Är det förbjudet att visa film med 15årsgräns för 11 åringar i skolan?
Visst låter det galet!?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-19 15:24
Filmen heter 1492, nån som sett den? Är den jätteläskig?
Visst låter det galet!?
Förbjudet vet jag inte om det är, om läraren kan åka dit på det i lagens mening. Men olämpligt...
Åldersgränser på filmer är väl mest rekomendationer...?
Vad var det för film??
Jag vet faktist inte, men den var så äcklig att mitt barn kom hem o berättade massa otäcka scener att man blir förskräckt
Det är bara rekommendationer. Kanske kan det ses som olämpligt, lite beroende på varför filmen har en åldersrekommendation.
det är väl direkt olämpligt
jag skulle bli arg i alla fall. Jag håller på att utbilda mig till lärare och jag skulle aldrig visa en film som är rekomenderade för äldre. Det finns ju en anledning till det.
Är det saker som barnen faktiskt är försmå för att förstå och de bara blir skrämda tycker jag det är olämpligt. Ta reda på vad det var för film och prata med den ansvarige läraren om syftet med visningen...
Är det inte så att man får komma in på åldergränsen över när man är med en vuxen? Till en viss gräns? (har för mig 18 års grensen är oruckbar). Jag har ingen aning om var jag hörde det eller om det kanske gäller norge.
Men med tanke på vad han berättade verkar det lite dårligt planerat av läraren...