Inlägg från: Incognito31 |Visa alla inlägg
  • Incognito31

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Nu har jag läst igenom trådskaparens huvudinlägg och de allra flesta kommentarer i den här tråden.

Det finns inga ord som kan uttrycka den avsky jag känner...

...och hör och häpna:

Det är inte gentemot Kerstin jag känner avsky, utan gentemot alla er som gnäller över hur hemsk Kerstin är som "misshandlar barn"!

Här har vi en gammal dam som har blivit trakasserad i lite drygt ett år av ett gäng snorungar i kvarteret. Vi har även en relativt nyinflyttad familj där en av sönerna lider av bokstavskombination och hyperaktivitet och som uppenbarligen umgås med ungarna som trakasserar damen.

Efter alla händelser som Kerstin har utsatts för så inträffade ytterliggare en som fick vinet i bägaren att rinna över, och hon tvingades att ta till handling.

FAKTUM 1:

Det är uppenbarligen bevisat bortom allt rimligt tvivel att sonen var i trapphuset samtidigt som händelsen utspelades. Detta har ju även modern (trådskaparen) erkänt när hon i inlägg påstår att de "bara lekte kurragömma" i trappen.

FAKTUM 2:

Om man bara tänker lite längre än näsan räcker så står det klart att sonen INTE är oskyldig. Med allra största sannolikhet så var han på ett eller annat vis inblandad i trakasserierna just den dagen.

FUNDERINGAR:

Vart har föräldrarna till övriga ungar som har medverkat vid trakasserierna hållit hus? Varför har de inte tagit sitt ansvar och fått sina ungar att sluta upp med skiten? Folk i området måste ju ha vetat vilka de var. Föräldrarna borde ju rimligtvis veta vad deras ungar håller på med när de springer runt i kvarteret kvällarna!

SAMMANFATTNING:

Ingen människa skall behöva utstå de trakasserier som Kerstin har fått utstå, och att hon till slut tappade fattningen är FULLT FÖRSTÅELIGT.

För h-e människor, sluta se allting så jäkla svart och vitt! Det finns så oehört många fel och och brister i föräldrarnas och grannarnas hanterande av den här situationen att det tamejfasen borde vara brottsligt att klandra Kerstin för hennes agerande!

• Incognito31

Ulla skrev 2008-12-23 02:54:54 följande:

MEN TS son hade INTE trackat Kerstin i tre år !! Om vi bara talar om honom, gjorde tanten fortfarande rätt ???
    Hur kunde Kerstin veta att TS son inte hade varit med från allra första början?

Faktum kvarstår:

Sonen befann sig på plats vid händelsen. Han var tveklöst medskyldig till trakasserierna den dagen. Att försöka hävda något annat - som TS har försökt - är bara patetiskt!

Svaret på din fråga om Kerstin gjorde rätt är "Ja". Hon bad ungarna ge sig iväg. När de inte gjorde detta så tappade hon fattningen, vilket enligt mig är fullt förståeligt om man har den långa upprinnelsen till händelsen i åtanke!
  • Incognito31

december bebis skrev 2008-12-23 09:47:53 följande:

Antagligen inte ts barn, men de andra barnen. Svårt kanske för tanten att veta att just det barnet var nytt. Min 8 åring skulle sannolikt inte våga göra som dom barnen gjoprde så jag undrar fortfarande var alla dessa föräldrar var under denna långa tid?
    Huvudet på spiken. Hur de övriga ungarnas föräldrar har kunnat vara totalt ovetande om vad som pågick under denna långa tid - för 3 år är ju trots allt rejält länge - är för mig en fullständig gåta. NÅGON i kvarteret måste ju rimligtvis ha vetat vilka ungarna var och vad de hade för sig.

Hela denna incidenten hade så lätt kunnat avstyras i ett tidigt stadium om bara berörda människor och de som har sett och hört något hade gjort något åt det. Jag har extremt svårt att tänka mig att det inte har funnits några vittnen till alla de tidigare trakasserierna.
  • Incognito31

Jesslan skrev 2008-12-23 13:04:53 följande:

Okej nu kan jag inte hålla mig längre vad fan Är ni för jävla nötter som skriver här inne tyck att tanten gjort rätt skicka julkort och pengar eller vad fan ni vill men hur i hela helvete kan ni sjunka så lagt så ni hoppar på ts kallar henne idiot, tycker att hon ska anmälas till Soss och alla andra trevliga ord ni använder sen fortsätter ni hacka på varann klimakteriekossor och jag vet inte allt skärp er för fan det är dags för en moderator att gå in och styra upp detta alternativt stänga tråden för ni är jävlar inte kloka bor i Åtvidaberg och kan ärligt erkänna att om jag möter ts neråt ska jag mer än gärna ge henne en stor kram skiter i historierna och vad som ligger bakom allt hur mycket som är sanning och förvrängt för det som ts och hennes familj utsatts för nu är så sjukt så det är äckligt nu sjunker jag lika lagt som många andra men fl har blivit ett jävla fittträsk får den ena är värre än den andra och vart fan Är alla moderatorer när dom väl behövs nu ska jag gå och slå min klåfingriga 1.5 åring på fingrarna för det måste väl vara okej efter son det känns mindre att bli slagen på det viset av en ms sjuk mamma än att bli slagen med en käpp av en reumatisk tant
    För det första:

Vänligen studera följande begrepp...

