Inlägg från: Mymlan L |Visa alla inlägg
  • Mymlan L

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Att slå ett barn är straffbart, handlingen/överträdelsen bryter mot lagen. Detta leder till böter eller fängelse. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter eller nödvärn i en sådan situation.

Att vara en vuxen individ som slår ett barn borde tyder på en känslomässig störning och borde generera rehabilitering av den vuxnas beteende och attityder.

Att vara en f.d. fosterförälder som tar till barnaga tyder på att den vuxne har varit klart olämplig som fosterförälder. I detta fall borde man göra efterforskning bland alla fosterbarnen hur deras fosterhemsplacering hos denna förövare har varit.

Sveriges Rikes Lag är skriven ur ett rättviseperspektiv, där man värnar bland annat barn och värnlösa.

Så gott som alla barn gör olika busstreck. De gör det inte av elakhet utan av spänning och grupptryck. Inte förrän man blir myndig börjar man förstå konsekvenserna för sitt handlande. Vissa människor förstår aldrig någonsin vilka konsekvenser deras agerande medför.

Man kan ju fråga sig varför barnen utsett just Kerstin till måltavla för sina busstreck. Förmodligen lockar hennes reaktioner till ytterligare gränsöverträdelser. Och hon påstår sig kunna hantera barn???
    Om så vore fallet hade hon väl bjudit in dem på saft och bullar och tagit ett ordentligt samtal med dem!
    Alternativet om det inte hjälpt hade varit att prata med deras föräldrar och det sista alternativet att polisanmäla.

Inget av ovanstående tycks ha blivit gjort.

Det finns många som säger sig gilla barn; fråga vilken pedofil eller barnmisshandlare som helst!

• Mymlan L

Väldigt många utan barn, här på FL, har åsikter om hur man behandlar barn. Speciellt när barnen har blivit utsatta för brott! Kom igen ni som inte har barn - när ni har skaffat er barn och läst lagen!
    Fast egentligen gör ni nog klokast i att aldrig skaffa barn. Era värderingar går inte ihop med modern barnuppfostran på 2000-talet. Ni verkar vara kvar i 1800-talet.

Sen tror jag inte att ni som tycker att tanten/barnmisshandlaren gjorde rätt eller betedde sig försvarbart har läst lagen eller förstår den. Eller har ett uns av etik och moral i ert tänkande och handlande.
    Ni verkar inte heller vara uppdaterade med det faktum att det är ett lagbrott att slå barn.

Det är de som inte kan prata eller sätta ord på sina känslor och tankar som slår. De som är rädda att förlora makten och kontrollen. Jag tycker det säger väldigt mycket om den här tanten som slår ett barn. Och hon har haft hand om en massa fosterbarn! Stackars barn!!!

• Mymlan L

Och som en del av er tycks tro: Den här tråden handlar inte om julkort!!! Ni hänger upp er på oväsentliga saker.

Anonym (mamman) skrev 2008-12-22 14:00:35 följande:

... tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon! jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan. efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son, ... tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, ... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!
    Den handlar om en nyinflyttad familj med ett barn som blivit slaget av en vuxen kvinna på orten. Denna familj förföljs nu av ett helt samhälle! På grund av att en vuxen människa tappat allt förstånd och alla spärrar och allt förnuft. Och för detta belönas denna lagöverträderska!!!
    Bara trakasserierna är underlag nog för en anmälan om förföljelse.

Kan ni inte läsa texter??
  • Mymlan L

För er som inte känner till det: Den som begår brott blir ofta ett helgon i andra osäkra människors ögon. Människor som inte har någon som helst egen självkänsla. Jämför tex med Juha Valjakalla, som drog till sig massor med beundrarinnor när han blivit dömd och satt i fängelse. Groupies till brottslingar för att uttrycka sig hårt och rakt på sak!

• Mymlan L

Bra att vissa av er tar åt er genom att ni hoppar på mig direkt. Jag ville locka fram er. Ni visar verkligen att ni är barnlösa, inte kan läsa en text och är allmänt oupplysta på vad som är lagöverträdelser och ett normalt socialt uppförande.

