Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Stora bröst problem vid amning

Jag måste fråga er med stora bröst, har ni aldrig problemet att bebisens näsa liksom dränks av bröstet och inte får luft? Det känns som att dottern när hon ammar hela tiden måste pausa, backa lite och dra in luft. Ibland försöker jag hålla undan en del av bröstet så det ska bli fritt till hennes näsa men enligt bm ska man inte göra så då det riskerar mjölkstockning.

• Alexi

Fast varför menade hon att man inte fick peta bort bröstet? för det märker jag ju att hon drar bak huvudet och skaffar sig luft men jag vill ju gärna hjälpa henne med det så hon slipper krångla för att få luft när hon ligger och äter...

Amye skrev 2008-12-26 22:24:05 följande:
     dom sa åt mig på förlossningen att jag inte fick vara där och peta bort bröstet från näsan dom drar huvudet bakåt atoumatiskt när dom inte får luft Hon drog ett bra exempel för jag mena på att hon måste ju få luft men hon sa att lägger någon en hand för din näsa så drar du ju bakåt huvudet av ren reflex samma sak är det med bebisen...Hoppas du förstod e inte så där jätte haj på att förklara
Svar på tråden Stora bröst problem vid amning