Inlägg från: Jennywise |Visa alla inlägg
  • Jennywise

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

TS- Jag tycker absolut inte att tantens handlande var rätt på något sätt, men att din son bara skulle ha lekt kurragömma i trappen och fått en helt oprovocerad smäll låter ju rätt otroligt. jag antar att det är hans version till dig av vad som hände..?

det måste du väl förstå att han varit med och retat damen, det ger henne ingen rätt att slå, men att hävda att din son är helt oskyldig och inte gjort ett skvatt för att förtjäna detta låter otroligt naivt.

• Jennywise
    johansson79 skrev 2008-12-22 22:30:41 följande:
    min son hade bara varit ute ca 20 min när han kom hem slagen! vad skulle han ha hunnit gjort på den tiden menar du, så han förtjänar tre slag med en käpp???????????????????
    skrev jag att han förtjänade tre slag med en käpp? nej, jag markerade tydligt att det inte är okej att slå under några omständigheter.

men din defensiva ton och dina många utropstecken talar ju sitt tydliga språk; du är förmodligen fullt medveten om att din son gjort något mot tanten, men vill inte erkänna det för dej själv.

på tjugo min hinner man nog göra en hel del spännande saker för övrigt.
  • Jennywise
    Merle skrev 2008-12-22 23:21:35 följande:
    Om det är föräldrarnas fel så är det väl dem man borde slå? Och om man nu förespråkar aga så ska det väl åtminstone gå rätt till, att varje barn får stryk proportioneligt efter vad just den individen ställt till med? Ingen kan väl hävda att det är rätt att slå ett slumpmässigt utvalt barn, som nu i detta fall dessutom bara varit en mycket liten om ens någon del av problemet, för någonting som kollektivet har gjort? Nä, seriöst, ni som tycker tanten gjorde rätt, skärp er. Finns många människor som uppför sig mycket illa, inte har man rätt att slåss för det. Om man vill ha förändring av lagar och regler finns det vägar att gå, tills dess följer man de som finns och uppför sig.
    tror du verkligen på att sonen inte hade någon inblandning?
    så vitt vi vet kan han ha flyttat dit och vart den jävligaste av dem alla, kanske just för att han var nyinflyttad och ville hävda sig. Återigen ger det inte tanten rätt att misshandla, men att låtsas som att pojken är helt oskyldig är ju befängt.

att han bara skulle ha lekt kurragömma i trappen är ju löjligt.. och här kommer en riktig polisfråga: vart sjutton gömmer man sej i ett trapphus? så vitt jag vet är det bara dörrar och trappor och öppna ytor. sämsta ursäkten jag hört.
  • Jennywise
    Merle skrev 2008-12-22 23:36:13 följande:
    GordnidOavsett om sonen varit oskyldig eller ej har han hursomhelst bevisligen oavsett vad man tror bara hunnit vara besvärlig i en vecka, och knappast dygnet runt. vad jag menar är att om man nu ska ta över rollen som den som dömer ut straff i samhället ska man väl åtminstone hålla sig ifrån godtycklighet. Nu framgår det nog ganska tydligt av mitt inlägg att jag inte anser att man ska slå någon alls. Man ska respektera äldre, men vi blir alla gamla vet ni. Man blir inte en god människa automatiskt när man blir pensionär. Och jag skulle hellre få körsbär i brevlådan och ägg på fönstret och upprivna blommor och vad det nu var varje dag än bli slagen med käpp av någon som har levt betydligt fler årtionden än jag och borde veta bätte.
    ack, så mycket man kan hinna med på en vecka!=)
    som jag redan sagt tycker jag inte heller att det var rätt av tanten att ta till käppen.
    men att mamman stenhårt hävdar att sonen är helt oskyldig och utan någon som helst provokation fick stryk tycker jag är löjligt.
    Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:36:22 följande:
    Min dotter o deras kompisar gömmer sig i trappuppgångarna.. Det gjorde jag med.Man börjar leken utomhus, o många smiter in i portarna o gömmer sig
    men som jag förstått saken lekte de inte utomhus och han råkade gömma sig i trappen, utan de var i själva trapphuset och lekte.. och där finns det väl ganska dåligt med gömställen, om man inte gör tvärtom då och går ut förstås.

strunt samma egentligen.. enligt mej är tanten en idiot som klippte till, men mamman borde vara lite ödmjuk och inse att hennes pojke inte bara blev överfallen av en tokig tant,
    är så tröttsamt med sådana mammor; det är sådana som bara skrattar och skämtar bort det när deras unge biter hål i ryggen på ens egen på öppnis. men råkar nåon annan kröka ett hår på deras unge så bryter helvetet löst. SSSSSTÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRAAAAAAANNNNNNDDDDDDEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu var jag ironisk. och ska sova. godnatt.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!