Svar på #4
Lilla Sara kom i 26+1. En månad gammal fick hon blodförgiftning och var riktigt kass, det antar jag har bidragit till att hon har haft såpass stort syrgasbehov. Då låg hon med 100% syrgas i respirator och lyckades bara syresätta 80%.
Fick tillbaka syrgasen pga någon mindre infektion. Vi var ändå nöjda med att ha klarat och 7 1/2 månad utan att hon blivit förkyld.
Problemet med att fästa grimman löste sig på två sätt. Gubben fixade en prototyp på fästanordning som jag sedan förfinade lie. Det tog sedan mindre än 10 sekunder att fästa grimman utan skrik, gråt och fajt :) Andra sättet det löste sig på var att infektionen plötsligt gav sig och hon klarade sig utan syrgasen, ännu bättre! :)
Tyckte inte att duodermen var svår att få bort när jag gjorde det då jag använde tops och barnolja, det var när hon drog på egen hand som de5t var illa.
Nu hoppas jag att vi kan vara utan syrgas ett tag, men vi får väl se om hon behöver lite stöd igen.
Några trattar har vi aldrig blivit erbjudana som alternaiv, får väl fråga om det om det kör ihop sig igen.
Skall titta in hos dig senare, tack!