Inlägg från: fem i familjen |Visa alla inlägg
  • fem i familjen

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Nä nu blir jag arg!!! inte f-n ska en barnmisshandlare ha medömkan!!!
    Jag blir mörkrädd att ens en enda människa försvarar misshandlaren, blir illamående av att så många skickar julkort och ömkar förövaren (??!)

HUR kan en vuxen människa slå ett litet barn överhuvudtaget???

VAKNA! ett litet barn har blivit misshandlad så att han fick blåmärken, sånt ska inte accepteras!!! NÅNSIN!!!

FINNS INGA SOM HELST URSÄKTER ELLER FÖRSTÅELSER FÖR EN BARNMISSHANDLARE!

TS:Stackars barn, ge honom massor med kramar från mig.

Det är inte klokt att pojken blivit misshandlad och att det dessutom finns människor som håller med förövaren! Usch och tvi *spottar*

GOD JUL PÅ ER, TÄNKER PÅ ER OCH ER LILLA POJKE *kram*

• fem i familjen
    Anonym (suck) skrev 2008-12-22 19:13:32 följande:
    Jag uppmuntrar absolut inte att man ska slå ett barn, sen kastar jag inte skit på din familj ts och jag hyller inte tanten. Men jag förstår henne att efter flera års trakasserier kan vem som helst nå sin gräns för vad man tål. Sen är det individuellt hur man reagerar.Sen tycker jag det är hemskt att hon uttryckte det på det sättet hon gjorde och att det var din son som hamnade i skottlinjen för hennes vrede.Men som det låter på många har de inte riktigt läst vad tanten har fått utstå och jag tycker även att många accepterar barnens (plural) beteende.Hoppas verkligen att folk låter er vara ifred snart så ni kan gå vidare. Förstår om ni inte vill bo kvar här, hade inte jag heller velat.

Det är precis det resonemanget som gör mig riktigt rädd!!!

Det spelar ingen roll att förövaren nådde en "gräns" för vad hon tålde, men löser ingenting med våld, och framförallt inte mot ett litet barn!!!

Hade hon haft lite vett innanför pannbenet hade hon vänt sig till polisen redan efter en kort tid då trakasserierna började (för 3 år sen)!.

Jag skulle oxå tyckt synd om tanten pga av trakasserierna, men eftersom hon misshandlat ett barn så finns det ingen empati från min sida. Bara vrede och illamående.

Tycker straffet var för alldeles för milt (som de flesta "straff" är i detta land).

• fem i familjen
    TS:Jag har skrivit en protestlista via mail:

Det är med oro och rädsla i själen jag skriver denna protestlista, en protestlista mot vissa människors"förståelse" för ett specifikt fall av barnmisshandel.

En nio-årig pojke blir misshandlad.
    Förövaren,en äldre kvinna, slår barnet med ett tillhygge (käpp) så att han får en bula i huvudet och ont i rygg och ben.

Kvinnan som erkänner brottet blev dömd och fick betala ett skadestånd på 2000 kronor.

"Jag vet att man inte ska slå barn, men det var inget hårt slag, utan mer en tillrättavisning.
    Jag blev bara så trött på allt bråk här. Ungarna kastade ägg på fönstren, de slet upp blommor, kastade in bär och slängde grus på balkongen. Det drabbade inte bara mig, fler äldre här i området har varit utsatta."
    Hennes ord från en artikel i corren.

HUR kan det någonsin vara okej att misshandla ett barn??!

En normal människa skulle polisanmält trakasserierna när de började (för 3 år sedan).
    Jag undrar var alla åtvidabergare,som sett detta pågå och nu hyllar förövaren,befann sig i alla dessa tre år?
    Varför gjorde de inget då, var fanns civilkuraget då?!

Nu kommer jag till det jag ska protestera emot:
    Det finns vissa människor i vårt avlånga land som tycker att det är förståligt med barnmisshandel och ursäktar förövarens handling, jo det är tyvärr sant!!!

Se här:

"Det var kanske bra att kvinnan tog till käppen, innan trakasserierna gick för långt"
    -Har det inte gått för långt när ett barn misshandlas???

"Kvinnan var modig. Hon visade civilkurage, ja var skåpet ska stå."
    -Jag blir riktigt rädd nu, sen NÄR är det okej,t o m civilkurage,att slå ett barn???

"Många förstår provokationen som hon utsatts för. Vem som helst i samma situation hade kunnat göra något liknande, som ett slags nödvärn."
    -Återigen:finns det situationer där det är okej att misshandla ett barn?! Vari ligger det ett nödvärn???

