Inlägg från: Driftwood |Visa alla inlägg
  • Driftwood

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Det är bara att konstatera. I Sverige respekteras inte demokratiska beslut. De lagar och beslut som tas gäller inte alla.

• Driftwood

Det måste vara olagligt att hålla insamlingar av den typen spelbutiken håller. Man får inte ta på sig någon annans straff. Att polisen inte tar upp detta på din ort måste vara tjänstefel, de borde också anmälas.

• Driftwood
    Svar på #17
    Ingen rök utan eld sladdret. Det funkar bara på kafferep.

Hon slog ett barn med ett tillhygge! Det är olagligt. Borde inte det vara fängelse på det?
  • Driftwood
    Svar på #80
    Som tur är har vi lagar och förordningrar som styr sådant beteende. Man kan inte lappa till första bästa med ett tillhygge när man blir "rosenrasande".

Det är ju solklart. Hon dömdes ju också för det och verkar inte förneka det. Problemet är ju dessa människor som inte respekterar domen. Att vissa poliser också vekar ha tagit ståullning för spelbutiken är ju mycket alvarligt. Hoppas att detta utreds noga. Kanske vore något för Kalla Fakta eller Uppdrag granskning.
  • Driftwood

Föräldrarna upplever att barnet har utsatts för en orätt. Då är det ju helt korrekt att anmäla detta. I detta fallet var brottet ju solklart och domstolen dömde. Brottet som sådant förnekas inte heller av förövaren.

Men efterspelet är skrämmande. Angripa föräldrarna med glåpord o dyl är ett brott i sig. Om man är missnöjd med rättssystemet finns det ju kanaler för att hantera detta.

• Driftwood

Erik Forsell skrev 2008-12-23 13:15:22 följande:

förklara VAD som är skandal.
    Det är skandal att en dömd brottsling hyllas medan offret och offrets anhöriga förföljs.
  • Driftwood

Incognito31 skrev 2008-12-23 14:00:02 följande:

Moraliskt sett så agerade Kerstin helt korrekt
    Vad gjorde Kerstin som var korrekt?
    Hon blev "rosenrasande" och kunde inte behärska sig.
    Vad är moraliskt rätt i detta?
  • Driftwood
    Svar på #253
    Varför skickar du en fråga till ett publikt forum om du inte vill få kommentarer på det?
  • Driftwood

Incognito31 skrev 2008-12-23 14:11:03 följande:

Att det sedan inte är rättsmässigt korrekt är en HELT annan femma!
    Men det är ju just det som många här reagerar på. Målen helgar INTE medlen i ett civiliserat samhälle.
  • Driftwood
    Svar på #258
    Jag tror många förstår Kerstin. Hon gick över gränsen bara.
    Samhället markerar var gränsen går och dömer till böter. Sedan är det illa att detta inte respekteras av samhällsmedborgarna.
  • Driftwood
    Svar på #262
    Rödeby pappan blev ju frikänd, man ansåg att han handlade i nödvärn. Så icke i Kerstins fall. Så exakt parallell är väl inte helt korrekt.

Men jag håller med dig om att händelser av detta slaget kan undvikas med bättre kommunikation och bättre agerande av samhället/polisen. Men att klandra föräldrarna i detta fallet tycker jag är fel. De anmälde och Kerstin dömdes. Och att hylla Kerstin för hennes agerande tycker jag också är fel eftersom hon bevisligen handlade på ett sätt som vi i vårt samhälle tar avstånd från.
  • Driftwood

TBS skrev 2008-12-23 18:52:26 följande:

Respekt har inget med konsekvenser eller bestraffning att göra. Det är ett ord som beskriver social samverkan, som bygger på att du behandlar andra väl. Respekt kan således aldrig krävas, bara förtjänas.
    Visa ord
  • Driftwood
    Svar på #383
    Det tog nog rätten med i beaktande. Man kan få fänglse för barnmisshandle. 2000kr var ju ganska lindrigt.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!