Inlägg från: Mrcookiepants |Visa alla inlägg
  • Mrcookiepants

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Nu ska vi se här...

Till och börja med så vill jag bara poängtera att den händelsen som du just nu gnäller över är att Kerstin har fått julkort av folk som tycker att hon agerade rätt, har folk inte rätt till en egen åsikt längre? Bara för att du tycker illa om faktumet att Kerstin får ett stort stöd så behöver du väl ändå inte gå ut på ett internet forum för att söka bekräftelse på att du gör "rätt"?

Allting kan ses ur olika vinklar och eftersom att du är väldigt trångsynt och inte kan se detta ur Kerstins perspektiv så förstår jag hur jobbigt det måste vara när många är emot dig. Men de har all rätt i världen att tycka olikt från dig.

Med detta sagt, så vill jag även påstå att om jag hade haft några barn och dom hade gått och slängt in körsbär genom brevinkastet till en stackars tant(Ja, det var det som hände. Även fast du inte hade med det i din berättelse om allt det här.) så hade dom fått gå raka vägen till damen och be om ursäkt. Man beter sig inte så, det måste du ju förstå.

Ifall jag som barn hade fått en örfil av en kvinna som jag betett mig illa emot, eller inte respekterat, så skulle mina föräldrar få mig att gå och be om ursäkt ÄVEN fast jag redan fått mig en smäll.

Sen märker man på sättet som du skriver att du är en desperat person, som bara vill ha uppmärksamhet och bekräftelse, så vad du än har att säga så intresserar det inte mig det minsta.

Tack och hej det var allt för mig!

• Mrcookiepants

Då det inte gick att ändra i tidigare inlägg, så vill jag även tillägga att det är ett väldans gnällande över faktumet att det är ett barn. När ni inte har några fler argument så går ni tillbaks till "Det är _ALDRIG_ tillåtet att slå ett barn!" och vänder andra kinden till när vi kommer med helt rimliga förklaringar.

Bara för att det är en unge och att det är emot lagen att slå dom, så betyder inte det att Kerstin inte agerade moraliskt korrekt.

Så ni får tamejtusan inse att allting har konsekvenser.

• Mrcookiepants

Anledningen till att jag är här är för att jag, som många andra, har skickat julkort till Kerstin - för att vi tyckte att hon behandlades felaktigt.

Sen har jag inte sagt någonting om hur TS har behandlats mellan händelsen och tills nu när vi skickat julkort. Men vi har inte skickat någonting hatiskt eller dömande till TS. Den här tråden har mest handlat om huruvida Kerstin eller Sandra har gjort rätt, inte vad som har hänt efter det hela.

Jag tyckte att Sandra och hennes barn agerade fel och därmed förtjänar Kerstin lite positiva bemötanden.

Sen är det självklart tråkigt att Sandra mår dåligt av det som händer runtomkring. Men hon kan ju inte bli arg på Kerstin för att hon får julkort.

• Mrcookiepants

Ser ingen som helst anledning att fortsätta argumentera om de här. Ni är såpass trångsynta och överbeskyddande för att ni skitit ut några ungar.

Ni är även väldigt konflikträdda och vågar inte säga emot. Om hade det varit Kerstin som skrev första inlägget här så skulle ni hålla med henne.

Ni äcklar mig, varenda en av er.

• Mrcookiepants

johansson79 skrev 2008-12-23 11:18:03 följande:

När jag flyttade till området var det fullt med ungar ute som lekte på gräsmattan, cyklade, lekte dunken, va i klätterställningen osv, men sedan augusti finns inte ett barn ute, inget barn är ute och leker, det är helt dött på området, skulle kunna tro att det inte finns barn i området SKRÄMANDE!Det där Kerstin har sagt om att barnen drar upp hennes blommor från balkongen och kastar sten tycker jag låter konstigt då hennes balkong är 4 meter över marken!
    Det är vinter, klart som fan att det inte är lika mycket barn ute och leker som det var i somras, idiot.
  • Mrcookiepants

Anonym (vuxna??!!) skrev 2008-12-23 11:29:12 följande:

verkligen moget att ta till ord som "idiot"
    Tack.
  • Mrcookiepants

Jag håller med AnnAhl93.

• Mrcookiepants

Anonym (aga = fel) skrev 2008-12-23 17:18:27 följande:

Och flashback är bara skit, ett tillhåll för diverse skumma och udda åsikter.
    Det där var väl bara onödigt?

Ska jag vara lika fördomsfull som du så slänger jag ur mig kommentaren att inte någon på hela det här forumet är kapabel att stava simpla ord. Vilket skrämmer mig med tanke på medelåldern här inne.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!