Långt hår på pojke. Hur gör ni??
Jag hade önskat lillkillen hade långthårmaterial men det har han nog inte. Storasyster har smålockigt, tjock, jämnt hår långt på ryggen. Lillkillen ser ut som en gubbe i huvudet men jag försöker få till en längre snelugg i alla fall men det bara tuffsar sig i nacken på honom så det måste klippas hela tiden. Han är 18 mån. Han älskar diadem så det har han på sin typiska pojkfilla ändå.
Jag tycker det verkar jobbigt för småbarn om man inte sätter undan långt hår från ansiktet. Min dotter vill helst ha en hästsvans eller två flätor för att håret inte skall hänga i vägen (fyra år). jag kan tänka mig att två kul tofsar på varsin sida om pannan håller undan håret bra så kan det ju vara långt i nacken. Så hade vi det på dottern under utväxten. Hon har lugg men den klipper jag också ofta för jag vill ha den kort och ser till att den inte börjar mitt på huvudet från hjässan utan hon har också snebena men kort lugg. Hmm, det är nog snebena jag gillar viss
!
Lycka till med hårutväkten och jag hade satsat på tofsar. VI haralltid kompletterande spänne på dotter (sneluggen på plats
) Men jag har funnit tofsar absolut mest effektivt!