• kids is my life

Vill ha barn.

Jag är 18 år och vill ha barn.
    Om man skulle bli gravid (oplanerat),
    hur gör man då?
    Jag vet att det är dumt att planera
    när man inte har ekonomi och inte har gått färdigt skolan.
    Men om man blir oplanerat gravid och har tagit p-piller
    och man har blivit gravid då och inte har ekonomi eller nånting, får man då hjälp av socialen?

• Svar på tråden Vill ha barn.
  • AmZz

Ja man får hjälp av soc och försäkringskassan. :) Känner flera stycken som är i vår ålder utan pojkvän och jobb som behållt sina barn men ändå klarat sig. :)

• kids is my life

Okej. har dom fått hjälp av soc då? Man måste ju få hjälp om man inte har pengar så man kan klara sig.

• AmZz

Ja precis. Jo men det får man. Men det är svårt.. Men klart man får hjälp, vi bor ju i sverige! :P

• pussgurkan86

man får hjälp ekonomiskt av sos men det är inte mycket pengar man får. Man får bara så man klarar sig. du kan inte köpa nya saker till bebisen.

det bästa vore att någon mamman eller pappan har jobb så man har pengar att försörja ungen själva.

• Medved

Du får hjälp! Känner flera stycken utan jobb som har klarat sig utmärkt! Kram!

• buffybus

ja man får hjälp.. såklart.. men grejer till barnet får man nog inte hjälp till? eller? hmm jaja man kan ju spara annars.. eller önska sig grejer av folk... o köpa begagnat med

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • pussgurkan86

man får ett startbidrag har jag hört. vet dock inte hur mycket då man ska köpa allting barnet behöver.

• kids is my life

okej. tack alla för att ni skriver det ni vet. skriv gärna allt ni vet om det där.

• Maroschka

Jadå du får hjälp. Det får du ju än om det är planerat.

Vill inte verka elak alls men jag tycker det låter som att du "planerar att bli oplanerat gravid"

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • pussgurkan86

du får tänka på om det verkligen är bra om du får barn när du inte ens har slutat skolan. hur gammal är din pojkvän?? Har ni ett stabilt förhållande?? sånt måste man tänka på innan man skaffar barn.

hade jag varit dig hade jag gått ut skolan först för utbildning är oerhört viktigt.

Svar på tråden Vill ha barn.