Iman08 skrev 2008-12-22 23:14:45 följande:
Oavsett vad som har hänt så får man inte slå ett barn, aga är avskaffat i Sverige för er som inte visste det. Det är en straffbar handling som kan leda till åtal.Vill vi ha någon sorts civil frihetsrörelse för pensionärer eller vad är det fråga om. Vet ni hur många gånger jag har blivit trakasserad av ilskna tanter som tycker att har man barnvagn ska man hålla sig hemma och tränger/knuffar sig förbi, en av dem skrikandes att jag var en jävla idiot.Ska jag då nästa gång det inträffar daska till tanten med min skötväska? Eller fälla krokben för henne så hon slår på näsan?Nej jag håller på ts, stå på dig och låt inte sådana människor få förstöra ditt liv. Jag skulle aldrig acceptera att någon slog mitt barn, antingen tar personen kontakt med mig eller med myndigheter om den känner sig orättvist behandlad/traksserad.Man tar inte lagen i egna händer!!!(observera mina utropstecken :) :) :)
Ja, det kan leda till åtal. Och se där, det gjorde det oxå.
Ja, du ska daska till tanten med skötväskan. Knuffas man med flit och skriker idiot åt folk ska man tillrättavisas. TILLRÄTTAVISAS, inte göra folk invalida.
Ja, vi ska skydda och ta hand om våra äldre. För att överdriva lite: Ett brutet ben på ett barn läker fort och oftast utan men. Ett brutet ben på en 78-åring kan göra denne sängliggandes för resten av livet.
Bilar är hårda, barn är mjuka men gamla är sköra.