Inlägg från: Anonym (mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym (mamman)
    Svar på #1
    är jag inte trovärdig för att jag inte skriver vem jag är??? står ioförsig i alla tidningar
  • Anonym (mamman)

varför hon slog....

min son lekte kurragömma i trappen!

det här stog i tidningen för 2 dagar sen

ÅTVIDABERG. Publicerad kl 08:30, 20 dec 2008Skriv ut
    Julpost väller in hos Kerstin

Eva från Skåne skriver: "Tack Kersting för att du stod på dig! Vem ska lära unga respekt om inte vi vuxna gör det? Härligt att läsa om barnens förlåtelse. En lärdom för livet!". Bilder: Lotta Willsäter

? Du får hjälpa mig att sprätta upp kuverten. Kerstin Gunnarsson som blev rikskänd efter att hon dömts för att ha slagit en pojke med sin käpp, har fullt sjå att öppna julpost hemma på Åkervägen.

I somras rasslade det till i brevinkastet. Barn i grannskapet kastade in mosiga körsbär på Kerstin Gunnarssons hallmatta.

Resten är känt. 76-åriga Kerstin som tröttnat på trakasserierna blev arg, tog med sina värkbrutna händer tag i sin käpp och slog till en pojke i trapphuset. Hon dömdes för ringa misshandel till dagsböter om sammanlagt 2 000 kronor.

? Det var en dålig sommar, säger Kerstin.

Hon sitter vid matsalsbordet i vardagsrummet med en ansenlig hög julpost framför sig. Nu är det annat som tagit sin väg in genom brevinkastet ? 100 julhälsningar i form av färgglada kuvert, julkort med tomtar, katter, barn, vinterlandskap och snögubbar.

De första julkorten kom i onsdags. Somliga med hälsningar från Flashback.

? Flashback? Vad är det, tänkte jag. Jag undrande om någon bråkade med mig.

Hetaste namnet
    Men budskapet var alltigenom vänligt och genom en av många som vuxit upp som fosterbarn hos Kerstin fick hon besked om Flashback.

Flashback.info är landets största internetforum och Kerstin Gunnarsson är för tillfället ett av de hetaste ämnena. Under eftermiddagen i går fanns över 600 inlägg. En medlem, som kallar sig Arbetarbroder drog i gång julkortskampanjen och gav flera förslag på lämpliga mottagare.

Av dem valdes Kerstin Gunnarsson ut.

? Jag har aldrig någonsin fått så många julkort. Det här är något av det bästa jag varit med om.

Hälsningarna värmer. Liksom insamlingen till dagsböterna som pågick under hösten, känner Kerstin att hon har stöd för att hon vågade säga ifrån. Trakasserierna på Åkervägen hade pågått i tre år och pågår till viss del ännu.

Hoppas på bättring
    På husväggen utanför köksfönstret har någon kastat något grönaktigt som runnit längs väggen.

? Och häromkvällen kastade ungarna snöbollar på fönstren här till halv tolv. Jag hoppas att det blir bättre under 2009.

Julhälsningarna är goda. En person har skickat en kartong marmelad, några har skickat med 20-lappar, andra har lagt lotter i kuverten. Av diskussionerna på flashback att döma väntas det mer julpost.

? Jag vet inte vilka dessa människor är, men jag vill rikta ett varmt tack till dem. Det är väldigt trevligt att läsa allt de skriver.

ARKIVET: Kerstin fick stort stöd efter käpp-domen
    Dagsböter för slag med käpp

Lotta Willsäter
    Reporter
    lotta.willsater@corren.se
    013 - 28 01 82

• Anonym (mamman)

jag ångrar att jag flyttade till den här hålan

• Anonym (mamman)

Men vi hade ju bara bott i Åtvidaberg en vecka! ska jag uppfostra min son att inte leka kurragömma?????????????
    vad är det här?

• Anonym (mamman)
    Svar på #30
    min son blir retad i skolan, pikad av kompisar. corren har ju målat upp det här så stort... STOOOOOOOOOOORa löpsedlar som sitter överallt, insamlingsbössor på byn..... vi mår skit dåligt! jag trodde att det lugnat ner sig lite men nu stod det med stooooor text på lösedeln igen att hon får så mycket julkort ojojojoj så bra hon mår och hon är så glad
    men vi då?????
  • Anonym (mamman)

vi flyttade till Åtvidaberg i juli i år en vecka senare fick min son slagen av tanten,,,,, sedan dess har det nästan dagligen stått något i tidningen om det hela. alltså i 5 månader
    SUCK!

• Anonym (mamman)

Det är tanten själv som ringer tidningen hela tiden och vill vara med..... trodde det skulle lugna ner sig men det blir ju bara värre och värre.....

• Anonym (mamman)

jo jag funderar starkt på att flytta, rubrikerna i tidningen är en sak men när man får däcken på bilen sönder skurna, dödshotsbrev, och papper uppsatta i trappen om att vi inte är välkomna här och att vi ska försvinna,,,, det börjar bli väldigt otäkt....... jag har polisanält allt, polisen kommer inte hit,,, dom tar anmälan men lägger sedan ner den i brist på bevis...

• Anonym (mamman)

Han lekte kurragömma med en pojke han träffat samma dag, han hade knappt varit ute 20 minuter när han kom hem slagen, som sagt en vecka hade vi bara bott i området, sonen har ju knappast trakaserat Kerstin i åratal......

