Inlägg från: Sniglar och Krut |Visa alla inlägg
  • Sniglar och Krut

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Man SLÅR ingen människa!
    Man slåss inte med händerna, man slåss inte med någon käpp. Man slår ingen som är större, man slår ingen som är mindre. Man är inte en ball tant för att man klappar till en busunge eller två.

Man slåss jävlar i helvete aldrig, och så enkelt är det med den saken.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Sniglar och Krut
    Erik Forsell skrev 2008-12-23 15:30:12 följande:
    Anonym skrev 2008-12-23 15:12:13 följande: Backa bandet en smula nu och ta några djupa andetag. VAD är det som gör att du, per automatik, tolkar det som att tanten INTE känt sig hotad? Har du tolkningsföreträde? På fl-svenska: har DU bestämt att tanten inte kände sig hotad? Överkurs: OM nu tanten faktiskt kände sig hotad... menar DU då att käpprappet var okej?
    Men att känna sig hotad räcker ju inte hela vägen, såklart. Då skulle väldigt många människor kunna ta till det som argument alldeles för ofta. Hur pass hotande situationen faktiskt var måste ju självfallet bedömas, och man har gjort en bedömning där man anser att kvinnan har gått för långt.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!