• Turbo75

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Så här blir det när föräldrar inte kan hålla koll på sina ungar.

Ni snackar om rättvisa och att man inte ska slå barn. Men att trakassera en nästan 80år gammal dam med käpp det är tydligen harmlöst.
    Ja, mycket riktigt. DET är mycket sjukt.

VAD skulle hon gjort istället? Tror ni hon känner var alla ungarna bor och vems föräldrar denne har för att sen ringa upp och höra: "Näääääää, mitt barn är sååååååååå snäll. Kan inte aaaaaaaalls vara han......."

• Turbo75
    Svar på #76
    Låter ju som hon mördat någon. Finns alltid två sidor av berättelsen. Lyssnar man på hennes så låter det ju aningens mildare:

"Enligt kvinnan hade flera pojkar sprungit och busat i trappuppgången tidigare på dagen och när de kastade in körsbär i brevinkastet blev hon "rosenrasande". Hon öppnade dörren och där stod en pojke som hon slog till en gång i baken med käppen. På grund av att hon har reumatism i händerna blev inte slaget särskilt hårt, enligt kvinnan."
  • Turbo75

fem i familjen skrev 2008-12-22 21:57:06 följande:

Detta inlägg är ett  praktexempel på att endel människor inte har alla hjärnceller på plats *ryser*DET ÄR ALDRIG NÅGONSIN OKEJ ATT MISSHANDLA ETT BARN!!! 
    Men sluta och få det att låta som att Kerstin nästan slog ihjäl ungen!!!

Kerstin har reumatism och är 78år. Hur hårt kan hon slå tror du?!?!

Släpp nu rinksargen och kom in i matcher för fan. Du är ett skräckexempel på morsor som låter barn klara sig undan med vad som helst just för att "dom bara är barn".
  • Turbo75

Anonym skrev 2008-12-22 22:15:14 följande:

Jag tänker skrev 2008-12-22 21:48:48 följande:
    ärligt talat så kunde tanten anmält allt för 3 år sen när det började, och jag har för mig om att TS son inte har gjort tanten något ont utan Lekte med sin nya kompis i trapp uppgången, och jag hoppas FÖR DITT bästa att du INTE har barn!!!Du är INTE FRISK FÖR FEM ÖRE!
    Som du kanske läst av Sandras inlägg (johansson79) så gör ju polisen inte mycket. Och när ett gäng ungar busar är det helt omöjligt att peka ut nån och ungarna tycker det blir mer spännande istället.

Sandra ska nog vara glad att hon inte bodde i Rödeby. Där skjuter man busungar.
  • Turbo75

JohansAmandaa skrev 2008-12-22 22:16:28 följande:

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:12:29 följande:
    Det kvittar väl hur hårt slaget var, MAN SLÅR INTE ETT BARN! VAD ÄR DET FOLK INTE FATTAR??OAVSETT VAD ETT BARN GÖR SÅ SLÅR MAN DET INTE!
    Okej, fröken med CAPS-LOCK, sluta säg vad man inte ska göra. Kom med konkreta förslag istället på vad man Kerstin skulle gjort i detta fallet.
  • Turbo75

Anonym skrev 2008-12-22 22:20:22 följande:

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:18:52 följande:
    okej! det låter ju också friskt att skjuta barn??ÄR det du som det då eller?
    Hur faan fick du mitt inlägg till att det är okej att skjuta barn.

Och kan inte alla bara sluta vara anonyma. Fegisar.
  • Turbo75

fem i familjen skrev 2008-12-22 22:19:55 följande:

Förövaren slog barnet så att barnet han fick bulor och ont i rygg och ben. Men även om han inte hade fått några men så är det _ALDRIG_NÅNSIN_ okej att misshandla ett barn!Och jag lovar att jag INTE tycker det är okej att vara elak mot gamlingar.Tror inte någon vettig människa tycker det.Däremot tycker jag att det är helt skruvat att det pågått trakasserier mot en person i tre år utan att en enda människa ingripit (på ett normalt sätt). DET är skrämmande.Men det ursäktar inte förövarens gärning! och min empati för just henne är för min del försvunnen efter detta.
    Sandra säger att barnet fick bulor, blåmärken och ont i rygg och ben.
    Kerstin säger att hon tillrättavisade EN gång med käppen. Har hon nån slags Sagan om Ringen-käpp som hon lånat av Saruman eller för att lyckas ge grabben alla dom skadorna.

