Inlägg från: Manchester |Visa alla inlägg
  • Manchester

Önskar alla en god jul!

Lite sent för mig att önska god jul, men god fortsättning i alla fall och ett _riktigt_ gott nytt år! Tänker särskilt på alla er som fortfarande väntar. Hoppas att det blir er tur 2009!

Här var julafton tokbra. Massor med lek, god mat och julklappar som alla var glada över. Tomten kom och dottern klängde sig fast på mig som om hon aldrig tänkte släppa mer. Mitt i värsta klängandet och nästan snyftande av rädsla avbröt hon sig och viskade "Men mamma... låter inte tomten väldigt lik morfar på rösten? Mamma, ÄR det morfar?" Ja, vad svarar man? Jag sa bara något i stil med "vad tror du?". Idag har hon funderat väldigt mycket, till och med undersökt morfars kläder för att se om hon hittar något som tomten hade på sig. Dock inga konklusiva bevis än så länge. Egentligen tror jag att hon har förstått, men hon vet nog inte riktigt om hon _vill_ veta. Å ena sidan är tomten läskig och det skulle nog vara skönt om det bara var morfar med lösskägg. Å andra sidan skulle det ju innebära att världen förlorade lite av sin magi. Vad hon än kommer fram till nu så tror jag i alla fall att morfar blir ordentligt avslöjad nästa år.

Svar på tråden Önskar alla en god jul!