• Anonym

Är det förbjudet att visa film med 15årsgräns för 11 åringar i skolan?

Visst låter det galet!?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-19 15:24
    Filmen heter 1492, nån som sett den? Är den jätteläskig?
  • Svar på tråden Är det förbjudet att visa film med 15årsgräns för 11 åringar i skolan?
  • ludenben

Förbjudet vet jag inte om det är, om läraren kan åka dit på det i lagens mening. Men olämpligt...

• DreadHead

Åldersgränser på filmer är väl mest rekomendationer...?

• ludenben

Vad var det för film??

• Anonym

Jag vet faktist inte, men den var så äcklig att mitt barn kom hem o berättade massa otäcka scener att man blir förskräckt

• piixelslyna

Det är bara rekommendationer. Kanske kan det ses som olämpligt, lite beroende på varför filmen har en åldersrekommendation.

• elink

det är väl direkt olämpligt

• La Lola
    Anonym skrev 2008-12-19 15:03:04 följande:
    Jag vet faktist inte, men den var så äcklig att mitt barn kom hem o berättade massa otäcka scener att man blir förskräckt
    Fråga vilken film det var.
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • längtan09

jag skulle bli arg i alla fall. Jag håller på att utbilda mig till lärare och jag skulle aldrig visa en film som är rekomenderade för äldre. Det finns ju en anledning till det.

• ludenben

Är det saker som barnen faktiskt är försmå för att förstå och de bara blir skrämda tycker jag det är olämpligt. Ta reda på vad det var för film och prata med den ansvarige läraren om syftet med visningen...

• norgesessan

Är det inte så att man får komma in på åldergränsen över när man är med en vuxen? Till en viss gräns? (har för mig 18 års grensen är oruckbar). Jag har ingen aning om var jag hörde det eller om det kanske gäller norge.
    Men med tanke på vad han berättade verkar det lite dårligt planerat av läraren...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
Svar på tråden Är det förbjudet att visa film med 15årsgräns för 11 åringar i skolan?