Tänk er in i samma situation som TS. Den som är barnlös får ta till ett syskonbarn eller något annat närstående barn i rollen som ert eget barn.
    Kommer ni och säger att tanten gör rätt som slår ert barn och hotar med att göra det igen och om ni dessutom tycker att barnet ska gå dit och be om ursäkt för att tanten slog honom, ja då kan man verkligen ifrågasätta om ni inte ska mista vårdnaden om ert barn. Mycket möjligt att tanten som slog blir fostermamma till ert barn!

Kom igen när ni vuxit upp och mognat, flickor!

• Mymlan L

Ska jag kalla dig klimakteriekossa, Incognito? Det är ungefär lika berättigat att jag gör det som att du häver ur dig den oförskämdheten mot mig!
    Svart och vitt kanske är dina färger och får stå för dig. Jag har en betydligt större palett och ett stort och brett perspektiv att hämta mina färger ifrån. Det är därför jag kan ge mig in i sådana här diskussioner.

Här springer ungar, barn, ungdomar hela tiden och hittar på fuffens. Det har de gjort i elva år nu. Jag pratar med dem och ibland med deras föräldrar. Med ett samtal löser man många problem. Våld föder däremot bara våld och leder enbart till problem.
    Senast förra veckan hade jag en busig unge som nog tycker att jag är en skaplig mamma som blev förbannad, men inte tog till våld - när han betedde sig som han gjorde. Det intressanta är ju VARFÖR barn gör som de gör. Han kom och pratade med mig se´n och förhoppningsvis kunde han sova gott igen.

Även mina barn gör riktiga bustricks. Hade de blivit slagna för sina påhitt, hade jag inte tvekat att anmäla förövaren.
    Jag slår inte mina egna ungar och inte andras barn heller för den delen. Och då har jag ändå jobbat som lärare i ett par av Sveriges tyngsta grundskolor. Mitt verktyg var en visselpipa och min körskolade röst som räckte för att de som stod närmast skulle bli döva när jag tog till orda. Så jag flyttade mig alltid någon meter. Jag använde mig av förtroliga samtal där jag byggde upp ett förtroende och av telefonsamtal när deras föräldrar behövde bli inblandade. Jag var ämneslärare och hade mellan ett par hundra till fyra hundra elever varje vecka.

Det finns många fosterbarn i det här landet som kan vittna om olika fosterföräldrars olämplighet. Som en upplysning för er som inte vet det redan. Fosterföräldrar som har haft många fosterbarn genom åren, och som aldrig har blivit stoppade.

Den som visar sina barn att det är okej att barnet blir slaget, till och med att det skulle vara berättigat - låt inte polisen, grannen eller soc få nys om det för då ligger du risigt till! För att inte tala om hur barnet kommer att agera när det blir äldre. Det är ju berättigat att använda våld när någon gör något man inte gillar!!!

• Mymlan L

Nu ska jag vara riktigt elak mot många i den äldre generationen. Och många av deras barn. De som inte vet bättre, vill säga.

Många gamla människor, så som de som nu är far- och morföräldrar och de som är så gamla att de kan ha barnbarnsbarn, tror, tycker och anser att individer med olika funktionsnedsättningar/-hinder, allergier och andra medicinska diagnoser bara "fabulerar". Eller så beror den sjukes symptom på att hon/han vill ha uppmärksamhet eller har fått en dålig uppfostran.

Ni kanske inte tror mig, men jag känner många som resonerar så. Därför tror jag att denna misshandlande tant både upplevs som en person som gjort något bra och riktigt och därför får hon också många anhängare.
    Det handlar alltså till stor del om varumärket för personer med diagnosen ADHD och liknande diagnoser och vad denna diagnos och symptomen på funktionsnedsättningen signalerar till folk som inte har ork, lust eller intresse av att lära sig om nygamla diagnoser på funktionshinder som alltid funnits. Helt enkelt omvärdera stökiga barn. Förr fick många av dessa barn stå i skamvrån och de blev även agade i skolan. Då visste man inte bättre och det är inte så länge sedan.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!