• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Majken

Våga stå för vem du är om du ska framstå som trovärdig!

Love my M-girls
  • Alexandra84

Alltså jag tycker detta är helt sjuk!!
    Jg bara tänker på det som står i artikeln högs upp, att tanten blivit trakasserad i flera år... men sen längre ner så står det att pojen (er pojke) bara bott i området i några månader... Hur kan han då ha varit jävlig mot henne i flera år?!
    Och om det nu är andra barn som hållit på, och det din son gjorde fick hennes bägare att rinna över så ska väl inte ni få skit för det?!

Jag blir galen alltås, alla dessa jälka sura tanter och gubbar! Om dom nu vill ha tyst och lungt dygnet runt så får dom väl flytta ut i skogen... Inte bo i ett fler familjs hus?!

Jag vet faktiskt inte vad du kan göra för att allt ska bli lungt för er... enklaste vägen är kanske att flytta?

Skickar över en stor kram till er, förstår verkligen att det är jobbigt för er.

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Driftwood

Det är bara att konstatera. I Sverige respekteras inte demokratiska beslut. De lagar och beslut som tas gäller inte alla.

• Anonym (mamman)
    Svar på #1
    är jag inte trovärdig för att jag inte skriver vem jag är??? står ioförsig i alla tidningar
  • Lenelin

Verkar helt sjukt!!!! Håller med Zessans - tål man inte folk omkring sig så får man flytta ut i skogen! Tycker verkligen synd om er, men får man fråga varför hon slog din son? (Har inte läst alla länkar, kanske svaret finns där) Det kan ju inte bara ha varit för att han gick i trappuppgången...eller? Usch, stackare...hoppas ni hittar en lösning som blir bra för er, även om det innebär flytt.

• Anonym

Bor i Åtvidaberg och har läst om detta några gånger även sett insamlingar till tanten osv har dock aldrig lagt en krona eftersom jag behöver dom lika bra som henne kanske mer eftersom jag har familj. kan förstå om ni har det jobbigt och jag förstår inte varför folk måste begå hetsjakt på en familj för vad jag har fattat det som så har det varit fler barn inblandade. åtvidaberg är ett samhälle där man måste anpassa sig gör man nåt så man sticker ut från mängden är det inte bra, alla känner alla och har nåt att säga om dom. jag som inflyttad från annan ort ser detta mycket tydligare än dom som bor här, jag hade flyttat samtidigt så vinner ju dom andra men ni fortsätter att må dåligt. Oroa dig inte jag vet inte vm du är då jag sällan eller aldrig lyssnar på folks skitsnack och har ingen koll på folket här men jag önskar att jag hade vetat det så kanske jag kunde räcka ut en vänskaps hand eftersom jag inte vet hur det ligger till med sanning osv så känner jag inget behov av att ha ont av dig och din familj. Kan oxå anse att även om barn kan vara jävliga så finns det ingen rätt att ge sig på dom speciellt inte med tillhyggen. kramar tll er

• Anonym (mamman)

varför hon slog....

min son lekte kurragömma i trappen!

det här stog i tidningen för 2 dagar sen

ÅTVIDABERG. Publicerad kl 08:30, 20 dec 2008Skriv ut
    Julpost väller in hos Kerstin

Eva från Skåne skriver: "Tack Kersting för att du stod på dig! Vem ska lära unga respekt om inte vi vuxna gör det? Härligt att läsa om barnens förlåtelse. En lärdom för livet!". Bilder: Lotta Willsäter

? Du får hjälpa mig att sprätta upp kuverten. Kerstin Gunnarsson som blev rikskänd efter att hon dömts för att ha slagit en pojke med sin käpp, har fullt sjå att öppna julpost hemma på Åkervägen.

I somras rasslade det till i brevinkastet. Barn i grannskapet kastade in mosiga körsbär på Kerstin Gunnarssons hallmatta.

Resten är känt. 76-åriga Kerstin som tröttnat på trakasserierna blev arg, tog med sina värkbrutna händer tag i sin käpp och slog till en pojke i trapphuset. Hon dömdes för ringa misshandel till dagsböter om sammanlagt 2 000 kronor.

? Det var en dålig sommar, säger Kerstin.

Hon sitter vid matsalsbordet i vardagsrummet med en ansenlig hög julpost framför sig. Nu är det annat som tagit sin väg in genom brevinkastet ? 100 julhälsningar i form av färgglada kuvert, julkort med tomtar, katter, barn, vinterlandskap och snögubbar.

De första julkorten kom i onsdags. Somliga med hälsningar från Flashback.

? Flashback? Vad är det, tänkte jag. Jag undrande om någon bråkade med mig.

Hetaste namnet
    Men budskapet var alltigenom vänligt och genom en av många som vuxit upp som fosterbarn hos Kerstin fick hon besked om Flashback.

Flashback.info är landets största internetforum och Kerstin Gunnarsson är för tillfället ett av de hetaste ämnena. Under eftermiddagen i går fanns över 600 inlägg. En medlem, som kallar sig Arbetarbroder drog i gång julkortskampanjen och gav flera förslag på lämpliga mottagare.

Av dem valdes Kerstin Gunnarsson ut.

? Jag har aldrig någonsin fått så många julkort. Det här är något av det bästa jag varit med om.

Hälsningarna värmer. Liksom insamlingen till dagsböterna som pågick under hösten, känner Kerstin att hon har stöd för att hon vågade säga ifrån. Trakasserierna på Åkervägen hade pågått i tre år och pågår till viss del ännu.

Hoppas på bättring
    På husväggen utanför köksfönstret har någon kastat något grönaktigt som runnit längs väggen.

? Och häromkvällen kastade ungarna snöbollar på fönstren här till halv tolv. Jag hoppas att det blir bättre under 2009.

Julhälsningarna är goda. En person har skickat en kartong marmelad, några har skickat med 20-lappar, andra har lagt lotter i kuverten. Av diskussionerna på flashback att döma väntas det mer julpost.

? Jag vet inte vilka dessa människor är, men jag vill rikta ett varmt tack till dem. Det är väldigt trevligt att läsa allt de skriver.

ARKIVET: Kerstin fick stort stöd efter käpp-domen
    Dagsböter för slag med käpp

Lotta Willsäter
    Reporter
    lotta.willsater@corren.se
    013 - 28 01 82

• Anonym

det är inget annat än sjukt

• Anonym (mamman)

jag ångrar att jag flyttade till den här hålan

• Lenelin

Helt sjukt! Jag förstår om hon har känt sig trakasserad och otrygg utifrån det man kan läsa om i artiklarna med isbollar, ägg osv, men det ger henne väl inte för fan rätt att slå vilket barn som helst som hon än stöter på!!! Inget barn överhuvutaget, såklart, men ska hon ta itu med någon unge så kan hon ju ta någon av dom som hon sett flera gånger utfört stenkastning eller vad det nu är. Vilket vansinne.... Hade nog varit annan vinkling på storyn om det var en ung man eller medelålders kvinna som slagit ett barn. Här känns det som att det är ok bara för att hon är gammal.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!