• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Poppy Lee

Grattis Krusbär!

lillaD: vad skoj det lät med textmässan! Kan tyvärr inte komma till hufvudstaden den helgen, men jag hoppas att ni som kan får det roligt.

DND: hur mår du gumman? Kram!

EGO: idag var jag hos dr A.S. Jag fick ett jättegott intryck av henne, tyckte att hon verkade väldigt seriös och påläst. Nu ska det tas lite extra prover utöver de DrB tog för ett år sedan, dessa på dag 3 i cykeln, och sedan är det återbesök i slutet av april. Hon tyckte att vi skulle testa F även om inte proverna visar något, och om det inte funkar med F är nästa steg prednisolon. Men som sagt, först en F-graviditet.

Vill börja försöka NU! Men det är nog smartast att invänta provsvaren. Det är dock såååå lååååångt till slutet av april

• mamarazzi

Mom2006: som jag skrivit i din inbox så tycker jag att ni ska ta emot den utredning ni nu får. Det skadar ju inte alls! Tänk om det är ngt mer och de kan hitta det redan nu så ni slipper mera ledsamheter!! KRAMAR

LillaD: Vad skönt med ett livstecken! Tänker på dig! Åhå e du också i stockholm den helgen!!! KUL! Så vilka tider passar dig? Kan du gå ifrån mässan? Lördag eller söndag runt kl 15 alt. söndag runt kl 18 skulle passa mig tror jag...

Poppy: Åh vad skönt!! Hurra!! April är snart här. Inte alls länge! (tänk så istället) Dansar en liten dans här hemma över att Dr A.S. var så bra (men inga trevliga initialer inte. )

Nu ska jag fortsätta och slö kolla på Ugly Betty och koncentrera mig på att vara sjuk...

• BettanB

Hej, alla.

Poppy: Vad härligt! April är ju supersnart ju!
    Vem är denna fantastiska dr AS?

*vinkar-till-alla*

Nosce Te Ipsum
  • fruZ

Grattis Krusbär till halvvägs! Tänk att om inte alls många veckor kan din bebis klara sig bra även om den skulle bestämma sig för att komma ut!

Poppy; Nu ska du oxå få en Heparin-bebis! (det är de bästa!!!)

Vad roligt att ni ska ha trådträff! jag räknar med att var fullt upptagen med annat då

Har oxå just sett halva Jonna-Marcus-inslaget, men jag var tvungen att sluta för jag lipade så. Sambon blir så orolig om han kommer hem och jag sitter och störtgråter i soffan... Får titta klart sen när jag kan förvarna honom.

Hej D!
    Duktig du är som tokjobbar, hur funkar det med illamåendet? Jag jobbade min sista riktiga dag idag! Imorrn ska jag till jobbet och administrera och bjuda på kaka och avsluta ett par ärenden, men räknar med att det är klart strax efter lunch. Väldigt overklig känsla. Sen ska jag alltså vara hemma och vänta på vår räka, jäsa på heltid som söta sambon säger.

Kram på er alla! Och en extra till DND!

• Idun 78

Birro är helt sanslöst duktig på att sätta ord på sina känslor. Tårarna skvalade när han berättade om hur illa bemötta de blivit av vården, att deras barn inte setts som barn utan som missfall, och hur deras känslor inte tagits på allvar. Oj vad jag kände igen mig. Och vad söt lilla Milo Santino är!!!

• Krusbär

Idag träffade jag en kollega som varit sjukskriven en tid. Hon berättade att hon hade fått missfall efter flera IVF-försök. Det kändes helskumt att vara på "andra sidan" och nu gruvar jag mig för om jag sa rätt saker... Hon vet inte att jag är gravid och jag ville inte säga nåt heller, eftersom jag vet hur jobbigt det kan vara att tvingas gratulera till andras graviditeter när man just har haft mf. Dessutom stod vi ganska öppet i korridoren. Men hon kommer ju snart att få veta ändå. Funderar på att berätta för henne om min historia. Vad tror ni?

Vinkar till alla!

• Irma

Tror definitivt på att berätta för kollegan! Det hjälper ju för oss här att veta att man inte är ensam.

• mamarazzi

Krus: Klart du ska berätta! Du är ju en solskens historia!!

KRAMAR TILL ER ALLA

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8