[url=sv.wikipedia.org/wiki/Mening_(spr%C3%A5k)]Meningsuppbyggnad[/url]
    [url=sv.wikipedia.org/wiki/Netikett]Styckeindelning[/url]
    [url=sv.wikipedia.org/wiki/Skiljetecken]Skiljetecken[/url]
    [url=sv.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A5kv%C3%A5rd]Språkvård[/url]

Om du överhuvudtaget vill bli tagen på allvar så kan du ju börja med att lära dig att skriva vettiga och läsbara inlägg.

För det andra:

Det finns något som heter åsiktsfrihet i detta land. Jag tänker inte gå närmare in på vad det i detalj betyder men jag tror - eller rättare sagt hoppas - att du ändå har en viss uppfattning om begreppets innebörd. Alla behöver inte tvunget tycka som dig eller övriga som anser att Kerstin borde kölhalas för det hon gjorde.

Moraliskt sett så agerade Kerstin helt korrekt, medan föräldrarna (och även TS) har agerat på ett totalt felaktigt sätt. Konflikten hade aldrig behövt bli så pass utdragen och hård som den blev om folk bara hade reagerat över vad som höll på att ske!

Vid alla sådana här uppmärksammade händelser så finns det alltid TVÅ sidor av myntet. Tyvärr verkar det - åtminstone här på Familjeliv - onekligen som att endast den ena sidan ska få ges tillåtelse att vara i fokus.

Det är både beklämmande och tragiskt.
  • Incognito31

@ Jesslan:

Av någon anledning går det tydligen inte att länka i inläggen, men bgreppen är:

Meningsuppbyggnad, Styckeindelning, Skiljetecken och Språkvård.

• Incognito31
    Svar på #254
    Driftwood skrev 2008-12-23 14:07:57 följande:
    Incognito31 skrev 2008-12-23 14:00:02 följande:
    Vad gjorde Kerstin som var korrekt? Hon blev "rosenrasande" och kunde inte behärska sig. Vad är moraliskt rätt i detta?
    Hon tog saken i egna händer och agerade - först genom att säga åt snorungarna att ge sig därifrån, och när så icke skedde på ett mer tillrättavisande sätt. DET är enligt mig ett moraliskt korrekt agerande. Att det sedan inte är rättsmässigt korrekt är en HELT annan femma!
  • Incognito31

Driftwood skrev 2008-12-23 14:22:06 följande:

Incognito31 skrev 2008-12-23 14:11:03 följande:
    Men det är ju just det som många här reagerar på. Målen helgar INTE medlen i ett civiliserat samhälle.
    Ja, onekligen har folk hakat upp sig på just detta - där är vi fullständigt överrens.

Jag anser dock att det krävs en något mer öppen och nyanserad analys av HELA situationen. Man kan inte endast stirra sig blind på den enskilda händelsen - utan måste faktiskt ta med allt det som föranledde den i beräkningarna. När väl detta görs så är det inte längre så svårt att förstå varför Kerstin reagerade som hon gjorde!

Och jag framhäver återigen att allt detta kunde ha klarats upp långt tidigare, om bara föräldrarna till ungarna som trakasserade henne i 3 år samt övriga grannar hade gjort något åt saken!
  • Incognito31

Driftwood skrev 2008-12-23 14:32:07 följande:

Svar på #258Jag tror många förstår Kerstin. Hon gick över gränsen bara. Samhället markerar var gränsen går och dömer till böter. Sedan är det illa att detta inte respekteras av samhällsmedborgarna.
    Där tror jag du har fel. Jag är fullkomligt övertygad om att de allra flesta av oss som på något sätt stödjer henne faktiskt respekterar att hon dömdes. Även Kerstin själv erkände ju direkt - så det är inte där problemet ligger.

Problemet som jag ser det är mer frågan om var gränsen går och hur mycket skit en person egentligen skall behöva stå ut med.

Man kan göra exakt samma parallell till t. ex Rödeby-fallet, där även trakasserier - som dessutom var av en än mer allvarlig sort - förekom under ett antal år innan den uppmärksammade och tragiska händelsen. Även där förekom polisanmälan, men ingenting hände. Gudarna ska veta att jag definitivt inte försvarar pappans agerande i det fallet - men jag är ändå så pass öppen och mottaglig för andra synvinklar att jag kan förstå VARFÖR han reagerade som han gjorde.

På samma sätt förstår jag Kerstins agerande, och klandrar henne inte heller för det.
  • Incognito31

johansson79 skrev 2008-12-23 20:20:05 följande:

min son målas ut som en som trakaserat Kerstin i åratal vilket är OMÖJLIGT då vi inte bott på orten så länge! Att vi inte var med på rättegången står på första sidan. LÄS MINA INLÄGG!!!
    Nu får du väl ändå ge dig!

Jag har inte sett ett enda inlägg där det framhävs att din son skulle ha "trakasserat Kerstin i åratal".

Varsågod och leta upp ett inlägg där det du påstår nämns, men jag tror att din sökning kommer att vara ganska så fruktlös!

Läs om, läs rätt och sluta fara med osanningar!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!