mig åka slalom för snart 2 år sedan och verkligen fastnat.
    Våra barn är 6 och 7 år i år och till vintern blir det tredje säsongen vi ska åka till Fjällen.

• Svar på tråden Skidsemester
  • Anbe

Åååå....längtar dit igen...just nu känns v. 14 väldigt långt bort.
    E d nån som åkt i Säfsen nån gång?
    Vi hälsar på svärföräldrarna 5 mil därifrån ibland och har funderat på att bara sticka dit och åka över dagen men hitills har d inte blivit av.

• Mikah

Nä inte jag men en familj i campingtråden var där över jul och de verkade trivas.

• Anbe

Funderar på att boka in nästa vinter redan nu.Eftersom vi brukar försöka åka 2 ggr brukar vi ta en tidig vecka och en lite senare.
    Vi har åkt i Åre(1 ggr) och sedan har vi varit ett antal ggr i Lindvallen,Sälen(där vi trivs väldigt bra) men nu funderar vi på typ Hundfjället eller Tandådalen.
    E d nån som har erfarenheter från dom olika anläggningarna, var tycker ni d e bäst?

• Venna

Anbe skrev 2009-01-25 10:31:32 följande:

Funderar på att boka in nästa vinter redan nu.Eftersom vi brukar försöka åka 2 ggr brukar vi ta en tidig vecka och en lite senare. Vi har åkt i Åre(1 ggr) och sedan har vi varit ett antal ggr i Lindvallen,Sälen(där vi trivs väldigt bra) men nu funderar vi på typ Hundfjället eller Tandådalen. E d nån som har erfarenheter från dom olika anläggningarna, var tycker ni d e bäst?
    Jag har varit en hel del i Sälen genom åren och jag gillar Lindvallen bra...men gillar Hundfjället allra bäst! Det är mysigt och inte så fullpackat med folk som det kan vara i Lindvallen. Sen finns ju Trollskogen där, och massa andra bra backar i varierande svårighetsgrad. Jag är totalt anti-Tandådalen- tycker att alla backar är raka och tråkiga. Dit kommer jag inte att åka igen. Fast det finns ju transportlift mellan Hundfjället och Tandådalen, så det går ju att åka amellan om man vill.
  • Anbe

Venna: Tack för svaret.Det verkar vara Hundfjället som gäller då.

• sny1

Jag tycker Sälen Hundfjället är perfekt för barn! Kan man åka över till Tandådalen om man vill också. Finns nått för alla.

Åkt mycket slalom när jag var liten och var innan jag fick barn en väldigt flitig snowboard åkare.

• Anbe

Diskuterade åter nästa årsSkrattande skidsemester o e nu ganska inne på Åre igen faktiskt trots att d e långt att köra.
    Nån som har bra boendetips eller backar att rekommendera? Vi var i björnen sist tror jag att d hette...

• Mikah

Men Anbe. Shit vad lustigt. Vi verkar tänka likadant. Nädå så farligt är det väl inte men nu när vi var i Sälen så bokade vi i Åre för nästa år. Jag var också så sugen. Vi har 100 mil dit. Har ingen aning om hur det är där men vi har bokat i Björnrike.

• Mikah

Eller aha!! Man ska läsa först. Du hade redan varit i Åre. Det har aldrig vi utan det blir vår första gång vecka 5. men då kankse du kan tipsa mig? Vi har bokat nåt som hette Uttern.

Tandådalen har vi varit mest i 3 ggr och bott i Röda byn och Gråa byn. I Lindvallen har vi varit 2 gånger och bott på Sälfjällstorget och Gula byn. Vi brukar försöka åka 2 ggr vi också men vi får se i år. Vill åka och hälsa på min syster också och hon bor i England och här nere i Skåne/Danmark har dem ju slutat med billighetsflyg åtminstone sist jag kollade.

• Anbe

Nu vräker snön ner härSkrattande Mysigt!!!! Tyvärr e man ju inte i fjällen nu o bara kan dra på sig pjäxorna o ut i backen....nänä....istället ska man jobbaSkrikandes

• Mikah

VI ska också åka vecka 14 fast till Kläppen . Hoppas att där är snö då.

• Anbe

Ja jag hoppas också att d e snö då.
    Just nu har dom iaf 108 cm o allt e öppet{#lang_emotions_laughing}

Jag vinkar till er  när vi åker förbi Kläppen{#lang_emotions_wink}

• Mikah

Haha Gör det Anbe.

För närvarande har vi avbokat Åre. En del ångrade sig och stugan var ju så stor, sen har vi eventuellt fått med oss lite kompisar och en del har aldrig stått på skidor så då får det nog bli Sälen igen.

• Anbe

Vi har också lagt Åre planerna på is och d lutar åt Linvallen nästa år.

• Mikah

Ja här blir det Hundfjället eller Lindvallen nästa år beroende på om ett par som ska med ska ha sin tvååring med eller inte.

Svar på tråden Skidsemester