• Merle

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Om det är föräldrarnas fel så är det väl dem man borde slå? Och om man nu förespråkar aga så ska det väl åtminstone gå rätt till, att varje barn får stryk proportioneligt efter vad just den individen ställt till med? Ingen kan väl hävda att det är rätt att slå ett slumpmässigt utvalt barn, som nu i detta fall dessutom bara varit en mycket liten om ens någon del av problemet, för någonting som kollektivet har gjort?

Nä, seriöst, ni som tycker tanten gjorde rätt, skärp er. Finns många människor som uppför sig mycket illa, inte har man rätt att slåss för det. Om man vill ha förändring av lagar och regler finns det vägar att gå, tills dess följer man de som finns och uppför sig.

• Merle

Gordnid

Oavsett om sonen varit oskyldig eller ej har han hursomhelst bevisligen oavsett vad man tror bara hunnit vara besvärlig i en vecka, och knappast dygnet runt. vad jag menar är att om man nu ska ta över rollen som den som dömer ut straff i samhället ska man väl åtminstone hålla sig ifrån godtycklighet. Nu framgår det nog ganska tydligt av mitt inlägg att jag inte anser att man ska slå någon alls.

Man ska respektera äldre, men vi blir alla gamla vet ni. Man blir inte en god människa automatiskt när man blir pensionär. Och jag skulle hellre få körsbär i brevlådan och ägg på fönstret och upprivna blommor och vad det nu var varje dag än bli slagen med käpp av någon som har levt betydligt fler årtionden än jag och borde veta bätte.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!