• Tulpan74

    Vi som väntar syskon till våra änglar, del 5

    Här kan vi lufta all glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Här är vår BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m36679924.html

    Tidigare trådar:


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-21 15:42
    Ny bf-lista också! www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541244.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar, del 5
  • RebeccaR

    Se där en ny tråd

    zekelina: Jag lagade bla inlagd sill... (citrussill med julkryddor), julskinka och jansons frestelse Ska laga mer nu snart

    Ego: Tänker mycket på att jag aldrig hade kunnat föreställa mig att mitt liv skulle bli såhär... Antar att det är julen och hormonerna som spökar...

    Kramar till alla!


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.metrobloggen.se/rebeccaspladder
  • Mijjo

    hormonrusch,julstök ja man kan kalla det för mkt ,men idag har iallfall vi köpt julgran ,nu väntar den på ljus och glitter....

  • CoolaSuperMamsen

    superbra tulpan

    nu tror jag fasen att det är jag som står på tur om inte suss75 fått!!!!


    stolt mamma till snart 4 flickor och en liten änglapojke,
  • maraug

    Hej på er alla!
    Bra initiativ tulpanen.
    Rebecca R: Nej håller verkligen med dig. Det var inte så här livet skulle bli. Denna julen skulle vi haft våra små hos oss.
    CoolaSupermMamsen: Spännande...Håller tummarna för att allt går bra.
    Ego:Känner noll julstämning. Har iaf fått upp granen som nu väntar på sin skrud. Detta är någonting jag älskar att göra varje jul eftersom jag samlar på julgranskulor och älskar kitshiga disneygranar med färgade ljus där less is not more. Men iår...Bläää! Tänker mest på mitt stundande KUB/NUPP på tisdag. Snälla håll tummarna för mig och min lilla böna - att h*n fortfarande lever och mår bra. Nervööös.....

  • gotlandstösen

    esmeralda grattis till pluset och grattis till lillzandra och hennes tjej.
    Nu är vi på gotland och rsan hit gick bra. Skönt att komma i väg ett tag och känns lite mindre jobbigt att vara här. Hemma blir man så påmind om det som hände förra julen. Ha de gott alla ihopa

  • Pepparmint

    Lillzandra, stort grattis till er lilla tjej. Ser fram emot att få höra mer, det ger hopp till oss som har så evighetslångt kvar till BF. Tänk om man kunde snabbspola hela våren!

    Välkommen esmeralda och grattis!

    Ni är alla så julduktiga som lagar mat och klär härligt kitschiga disney-granar. Hos oss finns inte ens en adventsljusstake framme (men jag har iallafall röjt undan halloweenpyntet nu). Vill bara gråta mig igenom julen. Men jag har iallafall köpt en liten body till vårt pyre i julklapp, till optimistlådan. Det är en artsy cool body där det står ett stort "HOPE" på magen, väldigt passande.

    maraug: jag håller förstås tummarna för dig&bönan på tisdag. Själv har jag mitt kub/nupp efter nyår och är redan toknervös...

  • lillzandra

    hej allihopa..
    ja nu är våran lilla plutta här åxå som ni säkert läst..
    Kom i fredas kl. 9.22 me planerat snitt på KS i Solna..
    Hon va 50cm lång och vägde 3300g..
    Hon skrek direkt och mådde finfint..
    fick ligga på mitt bröst direkt och verkade allämnt nöjd från början..
    nu har amningen kommit igång och vi har kommit hem idag så nu börjar verkligheten..
    men d e lite svårt att ta in att hon e vår egen..
    känns som att vi ska lämna tillbax henne snart..
    *kramar*

  • RebeccaR

    Grattis även här inne lillzandra!

    esmeralda: Grattar även dig här inne till plus


    ego: Usch vad less jag blir på mig själv hela tiden! Jag känner mig ledsen nästan hela tiden. Skulle helst bara vila sätta mig ned i ett hörn och storböla, men vad hjälper det? Igår tittade jag och maken på en riktig ryyysare som vi hyrde. Först mådde jag dåligt över att jag plågade mig själv att titta på den. Men när slutet visade sig vara sååå eländigt och sorgligt, där en mors sorg efter det förlorade barnet var så stor att man kunde ta på den, mådde jag dåligt av den anledningen istället. Nyss såg jag på TV där en liten björnunge förlorade sin mamma, då blev jag ledsen... Jag såg en kattunge i en reklam tidigare idag också.... blev ledsen... Fick se hur nån reseprogramsmänniska var och besökte ett barnhem i Afrika och omringades av MASSOR av babisar i Turids ålder som de gav välling... Då var jag tvungen att lämna TV:rummet... *suck*
    Hihi, vad "sorglig" jag blivit då Nu får jag ta och gaska upp mig! Ska ju fira första julen med lilla Turid, då jag ska banne mig vara lite glad!

    KRAMAR till ALLA!!!


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.metrobloggen.se/rebeccaspladder
  • ginkgo

    Grattis lillzandra till er fina flicka! Så skönt att allt gick bra.

    Grattis Esmeralda till plus! Hurra! Välkommen!

    Rebecca: *kram*

    Maraug: ska hålla tummarna stenhårt!! För egen del blir det förresten nog inget KUB. Min läkare var så sölig att få iväg remissen att inga tider finns innan jag gått för långt, juldagarna ställer också till det. Jag är uppsatt på väntelista ifall någon avbokar (men vem gör det). Suck... men jag har bestämt mig för att inte ödsla energi och bli upprörd, det hjälper ju ändå inte...

    Zekelina: det där med trombyl... vet bara att det är vanligt att skriva ut både i samband med mf och vid ivf. Jag fick ju inte det, utan har själv delat barnalbyl för att få samma verkan. Det är ju viktigt med rätt doser. När graviditeten konstaterades gick jag över till innohep sprutor, men min vanliga gynläkare ville ge mig trombyl. *kram*

    Pepparmint: det lät som en fin body

    Kram till er alla!

  • Kyoko

    Hej tjejer,

    Passar på att smyga in när ni startat en ny tråd Så slipper man läsa ikapp 3 månaders inlägg

    Några av er känner jag sedan tidigare men för er andra så kan jag berätta lite kort. År 2006 förlorade vi vårt enda barn Buster direkt efter förlossningen. han dog pga en kromosomförändring som det visat sig att jag är bärare av. Fär att det inte skall återupprepas så har vi blivit beviljade en viss typ av ivf (pgd) då de ananlyserar embryon innan man sätter tillbaka dem för att se att de inte bär på samma sjukdom. Vi har försökt 4 ggr innan vi äntligen plussade nästan 2 år efter att vi förlorade Buster. Nu är vi i v. 29 och vet genom mkp att lillasyster i magen är frisk. Det har varit en orolig resa denna graviditet och när det var som värst medans vi väntade på besked om hon är frisk så blev min mamma sjuk och det visade sig att hon har 5 tumörer i kroppen och genomgår just nu cancerbehandling. Samtidigt denna höst har vi flyttat 30 mil och jag har börjat läsa. Sååå man kan lätt säga att denna höst har varit kämpig. Men med ljuset som lillasyster i magen innebär så kämpar man ju vidare. Men det är svårt att våga tro att efter 8 års kämpande för att få barn så kanske det snart är vår tur att få ett LEVANDE barn som får stanna!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar, del 5