Det har inte pågått trakasserier mot EN person. Hle atrapphusets gamlingar har trakasserats. Fan, läser ni bara Sandras story?
  • Turbo75

Anonym skrev 2008-12-22 22:19:20 följande:

Anonym (anonym..) skrev 2008-12-22 22:17:45 följande:
    Då kanske tanten skulle anmäkt TRE år tidigare!när allt började!
    Som sagt, polisen verkar ju inte bry sig. Hon kanske har anmält, vad vet vi.
  • Turbo75

JohansAmandaa skrev 2008-12-22 22:25:50 följande:

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:23:34 följande:
    Hon skulle gått till sonens mamma direkt, vad i helvete ger tanten rätten att slå ett barn????hon skulle anmält för TRE år sen och gjort något åt saken då istället för att ett barn ska bli slaget.man ska inte håla med dom gamla jämt!"man msåte tydligen skriva med caps-lock i den här tråden!
    Okej, så Kerstin 78år med reumatism och som stödjer sig med en käpp ska alltså knata runt i hela trapphuset till varje förälder.

Och hur ska Kerstin veta vems förälder som är vems? Speciellt till barn som bara bott där en vecka.
  • Turbo75

johansson79 skrev 2008-12-22 22:30:41 följande:

min son hade bara varit ute ca 20 min när han kom hem slagen! vad skulle han ha hunnit gjort på den tiden menar du, så han förtjänar tre slag med en käpp???????????????????
    Men du som har 6 ungar borde väl veta vad dom hinner med på 20min. Mina 2 små barn hinner riva hela lägenheten på 5min utan uppsyn. Våga veta vad dom hinner med på 20min.

Men fortsätt tro du att din son "bara" lekt kurragömma i trappen. För det var väl så han sa? *himlar med ögonen*
  • Turbo75

Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:06:30 följande:

Ärligt, vad vinner ni på att kränka TS och hennes barn? Hur lågt får ni sjunka???Skärp till er för fan!!!
    Hon startar en tråd där ämnet som det handlar om bla varit med i tidningen. Vad trodde hon? Att alla skulle hålla med henne och börja skicka julkort till henne oxå?
  • Turbo75

Iman08 skrev 2008-12-22 23:14:45 följande:

Oavsett vad som har hänt så får man inte slå ett barn, aga är avskaffat i Sverige för er som inte visste det. Det är en straffbar handling som kan leda till åtal.Vill vi ha någon sorts civil frihetsrörelse för pensionärer eller vad är det fråga om. Vet ni hur många gånger jag har blivit trakasserad av ilskna tanter som tycker att har man barnvagn ska man hålla sig hemma och tränger/knuffar sig förbi, en av dem skrikandes att jag var en jävla idiot.Ska jag då nästa gång det inträffar daska till tanten med min skötväska? Eller fälla krokben för henne så hon slår på näsan?Nej jag håller på ts, stå på dig och låt inte sådana människor få förstöra ditt liv. Jag skulle aldrig acceptera att någon slog mitt barn, antingen tar personen kontakt med mig eller med myndigheter om den känner sig orättvist behandlad/traksserad.Man tar inte lagen i egna händer!!!(observera mina utropstecken :) :) :)
    Ja, det kan leda till åtal. Och se där, det gjorde det oxå.

Ja, du ska daska till tanten med skötväskan. Knuffas man med flit och skriker idiot åt folk ska man tillrättavisas. TILLRÄTTAVISAS, inte göra folk invalida.

Ja, vi ska skydda och ta hand om våra äldre. För att överdriva lite: Ett brutet ben på ett barn läker fort och oftast utan men. Ett brutet ben på en 78-åring kan göra denne sängliggandes för resten av livet.

Bilar är hårda, barn är mjuka men gamla är sköra.
  • Turbo75

Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:18:09 följande:

Varför anmälde inte tanten detta TIDIGARE, varför vänta i 3 år?
    OM DU LÄST LITE MER I TRÅDEN HADE DU SETT ATT POLISEN TYDLIGEN INTE GÖR NÅGOT I ÅTVIDABERG.

Sen kanske Kerstin inte tycker att detta är något vår polis ska hålla på med. Jaga 9-åringar som stoppar in bär i en brevlåda. Dom har liiiiite annat att pyssla med i dagens samhälle.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!