• Anonym (mamman)

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten?

det här är ju inte heller första gången hon slår ett barn, det har hänt tidigare med tydligen enligt mina grannar ialla fall....

jag tycker jag tog mitt ansvar som mamma, sonen kom hem gråtande, jag och en granne går över till tanten och frågar vad som hänt.
    hon själv berättar att hon slagit min son för att dom sprang i trappen och förde liv och att hon inte ångrar sig utan skulle kunna göra om det, hon var aggresiv och hotfull mot både mig och grannen, det gick inte prata med henne alls, hon hade bara inställningen på att hon handlat rätt och att hon glädjeligen skulle ta sitt straff och sina böter.
    Först då anmälde jag eller det gjorde jag väl inte heller, jag ringde till polisen och det hela ledde till åtal.

hon erkände i rätten och fick sitt straff i form av böter som hon skulle betala till brottsofferjouren Inte till mig eller sonen för något skadestånd var det aldrig tal om, fast att Kerstin ljugit och sagt det till tidningen, efter det har det nästantill var dag stått det ena efter det andra i tidningen
    Helt plötsligt hade hon blivit trakaserad av ett barngäng i flera år osv.....
    varför har inte det framkommit tidigare? och vad har min son med det att gör? vi som bott en vecka på området och kommer från en annan stad 15 mil bort, skulle min son då kanske cyklat 15 mil var dag för att trakasera Kerstin???
    Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....

• Anonym (mamman)

Anonym (mamman) skrev 2009-01-12 22:08:56 följande:

efter mycket tänkande så gick jag med på en intrljuv i tidningen, den kan ni läsa här!www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2...
    Sönderskurna bildäck och hatbrev i trappan. Hoten mot familjen, vars nioårige son misshandlades av en äldre kvinna, har trappats upp. Nu vädjar pojkens mamma: ? Vi vill bara få lugn och ro.

Under hösten dömdes 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg för misshandel av en nioårig pojke. I somras slog hon till honom med sin käpp i trapphuset på Åkervägen efter att hon tröttnat på trakasserier av barn i området, som hon påstår ha pågått under flera år.

Den nioåriga pojken hade dagarna innan flyttat från sin pappa, som bor på en annan ort, till mamma Sandra i Åtvidaberg som bor i samma område som Kerstin Gunnarsson. Pojken fick snabbt kamrater och den aktuella julidagen befann han sig i ett trapphus med de andra barnen när han blev slagen.

Efter att händelsen uppmärksammades i medierna har familjen utsatts för trakasserier.

Däcken sönderskurna
    För en tid sedan skulle de åka i väg med bilen, när de svängde ut från parkeringen gick den knappt att styra. Någon hade skurit sönder båda framdäcken. I trapphuset har hotfulla anslag klistrats upp med uppmaning att familjen ska flytta från orten. På ytterdörren i trapphuset hade någon en dag spottat slemmiga loskor. Även på hemsidor på internet är tonen mot familjen hotfull.

Av handstilen att döma är hotbreven i trappan skrivna av vuxna, konstaterar nioåringens mamma Sandra.

? Det här har gått för långt, säger hon när vi träffar henne och maken.

Med hänsyn till barnen vill de inte framträda med sina ansikten och fullständiga namn i tidningen.

En dag i december orkade inte familjen mer. Sandra skrev ett nödrop på en familjesida på internet och frågade vad de skulle ta sig till. Personer som svarade vittnade om ett samhälle som är intolerant, en av dem skriver:

?Vem vill frivilligt bo i Åtvidaberg? Flytta från hålan med ett stort leende och en lättnad över att komma ifrån ett samhälle som uppmuntrar barnmisshandel!?

Tycker det är kränkande
    Men familjen vill inte flytta, Sandra är uppvuxen på orten och har en del av släkten i Åtvidaberg.

? Det var för att komma närmare min släkt som vi flyttade hit igen förra året, säger hon.

Sandra har själv sex barn mellan två och tretton år. Hennes nioårige son har diagnosen adhd och har strikta rutiner i sin vardag.

Uppmärksamheten har påverkat honom, säger mamman.

? Det är tufft för honom. I början hade han mardrömmar och när det är som jobbigast sluter han sig. Men vi försöker att inte prata om det hemma så mycket och skyddar honom från vad som skrivs i tidningarna. Men löpsedlar är svårt att ta ned och i skolan pratas det en del, säger Sandra som tycker det känns kränkande att folk i samhället samlat in pengar till Kerstin Gunnarssons dagsböter.

Brist på samtalsämnen
    Nu vill Sandra och hennes man att åtvidabergarna besinnar sig.

? Det är inte normalt att ge sig på en familj på det här sättet. Låt oss vara i fred, säger hon.

Maken Anders fyller i:

? På sommaren pratas det mycket om fotboll i Åtvid, nu när det är nedlagt har folket här fått något annat att snacka om. Det är mest de vuxna som håller på och det känns nästan som de hakat upp sig, säger han.

I dag leker knappt barn på gårdarna vid Åkervägen längre och Sandra och hennes familj åker till andra lekplatser med de minsta.

Ångrar du att du polisanmälde Kerstin Gunnarsson?

? Nej, jag tycker att jag gjorde rätt. Och hon dömdes ju för att ha slagit ett barn, säger Sandra.

Gamla vill ha stopp på trakasserier
    Dagsböter för slag med käpp
    Kerstin fick stort stöd efter käpp-domen
    Julpost väller in hos Kerstin

Christian Ströberg
    Reporter
    christian.stroberg@corren.se
    013-28 03 31
  • Anonym (mamman)

man kan ju hoppas att folk slutar tracka oss, men senast härom dagen hade någon varit på våran bil igen :(

• Anonym (mamman)

Har fått ett hot brev nu igen:( när ska det här sluta?

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!