Inlägg från: LOUDmouth |Visa alla inlägg
  • LOUDmouth

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Jag inser självklart att det är rätt liten risk att alla ni hysterikor och naiva curlare som på allvar tror att samhället ska anpassa sig efter er och som dessutom verkar ha missat att man som förälder inte bara har en massa rättigheter utan även skyldigheter faktiskt kommer ta till er något en simpel flashbackare skriver men ???

Jag vill redan nu påpeka att jag inte på något stöder trakasserierna som TS familj fått utstå. Dock anser jag att TS i mångt och mycket får skylla sig själv. Varför kommer framgå med tydlighet nedan.

1. Flera äldre i allmänhet och en tant i synnerhet har fått stå ut med busstreck som efter en längre tid måste anses vara trakasserier.

2. Tanten som för övrigt är reumatiker och har haft 20 fosterbarn lessnar och får till slut nog och daskar till en av ungarna som enligt mamman "har ADHD diagnos samt beteende störning" över baken med käppen när hon ser honom busandes i porten.

3. Mamman till ungen som fick rumpdasken får spelet, köper hans historia med hull & hår och springer och skäller ut tanten efter noter.

4. Mamman anmäler tanten.

5. Tanten erkänner & blir dömd.

Förutom på punkt 2 tror jag att alla är hyfsat överrens. Ang. punkt 2 så har mamman sagt till tidningen att sonen ?hade rejält ont och fick en bula i huvudet?. Samma tidning skriver om mamman: ?Hon har tidigare i förhör berättat att pojken inte fick några synliga märken av slagen?. Tanten som är reumatiker säger att hon ?nystade till honom i baken med käppen? en gång. Tanten har för övrigt erkänt just detta slag och blivit dömd.

Om jag får leka CSI så kan jag som f.d. vårdbiträde med erfarenhet av såväl dementa som friska åldringar konstatera att en 76 årig reumatiker visst kan ha starka nypor på så sätt att dom kan nypas hårt. Ett slag med en käpp kan dock knappast åsamka speciellt stor skada då en normal käpp snarare lindrar kraften när slaget ?landar? så att säga. En normal käpp har ett litet handtag som man omsluter med handen och inget annat stöd. När slaget landar så bör således käppens handtag ha glidit i tantens hand och gett efter efter och mildrat slaget. Om man dessutom fäster någon vikt vid att tanten "nystade" till honom så är det ännu mer osannolikt att pojken har lidit någon skada. Hade det istället varit en krycka med stöd för underarmen så slaget däremot kunnat åsamka betydligt större skada.

Baserat på mammans varierande versioner av vad som ska ha hänt samt vilka skador sonen fått samt mina kunskaper i grundläggande ?tantfysik? så drar jag slutsatsen att mamman ljuger/överdriver kraftigt.

Ok, nu har jag varit saklig och pedagogisk så nu kan jag återgå till att spy galla över alla pajaser som helt okritiskt köper TS historia med hull och hår. Det är helt omöjligt för mig eller någon annan som inte känner dom inblandade att uttala sig om TS är en bra mamma eller inte. Men att tro att sitt barn inte är kapabel att hitta på jävulskap och att rakt av köpa en snyfthistoria är inte bara naivt utan även förbannat oansvarigt. Uttrycket ?egna barn och andras ungar? passar onekligen in ganska bra.

Och att skylla på andra ungar p.g.a. att ens egen son bara varit ute i 20min är för alla normalbegåvade rätt dumt. En normal 9-åring behöver för fan inte många minuter för att ställa till med en massa jävulskap. Vad ska då inte ett barn med ADHD och beteendestörning kunna hinna hitta på?

Vad skulle tanten ha gjort tycker ni? Tror ni på fullaste allvar att polisanmälan skulle ha minskat problemen med ungarna i området? Eller ni kanske tycker att en tant ska leka detektiv för att hitta ungarnas föräldrar och sen springa runt och leka socialarbetare.

För övrigt så undrar jag var era sinnen för proportioner tagit vägen. Fortsätt gärna hävda att en dask/nyst/klapp eller ett lätt slag i rumpan är att likställa med aga men då gör ni er dummare än vad ni redan är.

Det mogna sättet för TS att reagera på hade varit att ta sonen i handen, gå över till tanten och fråga vad som egentligen hänt och få sonen att be om ursäkt. Förmodligen hade du fått en god vän på köpet! Jävligt trist att din familj blivit hotade och trakasserade men nu kanske du fattar hur tanten och dom andra äldre haft det. Genom att polisanmäla och få en gammal tant dömd så är det i allra högsta grad delvis ditt eget fel att eran familj nu är trakasserade.

Jag blir så förbannat trött på alla lågbegåvade som blir kränkta till höger & vänster och alla slapptaskar som verkar tappa all verklighetsförankring när dom blir föräldrar. Inse att med föräldraskap kommer även skyldigheter och ansvar.

/#LOUDmouth#

• LOUDmouth

Blev fel i citatet ovan, mittstycket "Om det är att vara kvar ..........." är skrivet av mig. Inte riktigt kompis med forumprogramvaran. Bara för att förtydliga!

/#LOUDmouth#

• LOUDmouth

Är det mer "normalt socialt uppförande" att trakassera någon annan eller att inte kunna ta ansvar för sin avkommas handlingar?

Och appropå att inte kunna läsa en text så kan du ju kanske kommentera min ytterst sakliga fråga om hur du kan veta att hon skulle varit en dålig mamma.

Men det är klart, det kanske är "normalt socialt uppförande" att inte vara saklig! Eller visste du kanske inte så mycket ang. hennes lämplighet som din stora käft gör sken av? Att hävda att någon som du inte vet ett dugg om skulle vara en dålig förälder är förbannat oförskämt!

/#LOUDmouth#

• LOUDmouth

Jag tar mig friheten att svara på detta. Moraliskt så ja hon gjorde rätt. Det handlade knappast om ett slag i den meningen som vissa här vill göra gällande utan snarare något liknande en fotbollsklapp i ändan.

Moraliskt ja, enligt lagen uppenbarligen inte eftersom hon blivit dömd.

Jag tror att det som folk vänder sig mot är det faktum att TS verkar vilja göra gällande att det är så förbannat synd om dom. Hennes son var en av dom busande ungarna och således har han hittat på sattyg. Måhända att det tanten gjorde inte var det optimala, det kan man ha olika åsikt om. Men det var definitivt moraliskt rätt.

TS grävde sin egen grav så att säga genom att anmäla tanten, hon hade ju inte ens stake nog att närvara vid rättegången! Orsak & verkan liksom!

/#LOUDmouth#

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!