• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Iske

Kajolajo: När jag körde med äl test så använde jag CB tyckte dom va jätte bra :)

• mammawannabe

Mikes: Jasså, är du från Hudik? Är här och firar jul hos mannens släkt. Härligt med en snöig jul här uppe. Annars händer det inte så mkt här, släkten finns i Idenor och där sitter jag och glufsar julmat och godis när jag inte tar en tur i skidspåren.

Men skit vad tungt det är för er just nu . Hur har det gått med blödningen, lugnat ner sig? fick du åka till sjukan? Hur har det gått isf? Tänker om det kan vara några rester som inte kommit ut som "vill" ut färav blödningen eller om en mens har kommit igång?? Tänker på dig! Kram!

Välkommen Mom2006!

Mamarazzi: Har tyvärr inte koll på hur många dagar jag fått utslag på ÄL-stickor. Har bara testat tills jag fått utslag och sen inte fler dagar efter "första träff".

Kajo: Jag har kört på CB digital och har varit nöjd med dom, fast missnöjd med priset

Hej DND ! Hur mår du? Hur har det gått i juldagarna, har det känts okej eller har det varit jobbigt med släkt och småbarn?

Bettan: Blev vörtbrödet gott?

God fortsättning alla!

• BettanB

Jättegott.

God Fortsättning!

mammawannabe skrev 2008-12-25 23:33:53 följande:
     Bettan: Blev vörtbrödet gott? God fortsättning alla!
    Nosce Te Ipsum
  • Spirit

God fortsättning på julen!
    Tack för svaren om läkaren i Köpenhamn.

Har ni några andra tips på vart man kan vända sig för att få göra bättre utredning/få annan behandling??

Håller på att läsa Dr Beers bok och undrar om någon fått Prednisolon utskrivet?

• mammawannabe

Spirit: Japp, jag har fått Prednisolon utskrivet inför kommande försök av Dr B på Lucina. Sen är det iaf ett par till vad jag vet i tråden som åxå fått det. Har tyvärr ingen koll på annan svensk läkare som ordinerar det men Dr C i Köpenhamn är väl en av dem som gör det? Har du fått kontakt med honom?

Oj, nu tar batteriet slut på datorn, snabbt avslut!

• Spirit

mammawannabe - hur får jag kontakt med honom?
    Vad heter han i efternamn?

• Bling1975

Spirit - Dr Christiansen arbetar numera på Rikshospitalet i Köpenhamn och har inte längre någon privat mottagning. Vad jag förstår så behöver man därför en remiss vilket vad jag vet ingen svensk läkare vill ge - då jag antar att de inte vill betala utlandsvård för något de inte tror på.

Just nu finns det väl ingen svensk läkare alls som tittar på alla delar som Dr Beer undersöker. De flesta fokuserar på trombyl/fragmin som är intresserade här hemma. I England finns det dock fler som är intresserade av andra diagnoser och behandlar med bla annat prednisolon. Nottingham Care brukar rekomenderas, de skickar även tester till Dr Beer centret.

Om du bara vill ha recept utan diagnos så kan gyn på Strandkliniken i Stockholm skriva ut för hon tror på det. Men hon hade inget direkt mer att erbjuda i undersökningsväg till den utredning jag har gjort.

Mikes - hoppas det går bra för dig nu och inte strular mer!

Vi har bestämt oss för att använda trombyl, fragmin och prednisolon nästa gång utan vidare utredningar. Misslyckas det får vi ta nya beslut. Men vi har också bestämt att vänta ett år innan vi försöker igen så min man verkligen hinner bli frisk. Det känns väldigt tungt men ändå rätt.

Stitch längtar efter Lilo
  • stella

Hej!
    God fortsättning alla trådvänner! Hoppas att ni fått en skön ledighet. Jag har tyvärr haft en mardröms helg med njurstensanfall. Låg på akuten hela uppesittarkvällen med hemska smärtor. Tyvärr finns det inte så mycket lindring att ge när man är gravid. Alvedon blir man ju lagom bedövad av - NOT. Är det någon som har något bra tips på vad man kan göra vid njursten? Jag hade ett anfall för 10 år sedan men blev då bra av mig själv efter ett par dygn.

• EMND

Aj, aj aj stella. Jag har haft njursten i januari-april förra året. Jag fick dock inte så hemska smärtor men en läkare på akuten ordinerade morfin-stolpiller som är tydligen OK att ta om man är gravid (jag visste inte om jag var det). Hur som att undvika chokolad, rabbarber, spenat, mass C-vitamin, kaffe, te, ... är bra om man bildar njursten. Jag drack massa med vatten (minst 2 liter per dag), åt Mg-tabletter och drack åkerfräcken-te (vet inte om det är ok att ta under gravidtet). Min sten var 5x7 mm men jag lyckades kissa ut den. Lycka till...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8