• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • lucki

Krusbär skrev 2008-12-30 10:23:29 följande:

Idun: Det känns lite fånigt att åka till akuten för pytteblödningar (fast det är rött) och lite mensvärk. Dessutom blev jag ju kollad för en vecka sen och då var allt ok. Men det känns ju oroande att jag verkar ha värken just i samband med blödningarna. Kan man ringa till Läkarhuset och få tid där? Vad säger man då? Minns att jag ringde runt ALLA ställen i stan en gång, och blev ganska ordentligt avspisad av samtliga...
    Håller tummarna HÅRT för dig att allt är bra med pyret.
    USCH dessa f-bannade blödningar, varför? Det är ju så otroligt påfrestande
  • Idun 78

Krus, jag ringde nog och berättade att jag hade väldigt ont och eftersom jag hade flera mf i bagaget så ville jag väldigt gärna kolla att allt var ok. Hon jag pratade med var väldigt vänlig och lyckades fixa in mig på en klämtid. Men precis som du säger beror det mkt på vem man får prata med i telefon, man kan ju lika gärna bli avspisad tyvärr. Får du ingen tid så åk in till akuten, överdriv lite och säg att du har väldigt ont eller nåt. Det är ju skönt att veta att allt är ok och slippa gå runt och oroa sig mer än nödvändigt (för lite oroar man ju sig alltid tyvärr).

Laban, då håller vi tummarna och hoppas att proggen gör susen den här gången!

• Laban82

Krusbär: åk in. Förstår att du är orolig, det gör nog dom på gyn. också (hoppas jag) Kramar om!

• Krusbär

Tack för alla svar. Det går inte ens att komma fram till Ultragyn på telefon, alla linjer är upptagna. Pratade med sjukvårdsupplysningen också och hon snackade om "menstid" (tror inte på den teorin!) men hade inga lediga tiden. Så det blir väl akuten isåfall. Hur populär är man där, liksom...

• Idun 78

Du får vandra runt mellan akuterna sös, huddinge, ks, så du inte blir för igenkänd.

• Krusbär

Idun: Hm, bra idé! Har ju bara varit på KS hittills - kanske ska prova nån av de andra? Vilken har kortast väntetid, trevligast personal osv.? Har blivit väldigt bra bemött på KS men väntetiderna var bedrövliga. Men nu känner jag att jag avvaktar till i morgon, och isåfall åker in tidigt på morgonen. Då är väntetiderna kortare.

Nån som kan rekommendera Sös eller Huddinge?

• Laban82

Man börjar ju bli "kändis" där man går, känns inte som ett ställe där man vill vara kändis. Man tycker det är lika jobbigt varje gång man ska dit.
    Skulle jag vara dig krusbär skulle jag fara till akuten. Bara så du vet att allt är ok med bebis, snart är det ju helg och allt och du kommer inte att kunna njuta nått om du inte vet att allt dtår rätt till. Håller tummarna för att det var en icke farlig blödning. Kram

• BettanB
    johsjo: Jag har inte gjort det, men jag tror att det är en bra idé om man mår dåligt. På Sahlgrenska erbjuder de tyvärr bara kuratorskontakt och det känns lite konstigt för mig, men kan säkert funka för andra. Funderar på att se om jag kan få en samtalskontakt via jobbet när jag börjar igen. Jag känner att jag nog måste träffa en psykolog/psykoterapeut. Kurator vore för mig som att snacka med vem som helst.
    Prata med någon känner jag dock vore bra.

Krusbär: Nej, nej, nej.. Vi har ju bestämt att det skall gå bra det här. Mensvärk skall man ha och blödningar är inte ovanliga heller. Du har kanske känsliga slemhinnor, du har ju blött nästan hela tiden. Det kommer gå bra. *kramar-om*
    Håller dock med de andra, det här är ju tortyr. Att inte veta. Så åk in.
    Nosce Te Ipsum
  • Idun 78

Krus, sist jag var på KS fick jag komma in efter en halvtimme (hade laddat upp med massa lektyr eftersom jag var beredd på att sitta där hela dagen, tji fick jag ). Jag har varit på SÖS också (i samband med mitt första missfall) och jag tyckte de var lika trevliga där som på KS. Har inget negativt att säga om varken KS eller SÖS. Huddinge har jag aldrig "provat".

• lucki

Krusbär skrev 2008-12-30 11:01:46 följande:

Idun: Hm, bra idé! Har ju bara varit på KS hittills - kanske ska prova nån av de andra? Vilken har kortast väntetid, trevligast personal osv.? Har blivit väldigt bra bemött på KS men väntetiderna var bedrövliga. Men nu känner jag att jag avvaktar till i morgon, och isåfall åker in tidigt på morgonen. Då är väntetiderna kortare.Nån som kan rekommendera Sös eller Huddinge?
    Jag har gått på Danderyd vid mitt tredje, fjärde missfall o även under mf utredningen. Tycker de var guld där.
    Har bara KS att jämföra med.
    Här var de hur trevliga som helst, de tyckte inte alls det var konstigt att jag sökte fö att jag var orolig.

Så måste jag söka akut igen så är det utan tvekan Danderyd.
    Vet att det inte var det du frågade efter men, jag ville iaf berätta att de var underbara där.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8