Människor skickar julkort,pengar och varma hälsningar till en barnmisshandlare!!! JO det ÄR sant!!!
    Går det en epedemi av galenskap bland svenska folket?
    Jag börjar allvarligt undra om dessa människor,som tycker att det är fritt fram att slå barn med käppar,har alla hjärnceller på plats?

MAMMAN till barnet skrev detta i ett forum:
    "jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!"

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slo...

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g...

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5...

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l...

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw...

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbx...

archive.corren.se/sok/?query=k%E4pp&search=S%...

Ett barn har blivit misshandlat, man FÖRAKTAR förövaren då. Man hyllar den inte!

I min värld är det aldrig någonsin okej att misshandla ett barn, vill du också protestera mot denna sjuka "förståelse" för barnmisshandel så skriv på här:

• fem i familjen
    Turbo75 skrev 2008-12-22 22:12:29 följande:
    fem i familjen skrev 2008-12-22 21:57:06 följande: Men sluta och få det att låta som att Kerstin nästan slog ihjäl ungen!!!Kerstin har reumatism och är 78år. Hur hårt kan hon slå tror du?!?!Släpp nu rinksargen och kom in i matcher för fan. Du är ett skräckexempel på morsor som låter barn klara sig undan med vad som helst just för att "dom bara är barn".
    Förövaren slog barnet så att barnet han fick bulor och ont i rygg och ben.
    Men även om han inte hade fått några men så är det _ALDRIG_NÅNSIN_ okej att misshandla ett barn!
    Och jag lovar att jag INTE tycker det är okej att vara elak mot gamlingar.
    Tror inte någon vettig människa tycker det.

Däremot tycker jag att det är helt skruvat att det pågått trakasserier mot en person i tre år utan att en enda människa ingripit (på ett normalt sätt).
    DET är skrämmande.
    Men det ursäktar inte förövarens gärning! och min empati för just henne är för min del försvunnen efter detta.
  • fem i familjen
    Turbo75 skrev 2008-12-22 22:23:34 följande:
    JohansAmandaa skrev 2008-12-22 22:16:28 följande: Okej, fröken med CAPS-LOCK, sluta säg vad man inte ska göra. Kom med konkreta förslag istället på vad man Kerstin skulle gjort i detta fallet.
    Jag hade gjort såhär om tanten berättat detta för mig:
    Eftersom trakasserierna hållt på ofta och länge så hade jag hört mig för i grannskapet om någon kännde igen barnen,det är det alltid någon som gör.
    När jag visste vilka det var hade jag gått hem till föräldrarna och talat om detta.
    Hade då alla föräldrar struntat i detta och låtit sina barn fortsätta jäklas så hade jag sagt till barnen själv.

Jag är en sånn människa som säger till direkt när jag ser orättvisor, fått ingripa många gånger då jag sett att barn och även gamlingar (jobbar på äldreboende)varit elaka mot andra.
    DET är civilkurage.

JAG ÄR HELT EMOT VÅLD, speciellt mot barn.
  • fem i familjen
    Turbo75 skrev 2008-12-22 22:36:02 följande:
    johansson79 skrev 2008-12-22 22:30:41 följande: Men du som har 6 ungar borde väl veta vad dom hinner med på 20min. Mina 2 små barn hinner riva hela lägenheten på 5min utan uppsyn. Våga veta vad dom hinner med på 20min.Men fortsätt tro du att din son "bara" lekt kurragömma i trappen. För det var väl så han sa? *himlar med ögonen*
    Det spelar ingen roll om barnet hade hällt tre liter sylt i tantens brevlåda,klottrat ner hela trappen med spritpenna, illvrålat i en timme osv osv,
    Det finns verkligen ingen ursäkt för att misshandla ett barn. Det bara är så.
  • fem i familjen

Nu måste jag gå och sova.

TS: ta hand om er.

Vad folk än skriver härinne så kvarstår faktum: man misshandlar inte barn, så är det bara.

• fem i familjen

Hej TS! bra att ni var med i corren!
    Det är inte klokt att vuxna människor trakasserar en familj sådär.
    De är sura över hur barnen behandlat tanten,men uppför sig värre själva!
    VÄLDIGT konstigt enligt mig.

Hoppas ni får det bättre nu,tänker på er.

Hoppas oxå att alla åtvidbarn är snälla så att inte tanten får spelet igen och börjar veva med käppen.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!