• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mammawannabe

Gokväll!

Ansluter mig till ni andra, har en ganska inaktiv man när det gäller mf-träsket . Bra initiativ med tråd för männen, ska lobba för att mannen ska kolla regga sig på FL och kolla in tråden. Har inte så stora förhoppningar men ibland blir jag överraskad så man vet aldrig.

DND: Härligt med Barcelona! Fira nyår då blir säkert en hit, när åker ni? 2007 .

Krus: Alla tummar för ett lyckat VUL imorgon!

Vink till alla kvällssudare!

• Spirit

Hej på er!
    Jag har inte varit här på ett tag, det har varit lite jobbigt.
    Men nu är det klart att vi ska göra ett nytt ICSI-försök.
    Jag har fått lämna ett antal blodprov (löjligt i sammanhanget, ingen "riktig" utredning direkt).
    Dessutom har jag börjat på akupunktur.

Men en fråga:
    är det någon som har en länk eller telnr eller så till läkaren i Köpenhamn???

• Mikes bride

Hej goa vänner!

Har inte hunnit kolla in här sedan i torsdags och shit vad ni har hunnit babbla!!!

Jag var på vul i fredags och konstaterade att livmodern var tom.
    Det konstiga var att jag hade en jätte tjock och fin slemhinna som borde vara gynnsam för en grav + att den där cyctan (eller vad det är) som produserar prog var jätte stor och fin....
    Min Dr H blev lite orolig att jag har utomkvedes så jag fick lämna hcg prov och så får jag åka in på annandagen och kolla igen
    Grav.testet visade positivt.

Det jobbiga är att jag fortfarande känner mig jätte gravid med ömma bröst och spänningar!
    Hoppas nu att det försvinner snart och att det inte är utomkvedes!

Hon var i alla fall positiv och föreslog att jag skulle prova att ta T från ÄL och sedan F och prog från +. På ngt konstigt vis blir man glad av att bara träffa den där människan!

Min blivande har fått tid för operation 15 jan. Han tycker att det är en otäck konstig känsla att veta att han har cancer, men litar helt på läkaren och känner sig trygg med honom.

Tack för alla snälla, omtänksamma ord och tankar!

DND: Jag fick utslag på ÄL-stickan på dag 21 den här gången, innan det dag 25! En månad fick jag inte utslag alls (billiga tester), men blev gravid så nu använder jag bara CB! (Och har en av Finesssans turstickor kvar )

Passar på att välkommna de nya till tråden!

Bamsekram till ALLA!!!

• Idun 78

Mikes bride, gud va härligt att du blev så positivt bemött av din läkare. Även om det nu inte var ngn graviditet den här gången så gör det så himla mkt att få träffa kunniga och förstående läkare. Och nu är du ju preparerad till tänderna inför nästa försök. Skönt också att även din man har träffat en läkare som han trivs med och har förtroende för. Det gör verkligen så himla mycket. KRAMAR tbx!

Spirit, tyvärr inget nr till Dr C. Vad är ICSI?

• Lycka77

mb - skönt att ni mitt i allt detta har en varsin bra läkare, det är mycket värt. Håller tummarna för att det inte är ett x.
    Har ni fått veta hur det gick på mannens skiktröntgen? Skönt med en op tid för honom.
    Kram

DND - hoppas ni får en underbar resa!

Spirit - tummar för att det ska gå denna gång!

Cia - hoppas att ni också får en toppen resa!

Krusbär - tummar för ett lyckat vul idag!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • BettanB

Mikes bride: Även om hon inte såg någon graviditet så känns ditt inlägg härligt positivt. Hoppas SÅ att allt skall lösa sig till det bästa för er. *kram*

Nosce Te Ipsum
  • EMND

MWb usch, nej ingen 2007/08 igen, Fast visa saker hade jag gjort annorlunda...men tänk om livet gick i repris :-0, nej nu går vi vidare...och åker till Barcelona den 29:e. Vi hörs nog innan dess.

Spirit vi pratade med dr C i höstas. Vi ringde till Rigshospitalet och bad bli kopplade till Dr C på fertilitetsmotagningen. Han svarade direkt och var väldigt vänlig. Men - HAN tar inte emot utan en remiss.

Mikes brud, så konstigt allt det där, hur länge sedan var det du blev gravid? Hoppas det inte är X. Det skönt att ni kan lita på era läkare. Det är också en behandling som vi många här saknar. Lycka till.

Krus, tänker på dig.... Hoppas du inte blir besviken idag!

Lycka 77 , ja det ska bli skönt att komma bort...

Här är det inget nytt dag 17 och minus men tuttarna är så ömma... gravid?! mens på G?

Snart åker vi till svärföräldrarna men innan jag loggar ut tänkte jag tacka er alla för att ni har funnits för mig, för varandra under det året som gick (2008 alltså! . Och jag önskar er en om möjligt fridfull JUL. Kanske blir tomten snäll i år och ger oss löfte om det vi önskar mest i världen - ett eget litet mjukt och lent paket. Kram.

• Idun 78

DND, åh ja! Hoppas vi alla sitter med vårt egna lilla lena mjuka fina bebis nästa jul. DET vore en fantastisk julklapp! Ha det så kul hos svärisarna.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8