HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
Att slå ett barn är straffbart, handlingen/överträdelsen bryter mot lagen. Detta leder till böter eller fängelse. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter eller nödvärn i en sådan situation.
Att vara en vuxen individ som slår ett barn borde tyder på en känslomässig störning och borde generera rehabilitering av den vuxnas beteende och attityder.
Att vara en f.d. fosterförälder som tar till barnaga tyder på att den vuxne har varit klart olämplig som fosterförälder. I detta fall borde man göra efterforskning bland alla fosterbarnen hur deras fosterhemsplacering hos denna förövare har varit.
Sveriges Rikes Lag är skriven ur ett rättviseperspektiv, där man värnar bland annat barn och värnlösa.
Så gott som alla barn gör olika busstreck. De gör det inte av elakhet utan av spänning och grupptryck. Inte förrän man blir myndig börjar man förstå konsekvenserna för sitt handlande. Vissa människor förstår aldrig någonsin vilka konsekvenser deras agerande medför.
Man kan ju fråga sig varför barnen utsett just Kerstin till måltavla för sina busstreck. Förmodligen lockar hennes reaktioner till ytterligare gränsöverträdelser. Och hon påstår sig kunna hantera barn???
Om så vore fallet hade hon väl bjudit in dem på saft och bullar och tagit ett ordentligt samtal med dem!
Alternativet om det inte hjälpt hade varit att prata med deras föräldrar och det sista alternativet att polisanmäla.
Inget av ovanstående tycks ha blivit gjort.
Det finns många som säger sig gilla barn; fråga vilken pedofil eller barnmisshandlare som helst!